Brein weer actief?

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
NZB-portal is niet meer online. Als je de site opstart staat het volgende te lezen
"Beste bezoeker van NZB-Portal, we zijn ons er van bewust dat de site down is. Contact met ons opnemen heeft daarom geen zin. Zodra er meer informatie is, zullen wij dat op deze site mededelen.

Volgens geruchten is er een dagvaarding van BREIN ontvangen.
En dat is echt Kilo Utrecht Tango....

Bron : www.anti-piracy.nl

BREIN sommeerde NZB-portal haar structurele gebruik van de beschikbaarheid van ongeautoriseerde content op Usenet te staken. Daar werd aanvankelijk geen gehoor aan gegeven. Na ontvangst van de dagvaarding ging de site alsnog offline. BREIN eist ook opgave van de verdiensten en vergoeding van de door BREIN gemaakte kosten. De benadeelden kunnen winstafdracht of vergoeding van de geleden schade eisen. Een Nederlandse film als Oorlogswinter werd bijvoorbeeld meer dan 50.000 keer via NZB-portal gedownload.

?Wat wij bij Usenet zien is het op commerci?le basis georganiseerd illegaal aanbieden van toegang tot entertainment content?, zegt BREIN directeur Tim Kuik. ?Grote Usenet providers sponsoren NZB websites en traditionele p2p sites om betalende abonnees te genereren voor hun downloaddiensten. Abonnees kunnen ongelimiteerd illegaal aangeboden entertainment content downloaden maar de rechthebbenden zien er geen cent van terug. Dat kan niet zo doorgaan.?

Naast de aanpak van illegale p2p sites, streaming sites en link sites is BREIN dit jaar ook begonnen met de aanpak van illegaal aanbod op Usenet. Naast het aanspreken van usenet portals zoals NZB-portal richt die aanpak zich ook op Usenet providers die de content hosten en hun resellers die de abonnementen voor de downloaddiensten verkopen.

He bedankt voor deze aanvullende informatie!
Inderdaad weer een actie van Brein.... erg jammer NZB-portal was een van de beste sites.

BNI is ook gestopt.

lees bericht: BNI STOPT ERMEE!
Helaas is het moment daar dan toch gekomen. Na een paar jaar met BNI bezig geweest te zijn is nu dan toch het moment gekomen om er mee te stoppen. Na tegenvallende posts op BNI en de dreiging van BREIN is voor mij de lol ervan af. Het was voor mij gewoon een leuk project waar ik aan kon klussen maar ik heb geen zin in gezeur van BREIN. Op naar het volgende (legale) project!

Die gasten moeten niet denken dat de rest van Nederland uit NSB'ers bestaat!
Maar ??n remedie voor die gasten mogelijk, brain amputation, haha!

Grtz.

Een Nederlandse film als Oorlogswinter werd bijvoorbeeld meer dan 50.000 keer via NZB-portal gedownload.
Als ze geld verdient hebben met die site hadden ze nu fijn dat geld kunnen gebruiken om een goede advokaat als Alberdink Thijm in te huren.
Deze uitspraak klopt namelijk van geen kant. Van nzb-portal worden namelijk geen films gedownload, alleen nzb bestanden.
Deze wijzen waar op usenet films te downloaden zijn. Het is dus juridisch nog maar de vraag of dat uberhaupt wel zo illegaal is.
Als torrent sites illegaal zijn, dan zijn nzb bestanden ook illegaal, dat wel.
Maar winst afdracht of de kosten van Brein vergoeden? Belachelijk.

Ik vindt het sowiezo nog steeds vaag dat zoiets juridisch in Nederland uberhaupt mogelijk is. Brein is namelijk geen partij in deze. Het is een prive bedrijf wat nog niet eens ingehuurd is, danwel betaald wordt door filmmaatschappijen bijv.
En die zijn wel partij. Brein heeft verder geen enkele opsporingsbevoegdheid.

In die context gezien is het dus gewoon burger opsporing en zou ze niet eens het recht hebben om onkostenvergoeding danwel winstafdracht te eisen.

Opsporing van illegale zaken oke, maar laat dat dan instanties doen die daartoe bevoegd zijn en niet dit soort onwettelijke bedrijven die er ook nog asociale maatregelen op nahouden omdat hun berekeningen kant nog wal slaan.

@BT,

Volkomen met je eens.
Het is alleen zo jammer dat de site's geen geld hebben om het juridisch aan te pakken.
Kan me best voorstellen dat je schrikt als je als hobbyist een dagvaarding ontvangt.

Laten we hopen voor de site's dat het bij een waarschuwing blijft.

Brein is naar eigen zeggen een stichting.
Dit een rechtsvorm zoals een BV, CV, vereniging Vof e.d.
En de stichting is tevens de rechtspersoon.
Er kan een bestuur benoemd zijn, en eventueel een raad van toezicht.
Echter is niemand in de stichting wettelijk aansprakelijk.
Dat maakt de stichting een "smerige" rechtsvorm.

Als ik het goed heb moet de stichting ook ergens staan ingeschreven.
En moeten de oprichters of bestuur ook ergens bekend zijn.
Deze oprichters zijn natuurlijke personen (zoals jij en ik).
Ik ben dan ook benieuwd wie dat zijn, en wie er allemaal achter zitten.
Wie weet meer?

Grtz.

In hoeverre zijn ze bevoegd. om in jou huis rond te neuzen op pc,s of servers. ik wist het wel als ik die gasten zonder een bevoegde met een huisbevel aan de deur kreeg en een voet tussen de deur zette van een koude kermis terug keerden.
Idd: breekt er een tijd aan de de nzb verdwijnt en de nsb ers de touwen in handen nemen.

BREIN op huisbezoek bij Bittorentsitehouder
Vorige week bezocht BREIN opnieuw een internetpiraat thuis.

Onderzoek wees uit dat de 36 jarige ######## verantwoordelijk was voor de volgende 11 BitTorrentsites:

# Onderkoffer.org/Onder-koffer.org
# Big-pleasure.org
# Bigfunn.org
# Dreamtorrents.org
# Essentialblue.org
# Funkyplace.org
# Hollandse-nieuwe.org
# Maxitor.org
# Radio-fantasy.nl
# Torrentplaats.org
# Wf-torrents.org

Twee illegale sites stonden op het moment van het bezoek nog online: , deze heeft M. direct offline gehaald. M. verklaarde dat hij de sites voor een ander in de lucht hield en daar 50 euro per site per maand voor kreeg, hij durfde deze persoon niet te noemen omdat hij zijn leven dan niet zeker zou zijn.

De man heeft een onthoudingsverklaring ondertekend en zijn sites gestaakt. Toekomstige betrokkenheid bij inbreuken verplichten hem tot betaling van 5.000 euro per dag. Tevens vordert BREIN de inkomsten van de man op.

Ik snap het echt niet.
Die brein(lozen) hebben toch geen enkele opsporings bevoegdheid.
Mogen zonder uitnodiging nergens binnen.
En hebben niemand wat voor te schrijven.
Leven we hier in een bananen republiek?
Mogen overval technieken gebruikt worden die hier al lang geleden zijn afgeschaft?

Grtz.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan