Asrock K7vt4-4x

J

jackie1234

Een kennis van mijn krijgt met deze pc elke keer een foutmelding.
Live update ENGINECOMMODULE error.
Dan stopt het internet en de pc word onstabiel.
Wie weet wat dit kan wezen.
Groetjes Jackie

Een bios probleem??? Hmmz....

Ik zie daar staan "Live update" dus ik vermoed eerder dat er een probleem bestaat met automatisch updaten.

Heeft jouw vriend soms Norton Security of Norton Antivirus geinstalleerd en/of maakt het gebruik van het automatisch laten updaten van windows door windowsupdate?

Welk systeem heeft hij en welk operating system precies?
Persoonlijk vermoed ik dat dit een Norton Live-update probleem is. Maarja, ik kan er natuurlijk ook flink naast zitten.:)

Kun je de exacte foutmelding ook eens helemaal opschrijven, dus ook met de spaties op de juiste plaats en lettertekens etc, dus de complete foutmelding exact overschrijven.

Hallo
Hij draait met windowsxp prof.
En inderdaad ook met norton securitie 2003.Maar die hebben we er al afgegooid,En het probleem blijft.
Dan draaien we maar een ghost terug die goed was.
En dan begint het gedonder,Windows vind allerlij nieuwe hardware,Terwijl dat nooit zo was.
Lijkt wel een slechte verbinding op het moederbord.
Zelfs een schone instalatie van xp gaat het even goed,En dan is het weer mis
Maar wat is nu een (enginecommodule)
Want daar gaat het mis.
Lijkt me toch hardware matig.
Ook als we een ghost terug zetten krijgen we wel eens een melding van crc failed.Maar dat is ook niet altijd zo.
En windows staat zo ingesteld dat hij niet auto update.
Groetjes Jackie

Hmmz.. Misschien krijgt Mike dan toch gelijk, of gaat het toch meer zijn richting uit. :)

Een enginecommodule lijkt mij een engine communication module, een engine is letterlijk een machine of motor, maar in de pc is het ietsje anders.

Als het zo werkt zoals je nu uitlegt, dan zou ik ook langzaam beginnen te denken dat het misschien toch iets hardwarematigs is, als je de "com" inderdaad voor communication staat (wat ik wel vermoed) dan zou er misschien iets mis kunnen zijn met bijv. een modem, netwerkkaart, verbinding tussen andere verbindingen zoals bijv. tussen geheugen en mainboard of andere zaken het word moeilijk zoeken, ik ben al met google bezig geweest maar heb deze term niet kunnen vinden.

Van de andere kant... als je een oudere ghost terugzet en windows vind allerlei nieuwe zaken, dan hoeft dat niet slecht te zijn, afhankelijk van wat hij vind.

Maar als je een schone installatie doet, en ik neem aan dat je alle patches en fixes en updates en servicepacks draait en een goede up to date virusscanner hebt lopen en het gaat dan na even weer mis, dan lijkt het me ook niet echt softwarematig.

Het probleem is opgelost.
Lag aan het moederbord,Er zit nu een asus bord in.
En het probleem is niet weer opgetreden.
Hopelijk blijft dat ook zo.
Mensen jullie worden weer bedankt voor jullie hulp.
De groetjes Jackie

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan