Hmmz.. Misschien krijgt Mike dan toch gelijk, of gaat het toch meer zijn richting uit.
Een enginecommodule lijkt mij een engine communication module, een engine is letterlijk een machine of motor, maar in de pc is het ietsje anders.
Als het zo werkt zoals je nu uitlegt, dan zou ik ook langzaam beginnen te denken dat het misschien toch iets hardwarematigs is, als je de "com" inderdaad voor communication staat (wat ik wel vermoed) dan zou er misschien iets mis kunnen zijn met bijv. een modem, netwerkkaart, verbinding tussen andere verbindingen zoals bijv. tussen geheugen en mainboard of andere zaken het word moeilijk zoeken, ik ben al met google bezig geweest maar heb deze term niet kunnen vinden.
Van de andere kant... als je een oudere ghost terugzet en windows vind allerlei nieuwe zaken, dan hoeft dat niet slecht te zijn, afhankelijk van wat hij vind.
Maar als je een schone installatie doet, en ik neem aan dat je alle patches en fixes en updates en servicepacks draait en een goede up to date virusscanner hebt lopen en het gaat dan na even weer mis, dan lijkt het me ook niet echt softwarematig.