Alles voor de kijkcijfers !

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
48
Zojuist op RTL4 een gedeelte van een aflevering van "unit luchtvaartpolitie" (geloof ik) gezien.
"Spectaculaire" beelden die de noodzaak van het spelen met peperdure vliegmachines, en ongegeneerd bespieden van de burger moeten aantonen.
Ze zijn heel goed in het opsporen van gasten die zich verstoppen in een veld ofzo.
En ze zijn heel goed in het vinden van temperatuurverschillen.
Ze zijn al net zo goed in het verzinnen van conclusies die daaruit dan te trekken zouden zijn.
Zoals: alles wat warm is, is verdacht en zeker 's nachts.
Een warm dak is altijd een illegale wietkwekerij.

Geheel toevallig ook dat er altijd beelden worden gemaakt, vanaf de grond en in de lucht, als de vliegmachine erbij geroepen word.
Dat maakt de beelden een stuk indrukwekkender en dus spectaculair.
En de rest word er wel bij verzonnen, want dat heeft de kijker in de huiskamer toch niet in de gaten.

Dan komt er aan het eind een stukje over iets waar ik ook verstand van blijk te hebben.
Dat gaat over binnenvaartschepen, met name tankers.
En tankers die warm zijn, zijn altijd bezig een illegaal mengsel van stookolie en kankerverwekkende gifstoffen te maken, aan boord.
Wanneer deze stookolie word verbrand (bijvoorbeeld bij de aandrijving van andere schepen), worden deze gifstoffen zo de lucht in geblazen.
Dit is puur GELUL.
Het zal vast wel voorkomen dat op deze manier vervuilde stookolie word verbrand.
Maar binnenvaarttankers (zoals getoond) hebben niet de mogelijkheid zulke mengsels te maken, en hebben er al helemaal geen belang bij dat te doen.

Vervolgens laten ze zien dat zo'n tanker verschillende compartimenten heeft met verschillende temperaturen.
Natuurlijk is dat zo.
Niet alle compartimenten hoeven dezelfde lading te hebben, en hebben ook niet allemaal verwarming nodig.
Bovendien hoeft zeer zeker ook niet elke tank even vol te zitten.
Maar hier maken ze dat verschil een aanwijzing dat dat schip zich bezighoudt met illegale activiteiten; alweer GELUL.
Ze gaan dan dat schip nog eens extra bekijken.
Daarbij gaan ze op zoek naar leidingen die warmer zijn dan andere leidingen.
Dat is ALTIJD het geval.
Schepen die genoemde stookolie vervoeren, moeten de tanks en de leidingen verwarmen, anders word de olie te dik om te kunnen pompen.
Dat verwarmen moet zolang die olie in het schip is, en natuurlijk is dat verwarmen inclusief de leidingen want die wil je niet laten verstoppen.
Maar niet alle leidingen bevatten het product dat dat schip op dat moment vervoert.

Vervolgens gaan ze nog meer verdachte leidingen opzoeken.
Ze laten daarbij beelden zien van de oppervlakte van de tanks.
Dat zijn tanks die net een maatje groter zijn dan de tank in jouw of mijn auto.
Daarom is het niet een stukkie staal waar je olie in pompt, maar zit er onder het oppervlek een constructie zodat deze sterker is.
Waar meer staal zit, zie je meer warmte, logisch.
Maar de programmamaker en wie weet wie nog meer, laat de constructie zien als warme, en dus verdachte leidingen.
GELUL.

We hebben een verdacht schip zien varen.
Dat was een vrij nieuw schip (hooguit 5 jaar oud) en groot voor een binnenvaartschip.
Dat schip voer vlak bij de Moerdijk, waar het water meer dan een kilometer breed is.
Aangezien ze hebben vastgesteld dat dit schip de grootste milieucriminelen huisvest die er zijn, moest de politie dat schip gaan enteren.
Dat enteren doen ze altijd met volle vaart, GELUL, want met volle vaart gebeurt alleen bij oefeningen waar ze van te voren toestemming voor vragen en er dan bij vertellen dat de betreffende schipper vooral moet blijven doorvaren, of wanneer er een zeer dringend geval is en er bijvoorbeeld een arrestatieteam aan boord moet.

Je ziet dan de beelden van het enteren van het schip met milieucriminelen.
Alleen vaart dat schip ineens op een heel ander, smaller water, en heeft het schip zich daaraan ook ineens aangepast en is het van iets van 135 x 15 meter, nu ineens 80 x 9 meter groot geworden (het is wel nog steeds een vrij nieuw schip).

Ter bescherming van de criminelen die natuurlijk pas schuldig zijn wanneer ze veroordeeld zijn, hebben ze wel de scheepsnaam telkens onleesbaar gemaakt.
Alleen, mensen die met de scheepvaart te maken hebben, hebben de scheepsnaam niet nodig om ze te herkennen.

Als dat stukje al ge?nsceneerd, opgeklopt en overdreven is, weet ik alweer genoeg.
Dat hele programma is ??n grote leugen.
Let wel, die leugen word je geserveerd door de politie.
De klopjachten die ze laten zien, zijn dan vast ook niet echt en gewoon (na)gespeeld.
Allemaal voor de kijkcijfers, en ter verantwoording voor de bakken met geld die aan de vliegtuigen word besteed, terwijl de rest van het land geen idee heeft waar het de belasting van moet betalen.
Was gelijk de laatste keer dat ik dat programma heb bekeken.

lekker zeg, dacht ik dat ik eindelijk eens naar een waargebeurd verhaal zat te kijken.
nee en dan gooien ze bij canalplus het syfi kanaal er uit, het enige kanaal dat je gewoon kan kijken zonder dat je bedonderd word.
gewoon omdat je dat al weet.
behalve dan weer die ghost zoekers, dat was ook weer zo nep als het maar kan.
maar goed onze jeugt (erg genoeg) die smullen van al die nep sensaties.
gr blokker

Weer bevestigt dus, ik heb allang niks meer met de politie.... het nodige meegemaakt hier met een inval arrestatieteam, en achteraf onterecht, maar excuses ho maar !!!! Klojo,s zijn het....

Ik zeg niet meer dan dat ik op een bedrijf werk waar men ongeveer 300 ton vloeibare chocolade op kan slaan, en in een rap tempo verwerkt.

De maximale temperatuur van dat spul is voor onze machines 65 graden, al wat warmer is dat is voor ons moeilijker te verwerken.

Hier hangen kilometers leidingen die allemaal een verschillende temperatuur hebben, en ook de produkten die door die leidingen lopen hebben hun "wensen" .

Wit: 40 graden, melk 45, en puur 55... max!

Ik zou het reuzegrappig vinden dat de 1 dezer dagen bij ons binnen zouden vallen omdat men "vreemde metingen" gedaan zou hebben. :stupid:

freggel1;224918 zei:
Ik zeg niet meer dan dat ik op een bedrijf werk waar men ongeveer 300 ton vloeibare chocolade op kan slaan, en in een rap tempo verwerkt.

De maximale temperatuur van dat spul is voor onze machines 65 graden, al wat warmer is dat is voor ons moeilijker te verwerken.

Hier hangen kilometers leidingen die allemaal een verschillende temperatuur hebben, en ook de produkten die door die leidingen lopen hebben hun "wensen" .

Wit: 40 graden, melk 45, en puur 55... max!

Ik zou het reuzegrappig vinden dat de 1 dezer dagen bij ons binnen zouden vallen omdat men "vreemde metingen" gedaan zou hebben. :stupid:

Denk je nu echt dat dieven door de leiding kruipen om chocolade te stelen en dat er dan opeens een temperatuur van 37.5 graden in beeld komt in die pijp? Ik denk het niet h?. :)

Nou dat denk ik echt wel hoor want die leidingen zijn van binnen van koper.

Volkomen met Technodad eens.

Een paar jaar geleden heeft een arrestatie team een inval gedaan bij een broer van mij.
Omdat iemand de politie had gebeld dat hij een vuurwapen in huis zou hebben.
Dit arrestatie team kwam met een aantal ME'rs die de straat af zette zodat er geen ontsnapping mogelijk was.
Mijn oude moeder (toen nog 75 jaar) die een paar huizen verderop woont, die schrok zich rot en wilde gaan kijken wat er aan de hand was, maar werd door de ME'rs tegengehouden.
Ze zei "Het is mijn zoon en ik wil weten wat er gebeurd", natuurlijk, want ze maakte zich zorgen om haar kind.
Maar de keihard getrainde ME'r pakte mijn moeder van 75 hard aan en gaf haar een volle stomp in haar ogen, waardoor mijn moeder de volgende dag met een paars blauwe oog rond liep.
Mijn broer werd finaal kreupel geslagen en in de boeien, met een zak over zijn hoofd afgevoerd en zijn huis overhoop gehaald.
Bankstel in stukken gesneden, want daar zou het wapen ook in verstopt kunnen zitten.
Al met al hebben ze geen wapen gevonden, en is mijn broer de hele nacht op harde wijze verhoord en vervolgens 's morgens weer op straat gegooid met de melding dat er niets gevonden was en het waarschijnlijk een vergissing was, maar gebaseerd op anonieme een melding van een burger.

Mijn moeder heeft samen met een zus van mij een aanklacht ingediend tegen de ME'r die haar sloeg, maar daar werd geen zaak van gemaakt.
Er werd haar mede gedeeld dat de ME's een berisping had gehad.
Dus met andere woorden er is Foei! tegen hem gezegd...

Mijn broer heeft er angsten van over gehouden en kroop vaak weg als hij dacht dat hij personen zag die zijn huis wilden binnen dringen.
Inmiddels is hij zo ver dat hij zijn huis kwijt is, aan de drugs verslaaft is en als zwerver op straat leeft.
Bemiddeling bureaus en hulp instanties, zeggen dat ze er alles aan doen om hem te helpen, maar inmiddels zijn we ruim 4 jaar verder en is mijn moeder 79 en heeft mijn broer nog steeds niet de hulp gekregen wat ze steeds maar weer beloven.

Maar stoer of niet? Een oude vrouw de ogen blauw slaan..
Ben benieuwd of deze deze ME'r ook hebben ingezet bij de uit de hand lopen toestanden hier in Haren, wat ik niet als goed keur, maar deze ME'r wel de nodige stenen naar z'n kop.

Nou, reken er maar niet op dat ze Foei! tegen 'm hebben gezegd hoor.
Zulk hard commentaar kan een politiezieltje niet trekken.
Want die werd ook al belaagd door de menigte die hij genoodzaakt was neer te slaan.
Dus als er ?berhaupt al iets van gezegd is, heeft ie meer de tip gekregen: "Dat kun je beter de volgende keer anders oplossen", waarmee dan de kous af is.

MAS3;224924 zei:
Dus als er ?berhaupt al iets van gezegd is, heeft ie meer de tip gekregen: "Dat kun je beter de volgende keer anders oplossen", waarmee dan de kous af is.

Idd de juiste bewoording.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan