• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Beste vrienden en Job Cohen

De politieke partijen zijn een wedstrijdje begonnen voor bezuinigingen.
Wie doet het het beste volgens het CPB (centraal plan bureau)?
Iedere partij vindt dat ze het beste is, en de anderen niks.

Maar die CPB berekeningen hebben totaal geen waarde.
Deskundigen zeggen dat ze heel erg onnauwkeurig zijn en meestal ook nog fout zijn en zijn geweest.
Maar politici staren zich erop blind.
Het is onderdeel geworden van een ritueel toneelspel zonder welk ze niet kunnen.
Bovendien maakt het CPB zich zo onmisbaar.

Erger is dat bv Rutte (VVD) zegt dat er bij hem de meeste banen komen.
Dat is niet waar omdat hij nooit alleen gaat regeren.
Bovendien gaan die banen gelijk naar Polen of Oost-Europeanen.
Het geld gaat zo ook nog naar het buitenland.

Maar erger nog is dat hij de huren met 60% wil verhogen in het kader van bezuinigingen.
Hij wil de hypotheekrente aftrek behouden.
Dat betekent dat die betaald wordt door de huurders, die dan dubbelop betalen.
Hij lijkt de kijk op de realiteit helemaal kwijt geraakt te zijn!
En het wordt tijd dat de Heilige Geest een noodlanding maakt op zijn kop, haha!
Iedereen weet dat de huren hier hoog zijn, en daarom huursubsidie bestaat.
Dat betekent dat grote groepen die huren gewoon niet kunnen betalen.
Overigens worden die huren door de overheid bepaald.
Dat betekent dat woningverenigingen gewoon kunnen blijven vangen ook al zijn de woningen al lang afbetaald.
Verders heb je sociale woningbouw, en het woord spreekt voor zich.
Hij zegt dat hij een doorstroom naar koopwoningen wil.
Maar hij wil de burger gewoon dwingen om woningen te gaan kopen.

Nee, God beware ons voor messias Rutte!

Grtz.

Alsof je Cohen moet hebben een slechtere Minister president kan je eigen niet voorstellen want in 020 heeft hij het ook verprutst de mensen zijn blij dat hij opgekrast is.

Ivo Opstelten zou wel een goede zijn, hij heeft veel goed gedaan voor Rotterdam.
Nelie Kroes is ook een goede echter vind ik haar persoonlijk te oud worden, maar dat is mijn gedachte ik ken haar nog van toen ze bij Verkeer & waterstaat zat en ik daar ook wat gedaan heb ;)

Ik wil nog even wat toe voegen de VVD is niet mijn partij het was puur een mening voor als de VVD de minister president zou moeten leveren.

Ach, het gaat allemaal ergens anders over.
Bezuinigingen betekent namelijk dat de overheid minder uitgeeft en dat het door de burger betaald moet worden.
Meer huur, meer ziektekosten, meer voorzieningen etc, etc.
De burger is gewoon altijd de klos.
Hij heeft helemaal geen schuld aan de crisis maar kan wel betalen.
Politici die zeggen en denken dat het de burger niets kost zitten er falikant naast.
Het is wel goed fatsoen om de zwakkeren niet onevenredig hard aan te pakken.

Grtz.

En Rutte gaat weer eens goed door het lint!
Woedend beschuldigde hij netwerk (EO) van tendentieuze journalistiek en foute berekeningen.
Het lijkt wel het klassieke oud Griekse verhaal van de boodschapper met de slechte boodschap die het hoofd wordt afgehakt!

Blijkbaar mogen er alleen door Rutte goedgekeurde mensen aan hun programma rekenen.
En is de rest te dom om goed te kunnen rekenen.
Als de uitkomsten Rutte niet bevallen dan kloppen ze dus niet volgens hem.
Netwerk eist excuses van Rutte maar dat weigert hij.
Als hij nou op een nette manier gereageerd had door ze te weerleggen, maar dat deed hij niet.
De cijfers zijn zoals ik zeg en daarmee basta is geen sterke houding.
En zeker geen houding voor een toekomstig leider.

Bovendien zegt iedereen en ook andere partijen dat bepaalde groepen zwaar de klos zijn bij
het VVD programma.
Maar Rutte blijft stug volhouden dat het niet zo is.
Zo kom je echt niet verder.

Grtz.

Als de uitkomsten Rutte niet bevallen dan kloppen ze dus niet volgens hem.
Ja en dan is er gebruik gemaakt van eenzijdige berekeningen en sturende journalistiek en weet ik wat niet voor beschuldigingen hij maakte.

Maar Rutte blijft stug volhouden dat het niet zo is.
Waaruit dus gewoon blijkt dat ie geen flauw benul heeft van wat er in het land speelt.

Overigens die excuses? Ik ben benieuwd of ze er komen. Vandaag stond ergens in een hoekje van het nieuws weggemoffeld dat de betreffende vrouw van de berekening in het programma Netwerk er wel degelijk op achteruit zou gaan, had de VVD toegegeven nu.
Geen 1200 euro zoals verondersteld maar "slechts" 500 euro aldus de VVD.

Yeah right, die rekenen gewoon zoals het hun uit komt, maar er is wel degelijk verlies en geheid ook meer dan de VVD toegeeft.
Doch ondanks zijn grote mond en belachelijke beschuldigingen, blijkt dus dat Netwerk het wel degelijk bij het juiste eind had en Rutte dus echt niet weet waar hij over spreekt en niet eens zijn eigen verkiezingsprogramma goed kan narekenen.
Dat lukte pas bij de tweede keer... en op zo'n partij zou iemand moeten stemmen?

Rekenen in je nadeel is de VVD altijd al goed in geweest.

Ha BT, back in town?

Ja Rutte is zeer selectief en niet erg eerlijk in wat hij wel en niet zegt.
Van de hypotheekrenteaftrek zegt hij dat de huizenprijzen dalen, kijk maar naar Zweden.
Maar daar was die in een jaar afgeschaft.
Echter in Engeland is het over langere termijn gedaan, en daar daalden de prijzen nauwelijks.
Die hypotheekrenteaftrek heeft er ook voor gezorgd dat de huizenprijzen in 15 jaar zijn verdrievoudigd.
Dat geeft de VVD ook toe want ze zeggen dat zonder aftrek de huizenprijzen dalen.
Wat betekent dat ze door de aftrek juist stijgen.

Anyway, in Duitsland hebben ze die aftrek niet en zijn de prijzen stabiel gebleven.
Bovendien kosten ze daar de helft van wat ze hier kosten.
Geen wonder dat "starters" hier geen huis kunnen betalen, en nauwelijks met twee inkomens.
Voor de goede orde, de renteaftrek kost de staat 12 miljard aan belastingcenten.
En is de hypotheekschuld hier ruim 600 miljard euro.
En dat is geld wat je niet hebt.

Bovendien willen de partijen die wat aan de renteaftrek willen doen, daar 30 of 40 jaar over doen.
Dan gaat het wel als in Engeland goed.

Grtz.

Ha BT, back in town?
Nee eerder verder weg, maar ik passeerde toevallig.;)

Hypotheekrente aftrek moet gewoon weg. Wel natuurlijk langzaamaan voor degenen die er nu niet zonder kunnen maar er zijn variaties te bedenken, bijv. niets voor voor alle nieuwe hypotheken boven de 300.000 euro, da's hoog zat en dan gelijk ook minder aftrek.
Kijk als de gewone man geld leent dan kan die ook de rente niet aftrekken dus het is sowiezo al een oneerlijk gebeuren. Vroeger was dit wel zo, maar nu niet meer. Dus bij gewone leningen niet meer, dan ook niet meer bij huizen.

Dat de huizenprijzen dan zullen zakken is prima. Het is sowiezo al te idioot voor woorden dat ze voor huizen ook effe het guldenteken voor het euroteken vervangen hebben.
En daarnaast zijn de prijzen ook veel te hoog.
Lastig voor de mensen die zo'n huis kopen als investering als de prijs zakt. Maarja je moet ook een huis kopen om in te wonen en niet om te investeren want ook dat zorgt voor een vergroot vraag en aanbod en dus prijsstijgingen.
Dus dat de regering maar eens denkt over schappelijke constructies om dat netjes af te bouwen die hypotheekrente aftrek. En niet over 50 jaar. Dat moet in 15 jaar geregeld kunnen zijn.

Grijs kenteken werd immers voor particulieren ook in 1 jaar afgeschaft en heeft vele particulieren ook duizenden euro's gekost, werd ook niet naar gevraagd. Integendeel zelfs, de jaloerse menigte maakte een "net goed" gebaar.

Ja BT, klopt allemaal!

Maar de waarheid gaat zelfs verder.
Die hypotheken worden afgesloten bij banken.
En die banken verdienen zo aan hun "klanten".
Nu waren bij de DSB bank (en fiasco) hoofzakelijk VVD'ers betrokken in het bestuur.
En is Zalm (VVD) ook weer op de ABN/AMRO gezet.
Gezien de lijn VVD - banken is het dus niet vreemd dat de VVD zo fel voor de hypotheekrente aftrek vecht.

Grtz.

Maar ook Pechtold (D66) kan er wat van!

Hij wil ook zwaar aan de sociale zekerheid sleutelen.
De 50 plussers zijn zwaar de klos bij hem als die werkloos raken.
Iedereen weet dat werkgevers die gewoon niet aannemen.
Omdat ze te duur zouden zijn.
Gewoon maar omscholen zegt Pechtold.
Dat betekent dat ze alles wat ze in hun leven opgebouwd hebben gelijk weer kwijt zijn.
En dan nog weigeren werkgevers ze tegen een minimumloon aan te nemen.
Hij heeft ook een ontluisterende kijk op de werkelijkheid.

Grtz.

Ik begrijp er dus geen hol van. De SP die het sociaalst is en met name de laagste inkomens het meest ontziet is gehalveerd.
CDA ook maar dat was begrijpelijk na dat 8 jarig fiasco en die uiterst vermoeiende Balkenende.
Stapt ie ook nog op, het watje voelt zich te groot om in de oppositie te gaan zitten. Leuk voor de kiezers die op hem stemden.

Doch dat de VVD zo kan winnen is me een raadsel. Dan zijn er toch meer rijkere mensen en huizenbezitters dan ik gedacht had. In elk geval hebben die stemmers geen recht van klagen straks als de VVD de bezuinigingen gaat doorzetten. Ze hebben het dan immers zelf gewild.

En de PVV stemmers? Nja.. ach... die hebben vermoedelijk niet voldoende nagedacht. Die partij kan weinig, heeft geen Eerste Kamer zetels en daar worden toch de wetten al of niet goedgekeurd die door de Tweede Kamer komen. Dat gaat dus moeilijk worden gezien de meeste partijen niet met de PVV door 1 deur willen.
Verder is de PVV tegen de islam (ongrondwettelijk dus) maar de stemmers op die partij vergeten voor het gemak dat het niet de islam is danwel de moslims die de problemen veroorzaakt maar de regering die het in hun broek doet als er iemand "discriminatie" roept. De regering die onze privacy zowat nihileert door ons angst in te jagen voor terroristen, maar zelf te bang is om fatsoenlijk door te pakken bij criminelen (ongeacht de afkomst). Ik denk niet dat de groei van de PVV echt een verschil zal maken.

Wel een behoorlijke opkomst van de verkiezingen in elk geval.

Op basis van de voorlopige prognose van de uitslag van de woensdag gehouden Tweede Kamerverkiezingen wacht een buitengewoon ingewikkelde puzzel bij de vorming van een kabinet.

De mogelijkheden tot een meerderheidscoalitie, met drie of vier partijen, op een rij:

VVD+PVDA+CDA: 82 zetels

VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels

VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels

VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels

VVD+PVV+CDA: 76 zetels

VVD+PVDA+SP: 76 zetels

Er is nog steeds 1 gemeente die de stemmen nog niet geteld heeft en dat is de gemeente Loppersum.

Bron: ( www.nu.nl )

Dan ben je er nog een paar vergeten.

PVDA+CDA+SP+GRLINKS: 76

PVDA+CDA+SP+D66: 76

PVDA+CDA+SP+D66+GRLINKS: 86

Grtz.

Kilroy;209716 zei:
Dan ben je er nog een paar vergeten.

Ben ik niet vergeten, maar stonden er op de site van nu.nl niet bij. :biggrin:

DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.
? ANP

Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Woensdagavond liet hij in het slotgesprek met Paul Witteman nog weten het kiezersbedrog te vinden als hij zijn breekpunt zou loslaten.

Zie hier het volledige bericht!

Nja, ik kan me goed voorstellen dat velen hem een geflipte limbo vinden.

Maar zo snel al met de wind meewaaien is wel opmerkelijk.
Dat lijkt verdacht veel op machtswellust ondanks ooit in de regering te zijn geweest.
Is dat nou een man met ruggegraat i.p.v. rubber?
Vermoedelijk zullen veel kiezers nu al teleurgesteld zijn!

Grtz.

Ik was gisteren dus de Sjaak (of te wel) de lul.

Ik zat dus de hele middag en avond op een stembureau en moest daarna alle stemmen tellen.
In een arme wijk in Rotterdam waar 80% van de inwoners van allochtoon afkomst is.
Was het voor mijn totaal onduidelijk waarom 45% van deze mensen op Wilders hadden gestemd. Wilde ze nu een signaal afgeven of wilde ze tegen stemmen.

Afijn we leven in een democratie en mensen konden hun stem laten horen.

Als je met allochtoon van buitenlandse afkomst bedoelt snap ik er inderdaad niks van.

Grtz.

Kilroy;209732 zei:
Als je met allochtoon van buitenlandse afkomst bedoelt snap ik er inderdaad niks van.

Grtz.

Dat klopt.

Er is nog steeds 1 gemeente die de stemmen nog niet geteld heeft en dat is de gemeente Loppersum
Is daar een oorzaak van bekend? Want het is toch wel heel erg vreemd dat overal alle stemmen geteld zijn en dan in 1 gat waar je een vergrootglas voor nodig hebt om het op de landkaart te vinden, de stemmen nog niet geteld zijn.
Vaagheid.

De laatste stuip!

SGP (2 zetels) wil een eventuele VVD-PVV-CDA coalitie gedoogsteun geven.
Over naast je schoenen lopen gesproken.
Dat is toch die partij waarbij de vrouwen het prettig vinden om minder dan de mannen te zijn.
En waar vrouwen niet mogen stemmen en zich kiesbaar stellen.
Tjonge wat een extreem rechts zooitje.

Wilders zal waarschijnlijk alle verkiezingsbeloften gaan breken om maar in de regering te komen.
Het CDA heeft vooral in Limburg (en Brabant) verloren aan de PVV.
En dat is dus rechtstreeks te danken aan het falen van Balkie.
Het katholieke zuiden had schoon genoeg van die man.
Als ze Eurlings hadden genomen was het waarschijnlijk heel anders gegaan.
Maar het komt wel vaker voor dat een man niet inziet dat zijn tijd is gekomen.

Grtz.

Black Tiger;209755 zei:
Is daar een oorzaak van bekend?

Die waren in de loop van donderdag gewoon bijgeteld, maar waren zeker te lui om die paar inwoners te tellen 's avonds na het sluiten van de stembureau's.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan