Ik ben ooit begonnen met een Josty kitje, ik meen de HF65, dat werd al snel vervangen voor de Stentor, (MRF237) maar met buizen kon ik toch meer en deed de PCC88 met een QQE03/12 snel zijn intrede, alles uiteraard zelfbouw, dat was goed te betalen en leverde ook geen opgeblazen eindtorren meer op ;-)
Nadien toch voor stabielere spullen gegaan en een PLL gebouwd met als basis een BF88 (geloof ik) daarachter een 2N2219A, vervolgens een MRF237, dat de buizentrap in die bestond uit een QQE03/12, vervolgens een QQE12/46 en als laatste trap een 4CX in balans, die kon door de regelbare (negatieve) roosterspanning op worden gekrikt naar een kleine 400W, die gebruikt ik voornamelijk 's nachts om de DX-en.
Uiteindelijk werd de eindtrap iets verzwaard en kon worden opgekrikt naar 1500W maar daar heb ik niet lang mee gedraaid, de 'lokale omroep' (uiteraard illegaal) lonkte en dat was veel leuker met kerst-maratons en weekend uitzendingen, dat kon natuurlijk niet goed gaan en in de 10 jaar van ons bestaan zijn we denk ik 27 keer uit de lucht gehaald, de laatste keer werd alles in de studio in beslag genomen en was de lol er af.
Toch was dat echt een leuke tijd en is dat meer dan 30 jaren geleden ;-)