Canal Digitaal opgezegd

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
746
Punten
113
Leeftijd
74
:o
Zo de kogel is door de kerk, ik heb gisteren mijn abonnement van Canal Digitaal opgezegd.

Kan aleen via de telefoon a raison 15ct /min.
Nummer ingetoetst en jawel hoor blabla bla bla , keuzemenu
toets1 voor toets 2 voor toets 3 voor

2 ingedrukt en ja hoor alweer toets 1 voor enz.

Na de laatste toetscombinatie kreeg ik spontaan een medewerker aan de lijn.

huisnummer en leeftijd doorgegeven en hij vond het jammer dat ik opzegde.
Wat is de reden poogde hij nog.
Sharen heeft geen zin meer meneer, uh nee hoor dat zei ik niet maar de reden is dat we zijn overgestapt naar Ziggo pluspakket en dat de satelliet steeds minder gebruikt werd.

Helaas meneer u ontvangt binnen 8 werkdagen een schriftelijke bevestiging van uw opzegging .

Totale tijdsduur gesprek inclusief keuze menu's 3 minuut 32 seconden dus 4 minuten a 15 ct = 60 ct.

Goedkoper dan een aangetekende brief.

Dit betekent nog niet dat ik de satelliet vaarwel zeg maar mijn vroeger hobby is behoorlijk ingedamt.

Het kan zijn dat de hele schotel en ontvanger de deur uit gaat.

Jammer maar helaas......

:cool:

Ik kan het me helemaal voorstellen, alhoewel het qua prijs (in losse vorm) niet interessanter is.
Bij Ziggo is het 18,50 basistarief + 8 euro voor het pluspakket is samen 26,50 per maand.
Want zo moet je wel tellen, een vergelijkbaar familie HD pakket kost slechts 19,50 dus dat is dan 7 euro per maand goedkoper.

Maar als je het naast de kabel moet doen, dan is het niet meer interessant inderdaad en wordt het te duur. Zeker met de kabel aanbieding met internet en telefonie erbij.

Ik heb nu ongeveer een jaar geleden ook mijn abbo opgezegd bij Canal Digitaal en heb het tot op heden nog niet gemist, heb het toen opgezegd via Mijn Kanaal online.
Net als bij Matrix, was ook hier de hobby behoorlijk ingedamd. Ik draai soms nog even de schotel wat heen en weer , zodat ie niet vast gaat zitten, maar de ontvanger staat nog maar zelden aan.
Dus kan het zijn dat ook hier op een dag de boel van de muur gaat, of het moet wel zo aantrekkelijk worden dat ik het weer op pik om door te gaan.
Heb hier zelfs in de kast nog een Humax ontvanger staan met een Matrix firmware. :) Althans als ik hem op start komt er een Matrix scherm in het beeld.
Deze ontvanger heb ik destijds van Jan Blues meegekregen. Zo zal Matrix nooit uit het beeld verdwijnen :biggrin:

even wat recht zetten, ik stop niet met de hobby , hou mijn Vu Duo warm en wacht op mogelijke betere tijden of super aanbiedingen van satvrienden.

Vandaag is de bevestiging biinen gerold en wordt mijn SETTOP BOX pakket omgezet naar het standaard pakket wat geheel gratis is????

Nou weet ik niet wat ze bij C+ onder standaard pakket verstaan, maar dat zien we dan wel weer volgens de voorwaarden wordt het huidige abbo op 31-01-2013 stopgezet.

Plukken ze toch nog ruim 4 maanden mijn knip leeg.

wordt mijn SETTOP BOX pakket omgezet naar het standaard pakket wat geheel gratis is????
Het standaard pakket is dat je smartcard geregistreerd staat en je op je smartcard nog naar Nederland 1, 2 en 3 kunt kijken, de 3 publieke zenders dus.
En dat is inderdaad geheel gratis. Ik zou dat ook niet opzeggen verder (kan namelijk wel), want als je dat doet, stopt ook de registratie, met als gevolg dat als je over een paar jaar weer een abo wilt, je ook opnieuw weer een smartcard kunt gaan betalen.

Met de huidige smartcard geregistreerd blijf je officieel klant, heb je nog toegang tot "mijn canaldigitaal" en kun je evt. weer abonnementen aanzetten. Ook heb je dan nog de mogelijkheid tot acties zoals bijv. een kaartomruil.
Ik kon op die manier mijn Seca 2 kaart tegen gereduceerd tarief van 45 euro omruilen naar een Seca3 kaart maar heb dat voorlopig nog niet gedaan.

V.w.b. je opzegtermijn zit je vermoedelijk nog in een jaarcontract of 2-jarig contract wat dan afloopt.
Of ze gebruiken als opzegtermijn van 3 maanden (mag sinds 1 januari nog maar 1 maand zijn tenzij bij stilzwijgende verlengingen) en nemen die ruimer omdat september al begonnen is. Maar in dat geval zou het eigenlijk per begin december opgezegd moeten zijn, tenzij je korting krijgt op het maandbedrag als je abo begint als de maand al een aantal dagen bezig is.

Wacht even... 31-1??? Dan moet er sprake zijn van een lopend contract inderdaad wat dat is bijna 5 maanden zelfs.

the matrix;224529 zei:
Plukken ze toch nog ruim 4 maanden mijn knip leeg.

Lijkt me niet een settop pakket betaal je ??n maal per jaar dat is toch geen maandelijks bedrag.
Dan zul je afgelopen januari je jaar bijdrage betaald hebben heb je dus nog een paar maanden recht op beeld.

@Matrix, via de kabel heb ik een tijdje terug film1 ook opgezegd, want om eerlijk te zijn heb ik geen zin om te betalen voor een stel ouwe James Bond films. :stupid:

Op dit moment heb ik meven op proef HBO erbij genomen, bevalt het me niet dan is het maandelijks opzegbaar.

Maar ruim je VU niet op want als je stopt met de sathobby, dan kun je daar altijd nog een andere tuner inbouwen, en dan kun je via de kabel je (interne) share opzetten. ;)

Ik heb van horen zeggen dat er met Ziggo leuke dingen die hier niet besproken mogen worden kunt doen.

Maar dan moet ik idd een cable HD ontvanger aanschaffen en dat is nu de bottle neck.....

Dat kan net als met de Satelliet ja. En inderdaad heb je dan ook een kabel ontvanger nodig waar dat mee kan.
Er bestaan ook Dreambox kabel ontvangers en kabeltuners voor VU+Duo ofzo, dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn om een goede kabelontvanger te vinden, toch?
Enig probleem is dat die niet allemaal die ITV aan kunnen.

Ik heb van de week die 2 maanden gratis eredivisie live genomen voor alle 4 de kanalen die je kon krijgen met de dvd die vorige week bij de Telegraaf zat, heb sinds gisteren beeld ook op de 2e gratis kaart die ik heb, inmiddels ook alweer opgezegd zodat het niet automatisch word verlengd naar een abo :)

Zo heb ik toendertijd een goedkope ontvanger (toen nog niet-HD) van Humax geregeld. Kon je 2 maanden eredivisie live nemen voor 35 euro zonder verplichtingen, je kreeg voor dat geld dan ook een Humax F3000 (of zoiets) kabelontvanger en de smartcard. Je kon binnen die 2 maanden elk moment opzeggen. Dat is dan ook gebeurt en zo hadden we voor 35 euro een ontvanger en smartcard.:)

Een kennis van mij heeft juist geprobeerd enkele CD abbonnementen te stroomlijnen,omdat zij door een sterfgeval niet alle kaarten meer gebruikt.

Daar is poddomme de nodige moeite voor nodig.
Ik kan niet haar hele relaas hier plaatsen,maar het toppunt is wel,dat via de telefoon verklaard wordt,dat zij die abbo?s niet op kan zeggen,omdat die niet op haar naam staan.

Neen,die staan op naam van de overledene...

Tevens proberen ze haar een jaar opzegtermijn aan te smeren...
Gelukkig is zij goed op de hoogte van de wetgeving inzake deze dingen,en schijnt het nu toch naar behoren opgelost te kunnen worden.

Ik kan me voorstellen,dat canaldigital weinig sympathisanten heeft...Gr.George

Nou George, ik zou nog niet te vroeg juichen.

Ik heb inmiddels ook de nodige ervaring met deze club en hun "help" desk.
Die heet zo omdat je heel hard om hulp gaat schreeuwen als je daar eenmaal mee te maken krijgt, zeer zeker niet omdat ze je zo fijn helpen.

Ga er maar van uit dat het nog niet geregeld is totdat er een bevestiging op papier staat, ?n er geen geld meer word afgeschreven.
Dus gewoon nog een jaar afwachten.

