- Lid sinds
- 28 dec 2002
- Berichten
- 1.228
- Waarderingsscore
- 25
- Punten
- 48
Zojuist op RTL4 een gedeelte van een aflevering van "unit luchtvaartpolitie" (geloof ik) gezien.
"Spectaculaire" beelden die de noodzaak van het spelen met peperdure vliegmachines, en ongegeneerd bespieden van de burger moeten aantonen.
Ze zijn heel goed in het opsporen van gasten die zich verstoppen in een veld ofzo.
En ze zijn heel goed in het vinden van temperatuurverschillen.
Ze zijn al net zo goed in het verzinnen van conclusies die daaruit dan te trekken zouden zijn.
Zoals: alles wat warm is, is verdacht en zeker 's nachts.
Een warm dak is altijd een illegale wietkwekerij.
Geheel toevallig ook dat er altijd beelden worden gemaakt, vanaf de grond en in de lucht, als de vliegmachine erbij geroepen word.
Dat maakt de beelden een stuk indrukwekkender en dus spectaculair.
En de rest word er wel bij verzonnen, want dat heeft de kijker in de huiskamer toch niet in de gaten.
Dan komt er aan het eind een stukje over iets waar ik ook verstand van blijk te hebben.
Dat gaat over binnenvaartschepen, met name tankers.
En tankers die warm zijn, zijn altijd bezig een illegaal mengsel van stookolie en kankerverwekkende gifstoffen te maken, aan boord.
Wanneer deze stookolie word verbrand (bijvoorbeeld bij de aandrijving van andere schepen), worden deze gifstoffen zo de lucht in geblazen.
Dit is puur GELUL.
Het zal vast wel voorkomen dat op deze manier vervuilde stookolie word verbrand.
Maar binnenvaarttankers (zoals getoond) hebben niet de mogelijkheid zulke mengsels te maken, en hebben er al helemaal geen belang bij dat te doen.
Vervolgens laten ze zien dat zo'n tanker verschillende compartimenten heeft met verschillende temperaturen.
Natuurlijk is dat zo.
Niet alle compartimenten hoeven dezelfde lading te hebben, en hebben ook niet allemaal verwarming nodig.
Bovendien hoeft zeer zeker ook niet elke tank even vol te zitten.
Maar hier maken ze dat verschil een aanwijzing dat dat schip zich bezighoudt met illegale activiteiten; alweer GELUL.
Ze gaan dan dat schip nog eens extra bekijken.
Daarbij gaan ze op zoek naar leidingen die warmer zijn dan andere leidingen.
Dat is ALTIJD het geval.
Schepen die genoemde stookolie vervoeren, moeten de tanks en de leidingen verwarmen, anders word de olie te dik om te kunnen pompen.
Dat verwarmen moet zolang die olie in het schip is, en natuurlijk is dat verwarmen inclusief de leidingen want die wil je niet laten verstoppen.
Maar niet alle leidingen bevatten het product dat dat schip op dat moment vervoert.
Vervolgens gaan ze nog meer verdachte leidingen opzoeken.
Ze laten daarbij beelden zien van de oppervlakte van de tanks.
Dat zijn tanks die net een maatje groter zijn dan de tank in jouw of mijn auto.
Daarom is het niet een stukkie staal waar je olie in pompt, maar zit er onder het oppervlek een constructie zodat deze sterker is.
Waar meer staal zit, zie je meer warmte, logisch.
Maar de programmamaker en wie weet wie nog meer, laat de constructie zien als warme, en dus verdachte leidingen.
GELUL.
We hebben een verdacht schip zien varen.
Dat was een vrij nieuw schip (hooguit 5 jaar oud) en groot voor een binnenvaartschip.
Dat schip voer vlak bij de Moerdijk, waar het water meer dan een kilometer breed is.
Aangezien ze hebben vastgesteld dat dit schip de grootste milieucriminelen huisvest die er zijn, moest de politie dat schip gaan enteren.
Dat enteren doen ze altijd met volle vaart, GELUL, want met volle vaart gebeurt alleen bij oefeningen waar ze van te voren toestemming voor vragen en er dan bij vertellen dat de betreffende schipper vooral moet blijven doorvaren, of wanneer er een zeer dringend geval is en er bijvoorbeeld een arrestatieteam aan boord moet.
Je ziet dan de beelden van het enteren van het schip met milieucriminelen.
Alleen vaart dat schip ineens op een heel ander, smaller water, en heeft het schip zich daaraan ook ineens aangepast en is het van iets van 135 x 15 meter, nu ineens 80 x 9 meter groot geworden (het is wel nog steeds een vrij nieuw schip).
Ter bescherming van de criminelen die natuurlijk pas schuldig zijn wanneer ze veroordeeld zijn, hebben ze wel de scheepsnaam telkens onleesbaar gemaakt.
Alleen, mensen die met de scheepvaart te maken hebben, hebben de scheepsnaam niet nodig om ze te herkennen.
Als dat stukje al ge?nsceneerd, opgeklopt en overdreven is, weet ik alweer genoeg.
Dat hele programma is ??n grote leugen.
Let wel, die leugen word je geserveerd door de politie.
De klopjachten die ze laten zien, zijn dan vast ook niet echt en gewoon (na)gespeeld.
Allemaal voor de kijkcijfers, en ter verantwoording voor de bakken met geld die aan de vliegtuigen word besteed, terwijl de rest van het land geen idee heeft waar het de belasting van moet betalen.
Was gelijk de laatste keer dat ik dat programma heb bekeken.
"Spectaculaire" beelden die de noodzaak van het spelen met peperdure vliegmachines, en ongegeneerd bespieden van de burger moeten aantonen.
Ze zijn heel goed in het opsporen van gasten die zich verstoppen in een veld ofzo.
En ze zijn heel goed in het vinden van temperatuurverschillen.
Ze zijn al net zo goed in het verzinnen van conclusies die daaruit dan te trekken zouden zijn.
Zoals: alles wat warm is, is verdacht en zeker 's nachts.
Een warm dak is altijd een illegale wietkwekerij.
Geheel toevallig ook dat er altijd beelden worden gemaakt, vanaf de grond en in de lucht, als de vliegmachine erbij geroepen word.
Dat maakt de beelden een stuk indrukwekkender en dus spectaculair.
En de rest word er wel bij verzonnen, want dat heeft de kijker in de huiskamer toch niet in de gaten.
Dan komt er aan het eind een stukje over iets waar ik ook verstand van blijk te hebben.
Dat gaat over binnenvaartschepen, met name tankers.
En tankers die warm zijn, zijn altijd bezig een illegaal mengsel van stookolie en kankerverwekkende gifstoffen te maken, aan boord.
Wanneer deze stookolie word verbrand (bijvoorbeeld bij de aandrijving van andere schepen), worden deze gifstoffen zo de lucht in geblazen.
Dit is puur GELUL.
Het zal vast wel voorkomen dat op deze manier vervuilde stookolie word verbrand.
Maar binnenvaarttankers (zoals getoond) hebben niet de mogelijkheid zulke mengsels te maken, en hebben er al helemaal geen belang bij dat te doen.
Vervolgens laten ze zien dat zo'n tanker verschillende compartimenten heeft met verschillende temperaturen.
Natuurlijk is dat zo.
Niet alle compartimenten hoeven dezelfde lading te hebben, en hebben ook niet allemaal verwarming nodig.
Bovendien hoeft zeer zeker ook niet elke tank even vol te zitten.
Maar hier maken ze dat verschil een aanwijzing dat dat schip zich bezighoudt met illegale activiteiten; alweer GELUL.
Ze gaan dan dat schip nog eens extra bekijken.
Daarbij gaan ze op zoek naar leidingen die warmer zijn dan andere leidingen.
Dat is ALTIJD het geval.
Schepen die genoemde stookolie vervoeren, moeten de tanks en de leidingen verwarmen, anders word de olie te dik om te kunnen pompen.
Dat verwarmen moet zolang die olie in het schip is, en natuurlijk is dat verwarmen inclusief de leidingen want die wil je niet laten verstoppen.
Maar niet alle leidingen bevatten het product dat dat schip op dat moment vervoert.
Vervolgens gaan ze nog meer verdachte leidingen opzoeken.
Ze laten daarbij beelden zien van de oppervlakte van de tanks.
Dat zijn tanks die net een maatje groter zijn dan de tank in jouw of mijn auto.
Daarom is het niet een stukkie staal waar je olie in pompt, maar zit er onder het oppervlek een constructie zodat deze sterker is.
Waar meer staal zit, zie je meer warmte, logisch.
Maar de programmamaker en wie weet wie nog meer, laat de constructie zien als warme, en dus verdachte leidingen.
GELUL.
We hebben een verdacht schip zien varen.
Dat was een vrij nieuw schip (hooguit 5 jaar oud) en groot voor een binnenvaartschip.
Dat schip voer vlak bij de Moerdijk, waar het water meer dan een kilometer breed is.
Aangezien ze hebben vastgesteld dat dit schip de grootste milieucriminelen huisvest die er zijn, moest de politie dat schip gaan enteren.
Dat enteren doen ze altijd met volle vaart, GELUL, want met volle vaart gebeurt alleen bij oefeningen waar ze van te voren toestemming voor vragen en er dan bij vertellen dat de betreffende schipper vooral moet blijven doorvaren, of wanneer er een zeer dringend geval is en er bijvoorbeeld een arrestatieteam aan boord moet.
Je ziet dan de beelden van het enteren van het schip met milieucriminelen.
Alleen vaart dat schip ineens op een heel ander, smaller water, en heeft het schip zich daaraan ook ineens aangepast en is het van iets van 135 x 15 meter, nu ineens 80 x 9 meter groot geworden (het is wel nog steeds een vrij nieuw schip).
Ter bescherming van de criminelen die natuurlijk pas schuldig zijn wanneer ze veroordeeld zijn, hebben ze wel de scheepsnaam telkens onleesbaar gemaakt.
Alleen, mensen die met de scheepvaart te maken hebben, hebben de scheepsnaam niet nodig om ze te herkennen.
Als dat stukje al ge?nsceneerd, opgeklopt en overdreven is, weet ik alweer genoeg.
Dat hele programma is ??n grote leugen.
Let wel, die leugen word je geserveerd door de politie.
De klopjachten die ze laten zien, zijn dan vast ook niet echt en gewoon (na)gespeeld.
Allemaal voor de kijkcijfers, en ter verantwoording voor de bakken met geld die aan de vliegtuigen word besteed, terwijl de rest van het land geen idee heeft waar het de belasting van moet betalen.
Was gelijk de laatste keer dat ik dat programma heb bekeken.