Canal+kaart

E

episat

Er is iets vreemds aan de hand.

Een collega van mij heeft een abo op canal+ met rood, blauw, x-zone e.d. Hij heeft dus pas een nieuwe kaart gekregen, die hij in zijn Pace kon schuiven, alleen zijn ontvanger viel nu en dan toch nog uit.

Om dat geemmer, in de toekomst te voorkomen heeft hij dus een andere ontvanger bij canal besteld.

Nu komt het gekke, de kaart die hij gekregen had en in de Pace geschoven zat, kan hij nu zomaar in de nieuwe ontvanger schuiven en het werkt ook zomaar weer, terwijl beide ontvangers toch verschillende coderingen verwerken.

Iemand ideen?

greets

ha epi

Ik denk precies hetzelfde, kan in princiepe niet mogelijk zijn.

Eerst een pace kasje hebben, waar dus nieuwe ird2 kaart in werkt, en nu met nieuwe kast zelfde kaartje gebruiken.

Ik denk toch niet dat Anaal- hem een nieuwe irdeto kast gestuurd heeft.

Moet je toch het merk en type v/d nieuwe kast eens ff vragen, maar ik neem aan dat ie een seca bak gekregen heb:confused::confused::confused:

ff voor de duidelijkheid: Hij heeft een Irdeto2 kaart van C+ gekregen? en later een secabak van C+ gekregen? en nu werkt die irdetokaart ook in de secabak?

Als ik het goed heb, heeft Pace ook een secabak gehad, is dat niet zo`n strong clone ? Is geen Pace 501 of 601, wel ?

Met X-zone MOET! wel seca zijn, aangezien deze totaal geen Irdeto gebruikt...

Grtzz FranX

het gaat dus om een ird2 kaart, zijn vorige bak was zo'n ouwe irdeto bak van canaal+ zelf, en hij heeft nu een nieuwe orig. bak van canaal+ gekregen.

Het zou dus om een ird. kaart moeten gaan die ook in de nieuwe bak draait.

Zal het vanmiddag toch nog eens ff horen aan 'm, wat ie nu precies gekregen heb.

zou canal iets van Kudelski geleerd hebben, dat je op een nagra kaart ook betacrypt kunt zetten :lol:

Nog even en het is een 4-in-1 ;) Maar dan mogen ze weleens gaan betalen aan degene die dat bedacht heeft ;)

Laatst bewerkt:
@Satslope

Ik denk zeker dat ze veel van de hobbyisten geleerd hebben:):)

Misschien komen onze ouwe irdeto kaartjes ook nog eens van pas :biggrin:

Vanwege het "stoffige"karakter en het uitblijven van wezenlijke expertise, degradeer ik deze posting tot Kletspraat.! ;)

x-zone is ook in Irdeto-2 gecodeerd, tenminste de CAID wordt meegestuurd.

Ze kunnen wel irdeto2 gegevens uitzenden, maar volgens info van canal+ kun je niet met een irdeto abonnement op deze kanalen abonneren.

Een seca-lokkertje; de 'overstapactie' had als uitgangspunt: zoveel mogelijk mensen over laten stappen naar seca, door in die codering de pakket keuze uitgebreider te maken.

Volgens mij kun je wel een Irdeto abonement nemen op the X-zone.

De kanalen die je mist met Irdeto zijn: de MTV kanalen, Nickeloden, Euronews en Mezzo.

Kijk hier maar:

http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp

Ze adverteren er trouwens ook mee in de Veronica Satellite

Laatst bewerkt:
Correct. X-Zone zou seca2 blijven. Ze hebben nu toch in de gaten dat er misschien een hoop meer mee te verdienen is als ze het toch ook maar aan de Irdeto abo's gaan beschikbaar stellen.

De advertentie in het satellietblad staat er inderdaad ook.

De kanalen op de echt nederlandse transponders zijn in irdeto en seca te ontvangen.

dat zijn er dus drie :)

12.515 , 12.574 en 12.344

ik heb nog weinig van hem gehoord, het enige wat ik er echt uitgekregen heeft, is dat ie met nieuwe ird2 kaart in zijn oude kast 2 weken x-zone heeft gekeken.

Wat me nog niet duidelijk is heeft ie nu de ird2 nu wel of niet in de nieuwe kast zitten.

Shit, hij kan altijd zo lekker wazig doen:[:[

hoe ziet kaartje eruit??, antw: week nie, welk merk nieuwe kast heb je gekregen??, antw: week nie.

Laat ie nou gewoon ff duidelijk zijn.:[

@xgabox

Het gaat dus niet om episat, maar om een collega van ons.

Volgens mij kan ie t niet hebben, dat wij meer apparatuur ofzo hebben dan hem :)

In ieder geval meer "natuur"kanalen :biggrin::biggrin::biggrin:

hahaha mischien heeft tie nu een ucas decoder van c+,

gaan ze het eindelijk snappen daar hahaha.

ok ff duidelijkheid (eindelijk)

Dat ie zijn irdeto2 kaartje in de nieuwe kast kan gebruiken klopt dus.

Wat heeben ze nu gedaan, hij heeft een emb. irdeto technisat receiver gekregen, dus geen seca2 bak.

Wel heeft ie hetzelfde pakket als op seca2, dus incl. xzone voor 2 weken.

Hij heeft nu een abo voor het hele pakket aangevraagd.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan