En wat als je telefoon gestolen is of defect gaat dan kom je nergens meer bij? En de chip even in een andere mobiel plaatsen dan loop je het risico zoals met Apple dat dit problemen geeft met je Apple-ID en de boel uitgeschakeld wordt door Apple, lang leve de veiligheid.
Ik begrijp je nu even niet helemaal meer. Wil je nu wel of niet een zo groot mogelijke veiligheid? Eerst schreef je namelijk nog van wel en nu wek je de indruk dat je hier niet blij mee bent. Er zijn meer merken dan alleen Apple en je apple id kun je overzetten op een nieuw toestel. Maar de kans is groot dat je die data dan kwijt bent ja, maar wat wil je dan? Wil je nu zo hoog mogelijke veiligheid of zo makkelijk mogelijk bij je data in geval van nood? Je kunt niet beiden hebben.
Je kunt niet je voordeur van je huis van de beste sloten voorzien maar wel een touwtje uit de brievenbus laten hangen voor het geval je de sleutel verliest.
Dus ik begrijp niet helemaal waar je nu naar toe wilt of wat je bedoeling is met deze reactie.
Helaas is een versleutelde verbinding (https) ook niet meer veilig en bruikbaar want de frauduleuze websites opgezet door hackers gebruiken dit al tijden. Dus dit is helaas ook al achterhaald.
Dat is niet waar, https is wel degelijk veilig.
Maar dat zal komen door ondeskundigheid op dit gebied of desinformatie van de overheid. De versleutelde SSL verbinding is wel degelijk veilig. Maar zoals ik al een eerder geschreven heb, gaat het uitsluitend om de verbinding. Elke website en/of forum kan een SSL versleutelde verbinding gebruiken, kan ook via mail. Iedereen kan een auto gebruiken en de auto op zich is eigenlijk best veilig. Maar er maken ook boeven gebruik van auto's en die gaan daarmee stelen. Dat maakt de auto op zich niet onveilig.
Net zo met ssl, de verbinding op zich is veilig, daar kunnen ze niets mee. Wat met de daarachter liggende website en database gebeurt is een heel ander verhaal.
De overheid gaf aan dat men naar https moest want dat was veilig. Er werd ook hoog van de toren geblazen dat het een beveiligde verbinding zou zijn. Maar door dat hoog van de toren blazen dat https zo belangrijk is wekken ze een vals gevoel van veiligheid want het is echt alleen maar beperkt tot de verbinding en biedt dus absoluut geen garantie voor verdere zaken. Dat is het grote verschil.
Net zo goed dat het een illusie is om te denken dat internet veiliger is of kan worden dan offline het geval is, eerder het tegendeel.
Ik heb nooit gezegd of gedacht dat internet veiliger zou zijn of worden dan offline. Maar als je mij er naar vraagt dan zijn we het half eens. Niet veiliger online omdat de hele wereld op het internet kan, dus meer mogelijkheid tot brute-forcen (gebeurt ook niet overal)
Wel veiliger dan thuis omdat het thuis echt enorm veel eenvoudiger is om in te breken dan bij verreweg de meeste online gebeurtenissen.
Het voelt wel veiliger thuis, maar feitelijk is het dat technisch gesproken zeer zeker niet. Tenzij je jouw huis echt aan alle kanten gaat beveiligen.
Men mag dan wel met een sleutel mijn huis binnenkomen maar dan zijn ze nog niet bij alle buren binnen, met de ICT is dat vaak wel het geval.
Ik begrijp niet hoe je op dat idee komt, geef eens een voorbeeld? Overigens als ik hier binnen ben kan ik wel gelijk bij de buren al in de tuin en van daaraf weer via hun achterdeur hun woning in. En als ik bij de buren wil stelen breek ik daar wel in. Maar dat terzijde.
Kosten die uiteindelijk door de burger moeten worden opgehoest voor een stukje (schijn)veiligheid.
Gewoon veiligheid. Niks te schijn. Ik heb uitgelegd waarom en van jou nog geen enkel tegen argument gezien wat het "schijn" tussen zelfs tussen haakjes zou rechtvaardigen.
Ik ben het wel met je eens dat het vroeger ook goed functioneerde. Nja, als er tenminste geen postzakken gestolen werden of bij een brand verdwenen want dat soort dingen zijn ook vaak genoeg gebeurt in het verleden. En het ging allemaal een heel stuk langzamer.
Maar ik vind niet dat je met vroeger moet gaan vergelijken wat dit betreft, want vroeger gingen we overal te voet naar toe of met de fiets en we zijn ook blij als we een auto hebben of een schooter waarmee we sneller en eenvoudiger een stuk verder kunnen op bezoek en leuke uitjes kunnen doen. Maar die auto en scooter hebben ook allerlei nadelen. Idem met de computer technologie.
Het heeft ook heeeeeeel veel voordeel gebracht. Met name op technisch en op gezondheidsgebied.
De politie heeft wel genoeg kennis op dat geibed, maar een groot gebrek aan personeel met die kennis. Net zoals ze gebrek aan personeel over het gehele vlak hebben. Dat is algemeen bekend.
Wie kijkt er niet eerst door het raam als er aangebeld wordt of doen de deur niet eens meer open
Dezelfde minderheid als ook twee-traps identificatie gebruikt.
