canal digitaal voor buitenlanders

Ik vraag me af waar jullie mee bezig zijn.

Overigens is dat duck vriend lachwekkend bedoeld, maar ik weet uit eerdere confrontaties dat jij nogal lange tenen hebt en graag iemand openlijk op zijn nummer probeert te zetten. Dat had je ook via PM kunnen doen natuurlijk dus hierbij leg ik jouw
ge*** naast me neer. (is er een smiley voor ene oor in ..???)
(editje: ik zie dat we ineens weer "vrienden"zijn van duck ;) )

Om even on topic te blijven: Canaal digitaal heeft nooit laten blijken dat ze voorstander zijn van televisie over de grenzen, of dat een nederlander (of nederlands sprekende) een abonnement zou kunnen afsluiten op een legale manier.
Dus vanaf zijn/haar adres in vlaanderen/spanje/etc.

Zij verschuilen zich achter "dat mogen we niet"

Terwijl ze best veel macht hebben

Mochten ze per ongeluk toch meelezen: er zijn een aantal mensen die heeel graag abonnee willen worden... joehoe...

Doe zoals de zwitsers: kopietje paspoort opsturen en rijden.....;)

Kijk:

1) in het buitenland kijken met een via via geregeld "officieel" kaartje is illegaal

2) in het buitenland kijken via Irdeto met een zelfgeprutst kaartje is illegaal

Optie 2 kost minder moeite en geld, beide opties zijn even legaal (c.q. illegaal) dus wat zou jij kiezen?

Zolang optie 1 niet wordt gelegaliseerd is optie 2 moreel aanvaardbaar.

Vind ik ook en daar kunnen ze het canaaldigitaal mee doen......

Ik hoop dat ze dit ook lezen daar met hun films op rood en blauw terwijl het al geen dagfilms in de videotheek meer zijn.

Originally posted by Bigfoot1972
Kijk:

1) in het buitenland kijken met een via via geregeld "officieel" kaartje is illegaal

2) in het buitenland kijken via Irdeto met een zelfgeprutst kaartje is illegaal

I know, maar een zelfgeprutst kaartje ondersteund geen seca2 en irdeto2. Dus blijven er altijd maar minder en minder zenders over.
Draai en keer het zoals je wil, als je een officiele kaart hebt is het altijd minder illegaal dan met een zelfgeprutste kaart?

Originally posted by dreamboy
IDraai en keer het zoals je wil, als je een officiele kaart hebt is het altijd minder illegaal dan met een zelfgeprutste kaart?

Die mening deel ik niet !

nl. dat originele kaartje MAG namelijk niet in het buitenland zijn omdat het eigendom is en blijft van de aanbieder.
het zelf geprutste kaartje daarentegen mag WEL in het buitenland zijn omdat dat je eigen eigendom is.
Het kijken naar de uitzending is in beide gevallen EVEN illegaal.
Technisch gezien overtreed men met een originele kaart dus 2 x de wet.
met het zelfgemaakte kaartje slechts 1x.

Al is een origineel kaartje wel eerlijker tegenover de aanbieder.

Hmmz.. die mening deel ik weer niet, mede gezien de prijs die je er voor betaald. Volgens mij is het kaartje niet eigendom van de provider maar van jezelf.
Bij stoppen van een abo hoef je het immers ook niet terug te sturen. En ik weet niet hoe de huidige contracten er uit zien, maar ik heb niet gezien dat er ergens staat dat de smartcard eigendom van C+ blijft, of ik moet natuurlijk slecht gelezen hebben.

Hoe dan ook gaat het niet erom of de kaart nu wel of niet in het buitenland mag komen want dat mag in principe wel.
Probleem is dat er niet mee geKEKEN mag worden in het buitenland en dat heeft niet met de kaart te maken maar met de rechten die op de films etc. zitten.
Zouden C+ het toelaten dan zoud C+ voor de NL zenders die men in Spanje wil kijken officieel dus ook weer rechten moeten betalen.
Daar wringt de schoen, niet bij de smartcard.

Originally posted by dreamboy
I know, maar een zelfgeprutst kaartje ondersteund geen seca2 en irdeto2. Dus blijven er altijd maar minder en minder zenders over.
Draai en keer het zoals je wil, als je een officiele kaart hebt is het altijd minder illegaal dan met een zelfgeprutste kaart?

Ik heb altijd begrepen dat de wet zo is in Nederland dat het illegaal is om geprutste kaartjes te verkopen, maar niet om ze zelf te gebruiken.

In dat geval is een zelfgeprutste kaart dus niet illegaal en het gebruik van een officiele kaart in het buitenland WEL.

Yo,

Ik vraag me dan af hoe het komt dat sommige winkels in Belgi? zo een originele Canaal Digitaal smartcard kunnen verkopen?

Groetjes,

Pippo.

Pippo, weet je zeker dat dit dan geen kaarten voor kabel zijn?

Wat betreft het zelfgeprutste kaarten valt dit volgens mij inmiddels ook onder artikel 326b maar weet het niet meer zeker, zou ik hem precies nog eens voor moeten doorlezen.
Het zou inderdaad kunnen dat dit een maasje in de wet is, afhankelijk van hoe het vermeld staat.:)
Maarja, er zal geen hond thuis bij iemand gaan lopen zien of ie al dan niet een legale kaart heeft.

Hoi,

dat met die zwitser moet ik eventjes navragen?? Pasje kopieren en wegrijden???
Ik heb een geldig abo op de SRG ( ??nmalig bedrag ) en mag telfs tijdens de vakantie in het buitenland kijken met mijn kaartje.
Nu nog de rest van europa die met dit voorbeeld moet volgen. Is niet alleen C+, is ook premiere of ORF, enz.......
Het eilandje in Europa denkt blijkbaar groter dan het grote " verenigd" Europa.
Groetjes Silverfox

Jah Silverfox, maar het gaat niet om het vakantie.
Als Nederlander zijnde mag ik ook mijn pasje meenemen op vakantie en in het buitenland kijken. Dat is dus het probleem niet.

Het gaat om mensen, in dit geval Nederlanders of Nederlandstaligen, die in het buitenland wonen.
Je kunt daarbij denken aan bijv. Belgen en Nederlanders die in Spanje wonen.
Dat is dus een andere zaak omdat je dan je vaste residentie buiten NL hebt.
Het zal de rechthebbenden worst zijn als wat mensen op hun vakantie 3 weken eens hun pasje in het buitenland meenemen, dat is toch niet te controleren.

Maar als je dus daar woont is het wel te controleren bij de uitgave van de pasjes, wat C+ dus ook doet.
Want als je er woont, dan kan de rechthebbende weer fijn centjes vangen voor uitzendrechten voor dat land, en je weet hoe dat gaat he, als er ergens centen voor te vangen zijn dan proberen ze het ook zo vaak en zo lang mogelijk te doen.

Maar het zou de Europese Unie sieren als ze daar nu ook eens fijn een einde aan zouden maken.
Zodat iedereen overal in Europa een abo kon afsluiten in het land waar hij wil, van welke provider hij wil, zolang e.e.a. maar binnen de EU gevestigd is.

Hoi ,

heb nog eventjes nagelezen. Je mag ook in het buitenland wonen maar dan moet je wel een zwitser zijn EN belastingen betalen voor de tv IN zwitserland.
Gaat ook om de centjes maar is wel mogelijk.

Groetjes silverfox

Ja die zullen een andere constructie hebben.
Duitstaligen hebben zowiezo al gemakkelijkere constructies, en dat komt omdat die zowat alles synchroniseren naar Duits.

Volgens de Amerikanen is Duits geen wereldtaal en verstaan alleen Duitsers Duits (stomme Ammies).

Maar NL zend nu eenmaal in originele taal uit met ondertiteling en in originele taal is dus Engels en Amerikaans, en dat vinden ze dus wel een wereldtaal en ze vinden ook dat wel dat iedereen kan verstaan.
Dat is dus bijv. de reden dat pro 7 over heel europa kan uitzenden en daar een behoorlijke partij minder voor hoeft te betalen dan dat C+ dat zou gaan doen.

Ik weet niet of de Zwitsers ook synchroniseren, maar vermoed het wel. Het kan in principe wel, als je dus in Zwitserland je rechten betaald en zwitser bent.
Zo'n constructie zou in NL ook op te zetten zijn maar dat is C+ natuurlijk weer te moeilijk en teveel werk.
En zoals wij al weten, hebben ze bij C+ geen service, dat kennen ze daar niet, dus zal zo'n constructie in NL niet snel komen zolang die gasten het hier voor het satellietzeggen hebben.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan