• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

CanalDigitaal wil cardsharing met nieuwe maatregelen tegengaan

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
122
CanalDigitaal gaat in 2010 de strijd tegen cardsharing verhevigen. Op dit moment voert CanalDigitaal alleen tegen commerci?le cardsharing-servers actie. Deze adverteren openlijk op internet met betaalde diensten. Europese betaaltelevisieaanbieders zien cardsharing als ??n van de belangrijkste bronnen van inkomstenderving.

Wat CanalDigitaal exact gaat ondernemen om cardsharing tegen te gaan wil de televisieaanbieder, om begrijpelijke redenen, niet openbaar maken. Grote kans is echter dat CanalDigitaal een soort beperkende optie in de smartcard gaat activeren waardoor de smartcard ?op zwart gaat? als er boven een bepaalde grens informatie aan deze wordt gevraagd. Om beeld te krijgen bij een gecodeerd kanaal wordt in de stream van deze zender regelmatig ?vragen? gesteld aan de smartcard. De smartcard moet binnen een bepaalde tijdsperiode de goede ?antwoorden? op deze ?vragen? geven om het kanaal te kunnen decoderen. Hoe meer kijkers er via ??n smartcard, gedeeld via internet of een thuisnetwerk, naar een gecodeerde zender willen kijken hoe meer ?vragen? de smartcard moet voorzien van ?antwoorden?. Door het instellen van een bepaalde grens van het verstrekken van ?antwoorden? per zelfde gestelde ?vraag? kan men een smartcard uitschakelen wanneer deze grens wordt overschreden.

Maar men heeft daarnaast ook de mogelijkheid om de grens in de verdere toekomst nog verder aan te scherpen.

{ Bron: satellitemagazine }

Hoe gek het ook mogen klinken, voor mij hebben ze volkomen gelijk.
De commerci?le cardsharing-servers reizen de pan uit en er wordt grof geld aan verdient.
Zodra de knop omgaat zal de hobby weer tot leven worden geroepen en kan de mastera weer uit de kast :).

GM ben het met je eens ik heb altijd septies tegenover dit geheel gestaan en nooit onder stoelen of banken geschoven, vroeger zijn er veel rijk geworden met de kaartjes verkoop, nu met sharen, de hobby ligt totaal dood kijk maar op forum freggel probeert af en toe wat leven in de brouwerij te schoppen lukt totaal niet viacces3 is open niemand reageert irdeto 2 open niemand reageert, jammer maar waar......Ik hoop op betere tijden kwa hobby...

Het is allemaal wat complexer geworden denk ik.

Persoonlijk denk ik dat de know-how bij mij ontbreekt om zelf nog iets te ontwikkelen.
Ook op andere boards ontbreekt de uitgebreidere informatie om inzicht te krijgen wat er allemaal gebeurd.

Wat die grens betreft van die vele aanvragen aan de kaarten waarna ze op slot gaan, ook die zal best wel te omzeilen zijn in de toekomst.

Ik leg het simpel uit maar dit moet kunnen volgens mij :

Vang ??nmalig de response data van de aanvraag op in een variable en lees met de Emu die data uit van die variabele i.p.v. de kaart aan te spreken. Er zullen alleen nieuwe Emu's moeten komen.

Grt. Parabolica.

Emu is een optie kijk naar de vantage draait perfect op zijn emu, andere ontvangers ook waar ik op doelde is vroeger hielpen we elkaar hier, wist je niks maakte niet uit we gingen net zolang door tot je het wel moest begrijpen soms zelfs met complete keys helaas is daar door derden een stokje voor gestoken...
Irdeto ging open nou dat was een feest week later dicht maar toch we hadden de weg gevonden, seca open was onmogelijk werd er gezegd toch gebeurde het weliswaar met de nodige problemen maar toch.

Nu is het ieder voor zich en dat is jammer...
Dit forum moet juist koploper gaan worden wat betreft emu's ed...het kan want er zitten zat knapen hier die de know how hebben...

Pikkie Je hebt helemaal gelijk het is nu ieder voor zich wat jammer is.
Ja waar is de tijd van de mooie blauwe irdeto kaart we ook de seca kart we hebben er leuke dingen mee gedaan uren van plezier.
Niet alleen dat we gingen kijken naar de zenders die nu open waren maar wat kunnen we er nog meer mee doen.

Kijk ik zelf ben wel benieuwd hoeveel de nieuwe seca kaart aankan en hoeveel aanvragen.
Maar volgens mij ligt het hier niet aan maar aan de buffer van de server waar de kaart inzit, de kaart hoeft maar 1 keer aangeroepen te worden waarna de buffer de rest doet of verklap ik nu teveel ;)

Verklappen doe je niks voorbeeldje vroeger zag je ineens dit en iedereen wist wat het was

E938xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kan niet alles neerzetten worden de eenden boos dus de x moet je maar zien als getal...of letter.....

Ja vroegere tijden waren echt leuk. Met een humax 5400 Nagra loggen. Nagra ECM's in een progje gooien en een uur voordat de wissel begon kon je gewoon verder kijken :)

Dat was pas echt hobby beleven. Nu zitten we duf naar de buis te kijken, en als iets op zwart gaat denken we niet aan een wissel van de key maar aan een internet storing.
Vroeger was het eerste wat je deed even naar het Duck forum om te kijken of er iemand al een oplossing had. Of je ging gezamenlijk aan de slag en deelde alle informatie onmiddellijk online .
De logger hing gewoon dag en nacht aan de computer, het was een eer om als eerste iets met je vrienden te delen.
Op het Duck forum waren geen rubrieken aanwezig, alles gewoon onder elkaar.
Was ook niet echt nodig zo’n rubriek omdat er slechts een gemeenschappelijk doel was.
Heerlijk die tijd, TV kijken bestond voornamelijk uit zappen om te kijken of alles nog los was en anders meteen aan de slag.
Tja… we worden ouder Opa.

pikkie;205878 zei:
Verklappen doe je niks voorbeeldje vroeger zag je ineens dit en iedereen wist wat het was

E938xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kan niet alles neerzetten worden de eenden boos dus de x moet je maar zien als getal...of letter.....

Ik denk dat de laatste jaren ook het probleem geworden is,vroeger kon je van alles op een board zetten qua key,van alles.

Tegenwoordig als je op een boards is verkeerd zegt,of teveel of over share hoe en wat heb je een waarschuwing of een ban.

Ik snap het wel van de diverser boarden, ze worden ook onder druk gezet,door bepaalde instatantie's i.v.m met boete's e.d.

Maar dat houd de mensen ook tegen om iets te posten,ze worden voorzichtiger

Groet

KJ

crazymotha;205854 zei:
Hoe gek het ook mogen klinken, voor mij hebben ze volkomen gelijk.
De commerci?le cardsharing-servers reizen de pan uit en er wordt grof geld aan verdient.
Zodra de knop omgaat zal de hobby weer tot leven worden geroepen en kan de mastera weer uit de kast :).

Ik kan niet wachten op de dag dat het zover is.
Helaas is het jammer door al die jaren sharing er erg veel mensen stil zijn ,
blijven staan bij de tijd dat de mastera/phoenix nog wat uithaalden.
De beveiliging van smartkaarten is tegenwoordig een stuk beter.
en een bugje of log doet niet veel meer.
maar ik ben er altijd voor te porren....lol seca2 zou ook niet te hacken zijn
en dit is nu toch ook voor 99% gedaan op nano 54 na

seca3 tja moeilijk verhaal is niet echt seca maar meer nagra niet echt mijn ding
maar maar deze opa (word ook opa ja ) is nog niet te oud om te leren.

Zo kappen met die sharing en ouderwets hacken

woutje

Misschien dat we nu alvast moeten beginnen met een cursus pools voor beginners. :biggrin:

Dan een cursus Nagra en wie weet.

;)
Nr.10

Wat een stel lievertjes zijn jullie hier.
Wat is nu het verschil, je wil allebei gratis kijken.
Of het nu share is of met een emu.

BeBro;206085 zei:
Wat een stel lievertjes zijn jullie hier.
Wat is nu het verschil, je wil allebei gratis kijken.
Of het nu share is of met een emu.

Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt.
Lees alles nogmaals rustig door.

Oooo, ik vergat er even bij te zetten dat ik zelf een volledig abo heb van CD.

gr

BeBro;206094 zei:
Oooo, ik vergat er even bij te zetten dat ik zelf een volledig abo heb van CD.

gr

Daar ben je echt niet uniek in hoor.
Maar lees nu eens het advies van crazymotha, dan begrijp je het misschien beter...

crazymotha;206088 zei:
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt.
Lees alles nogmaals rustig door.

@BeBro Zal ik het proberen uit te leggen cs gebeurt via via hoe weet ik niet precies geen verstand van, kaartjes lezen doe je thuis en met behulp van rand aparatuur loggers programmers modules noem maar op, het is juist de kunst de boel te kunnen open zetten, hetzij voor op internet daar is cd als de dood voor, of je houd het gewoon klein, die heb je ook.

Aan alle het leuke komt dan weer een eind, en moet je opnieuw beginnen dat is nou de sport, lieverdjes zijn we allemaal.

Hoe je het ook bekijkt, je wil voor niets kijken anders neem je een volledige kaart.
Heb je geen randapparatuur, kaartlezers, loggers enz nodig en je houd veel vrije tijd over.
Ik zal het wel verkeerd zien.
Ik hou me niet bezig met dat spul, heb een volledige kaart en die is de hele maand open.

Gr. en een prettig weekend

Geen zin om te lezen denk ik of het is je misschien nog niet duidelijk genoeg uitgelgd wat de hobby inhoud..

Om te voorkomen dat ik illegaal kijk heb ik een vol abonnement op CDS.
Niet omdat het aanbod van zenders zo geweldig is maar om illegaal kijken uit te sluiten.

LoL, daar wil er weer eentje zich roomser voordoen dan de Paus zie ik. LoL.

Was ook niet echt nodig zo’n rubriek omdat er slechts een gemeenschappelijk doel was.
Klopt, oergezellig maar al die openheid en het publiekelijk bespreken van allerlei keys en het programmeren van kaarten etc. etc. heeft er echter ook versneld toe bijgedragen dat de providers op steeds kortere termijn maatregelen gingen nemen en ook steeds betere maatregelen. Daarom ben ik van dat overal publiek gooien nooit een grote voorstander geweest in die tijd. En nog steeds niet.

Met beetjes geven en leren (zoals Pikkie al aangaf) kwam men er ook wel, en hier en daar nog per pm wat hints verstrekken. En dat gaf een hele andere indruk dan maar alles publiek gooien in een "kind kan de was doen" manier.
Wat heb ik nog gelachen met de seca hack methode die een half uur duurde en waar je dingen moest berekenen en wel 2 of 3 programma'tjes moest gebruiken. Daarna kwam 1 programma wat in 3 minuten alles automatisch voor je deed. Waar is daar de hobby?

In het begin hadden providers nog zoiets van "nja, behalve een paar hobbyisten die illegaal kijken" want je sprak over een paar honder mensen (dachten ze tenminste, was echter al aardig meer).
Maar toen het publiek was startte elke janjudokus een forum, een site met keys en crd files, programma's om de programmer mee te bedienen etc. etc. De meeste van die sites en forums zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Inmiddels zitten we met cardsharing en wat dat betreft ga ik helemaal mee met het verhaal van Crazymotha dat je nog eerder denkt dat je internet er uit ligt.
Van de hobby is weinig of niets meer over.

Maar datgene wat er wel is, kun je ook niet meer openlijk doen op forums, want buiten de wetgeving zorgt een publicatie alleen maar voor versnelde invoering van maatregelen, zonder dat je de kans hebt gehad de techniek helemaal uit te pluizen.

Het zij zo. Ik voorspel dat er binnen 3 jaar niks meer illegaal te kijken valt behalve dan met wat ijskrabbers of heel af en toe eens een paar weken of een maandje met een toevallig gehackte kaart of emu keys.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan