Hoi stephopper.
Na dit antwoord liever een eigen onderwerp aanmaken als je verder op dit punt wil babbelen.
Past namelijk niet helemaal binnen dit draadje.
Als je je dreambox aansluit op die plasma, doe dat dan eens voor de gein via component ( Y U V ).
De scart van een 7000 kun je daar in ieder geval op instellen, van de ander modellen weet ik dat niet.
Het is de meest kwalitatieve manier van signaal overdracht die de box kan en je tv zal je ervoor belonen.
Van je tv kan ik niet precies de specificaties vinden, maar omdat het ding een ingebouwde DVB-t ontvanger heeft (had ik eerder overheen gelezen), is het mogelijk dat die een ingebouwde chip heeft die het signaal verbetert.
Dat heet upscaling, en maakt van een beeld met minder beeldpunten, een beeld met net zoveel punten als je tv heeft.
Je kan nooit beweren dat het beeld er beter door word, want er worden beeldpunten "verzonnen", maar men kan tegenswoordigs wel erg goede resultaten behalen hiermee.
Wanneer het beeld eerst analoog gemaakt word, dan kan ik me goed voorstellen dat dit minder goed werkt dan met het digitale bron signaal van welke DVB versie dan ook.
Op zich wel interessante stof, dus als je hier verder op in wil gaan, gelieve een eigen draadje hiervoor aan te maken.