Precies, alleen met de huidige maatschappij met het internetgebruik heb je die keuze niet meer zoals waar en hoe je het opslaat omdat andere het beheer er over hebben.
Ja sorry, ik blijf het daar niet mee eens. Daar waar je die keuze niet hebt, had je die vroeger ook niet alleen lag het toen opgeslagen met papier. Raakte ook regelmatig kwijt. Werden vaker duizenden gegevens gewoon eenvoudig buiten in de container gevonden. Dat is nog erger dan dat je er voor moet inbreken vind ik. En maar denken dat het toen veilig was... not.
Ik blijf echt van mening dat er zoveel verschil niet in zit. De keren dat een laptop gejat werd met gegevens, een usb stick, koffer met papieren of dat het gewoon buiten in de container lag gebeurde net zo relatief weinig als dat er iemand met inloggegevens van een ander gegevens kan downloaden.
Maar zelfs als we dit argument eens achterwege laten, ligt het probleem nog steeds niet online.
Weet je waar je daarvoor moet zijn? Niet bij het UWV, die had zijn zaakjes op orde. Je moet bij die werkgever zijn die dus heel duidelijk zijn beveiliging -niet- op orde had, anders had die dief nooit zijn inloggegevens kunnen stelen en was dit ook niet gebeurt.
Dus heel goed gekeken ligt de oorzaak toch offline en niet online. Lul je daar maar eens uit.
Maar ik mis toch een beetje de discussie op het internet waar men zegt ?het is mooi geweest wij doen er niet meer aan mee?. Op Tweakers zie je af en toe wel een discussie maar wie kritisch is wordt daar wel gecorrigeerd door de ict'ers, vooral positief blijven en meedoen.
Oh dus loop je hier in feite tegen hetzelfde aan. Nja, niet helemaal, ik ga niet met alles roepen van positief blijven en meedoen. Ik roep liever kritisch blijven en niet altijd meedoen. Dat betalen via de telefoon vind ik dus onveilig, simpelweg omdat telefoons nog te onveilig zijn. Gebruikers kunnen te eenvoudig allerlei apps installeren, er wordt te makkelijk overal maar toestemming voor gegeven en te gemakkelijk komen verkeerde apps met backdoors op telefoons.
Echter een "het is mooi geweest we doen er niet aan mee" zul je niet meer tegen gaan komen. Het bekende spreekwoord is "het gemak dient de mens" en buiten dat de mensen steeds ego?stischer worden, worden ze ook steeds luier en willen liefst dat alles vanzelf gaat.
Ook hoor je steeds vaker van "ach privacy bestaat toch niet meer en als je niets te verbergen hebt hoef je ook niet bang te zijn" en wordt daarmee dus te eenvoudig privacy en veiligheid weggewuifd.
Dat is zorgelijk mijns inziens.
V.w.b. hacken hebben we altijd al achter de feiten aan gelopen. Net als met criminele acties, ook in het offline tijdperk al. Boeven vinden steeds nieuwere manieren en daarna worden weer nieuwere methodes uitgevonden om dat tegen te gaan.
De naam in een email wordt uit de database gehaald. Met bijv. een %username% of iets in die geest haalt men dan een gebruikersnaam op. Het kan ook handmatig inderdaad. Wat ik persoonlijk veel zorgelijker vind is dat men op steeds meer plekken de combinatie van NAW gegevens met geboortedatum wenst te hebben. Want juist die combinatie wordt niet alleen vaak gebruikt voor verificatie, hetgeen dan nog niet zo erg zou zijn, maar ook als mogelijkheid om accounts te resetten. Ben er niet zo van gecharmeerd.
Hahahaha ik vond je antwoord wel goed op die vraag van die dame. Eigenlijk heb je wel gelijk.
Ik denk zelf dat in die donkere ruimte zonder bewaker meer zal worden ingebroken want donker niet zichtbaar en misschien minder waarde maar wel met veel minder risico te verkrijgen. En dat met die bewaker kan een afleidingsmanoeuvre zijn, wel eens gezien bij een klerenzaak.
De verlichte ruimte met bewaker zal alleen door het meer doortrapte boevengilde worden ingebroken, want veel meer risico en dus ook meer kennis nodig om de bewaking te omzeilen of onschadelijk te maken.
Wel flauw dat je al voor de pauze vertrekken mocht, want je had gewoon een minstens een even goed punt.
Kan het wel een beetje begrijpen. Vroeger had je nog FXP sites waar je vanalles kon downloaden. Feitelijk gebeurde dat door (met name Microsoft) servers te hacken omdat die te vaak niet geupdate werden door systeembeheerders. Daar installeerde je dan een FTP servertje op, pleurde in een verborgen directory een boel warez en maakte dan een leech account aan zodat mensen dat konden downloaden.
Op een gegeven moment ging dat hele hacken en ftp maken en account maken al helemaal automatisch.
Misschien kun jij je dat ook nog herinneren. Dat is een tijdlang heel populair geweest en heeft er mede toe geleid dat er meer geupdate werd en meer aan veiligheid gedaan, systeembeheerder wakkerder werden enzo.
Dit kan nu nog nog steeds maar wordt bij lange na niet meer zo uitgebreid gedaan als toen vanwege de vele verbeteringen veel grotere pakkansen en veel strengere wetgeving over de hele wereld.
Dat is wel een beetje vergelijkbaar.