Overigens zou ik adviseren wanneer het geld automatisch afgeschreven word van een aparte rekening (dus niet een gezamenlijke rekening die nog gebruikt moet worden), deze rekening te blokkeren of beter nog op te heffen.
Daarmee kunnen aasgieren als CDS en andere clubs die met automatische incasso werken niet meer bij geld op dergelijke rekeningen.

Ik kan het verhaal van Mas3 alleen maar onderschrijven.
Een paar van zijn ervaringen heeft hij ooit al eens kenbaar gemaakt en daar krijg je echt grijze haren van, en dan niet van hem maar van die CD helpdesk.
En ik heb zelf ook nog wel iets meegemaakt.

Blokkeren van de rekening (gebeurt in NL automatisch als je aan de bank doorgeeft dat de eigenaar overleden is), is dan wel erg handig om te doen.

Inderdaad is het 't beste af te wachten totdat de schriftelijke bevestiging op de deurmat ligt!

Die schriftelijke bevestiging is nu binnen,en wel in vijfvoud...
Maar wel 5 maal hardstikkende fout...
Wat een zaadballen zijn dat bij dat anale kanaal...

Durven bijv.te stellen,dat een mijnheer,bij name genoemd,die de telefoon heeft beantwoord,daar helemaal niet werkt,maar op andere afdeling....

Het meest schofterige is,dat deze rompslomp voorkomt,uit een tragisch sterfgeval,en betrokken vrouw in een meel met Geachte Heer ...,wordt aangesproken.

Ik zou mijn gevoel wel onder woorden kunnen brengen,maar het zou geen prettig leeswerk worden...
Gr.George

marie;224584 zei:
Durven bijv.te stellen,dat een mijnheer,bij name genoemd,die de telefoon heeft beantwoord,daar helemaal niet werkt,maar op andere afdeling....

Dat zou kunnen kloppen die telefonische helpdesk is al vele jaren uitbesteed aan een ander bedrijf.

Dat doet er helemaal niet toe.
Als iemand na een minutenlang gesprek ineens mevrouw tegen je zegt terwijl dat echt niet het geval is (heb die ervaring dus ook), dan zegt dat al meer dan genoeg over de houding van die medewerkers.
Totale desinteresse dus.
En dat uit zich dan ook in de resultaten: het is onmogelijk dat daar iets goed gaat.
Gelukkig zijn niet alle gevallen even ernstig en heeft ook niet iedereen door dat het fout gaat/ging en ie op z'n gunstigst gewoon beledigd werd door de helpdesk.

De helpdesk, zeker het frontdesk gedeelte, is een GROTE RAMP bij CD: z??r onbeschoft, weinig verstand van zaken en zeker z??r klantONvriendelijk.
Je moet ook altijd vragen naar de opzeg-afdeling daar zitten mensen die van wanten weten.
Hen leg je uit wat je probleem is en of zij je kunnen helpen, vermeld er wel bij dat de mensen van de frontdesk weinig/geen verstand van zaken hebben en dat je hele nare/vervelende ervaring met die frontdesk hebt. Soms vragen ze bij de frontdesk waarom je de opzegafdeling wilt spreken en dan zeg je dat je wilt opzeggen (weten zij veel)...

@Eendenteam: "U wilt dus de opzegafdeling spreken,om op te zeggen...???"

Als het allemaal niet zo diep treurig was,zou je er smakelijk om kunnen lachen...!!!

(Off topic:Je bent er weer lekker vroeg bij...Schijnt het zonnetje daar al?...)

@Aart: Dus als je die klanten service op een opgegeven nummer belt,krijg je in feite niet de juiste afdeling te pakken...

Dat is wel een goede tip,voor andere bedrijven...Je geeft gewoon een verkeerd telefoon nummer,dan komt alles goed...Voor jouw bedrijf....!!!
Alleen zitten er altijd van die doordrammers tussen,die toch met alle geweld proberen hun gelijk te halen....Gr.George

marie;224590 zei:
@Eendenteam: "U wilt dus de opzegafdeling spreken,om op te zeggen...???" Als het allemaal niet zo diep treurig was,zou je er smakelijk om kunnen lachen...!!!
Natuurlijk is het diep en diep treurig. Ook treurig dat je het zo moet doen, maar het is wel helaas de enige manier om bij Canal Digitaal iemand te spreken te krijgen die klantgericht is en meedenkt met je. We hebben het zelf ervaren en het ging niet om opzeggen maar om verandering van pakket en later een keer om de kaart juist te kunnen activeren. Overigens met zo'n sterfgeval ging het juist om opzegging en stoppen met afschrijven van de bankrekening.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan