• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

CanalDigitaal wil cardsharing met nieuwe maatregelen tegengaan

Toevallig gehackte kaartjes bestaan niet, je loopt lang genoeg mee om dat te kunnen weten...

Klopt, maar ik noem het zo vanwege het feit dat ik doel op die kraskaarten waar dus ook geen enkele garantie op zit zoals titanium, de Wildcard, Gammakaart en soortgelijken om maar enkele voorbeelden te noemen.

Die worden commercieel gehacked of op slinkse wijze door providers zelf vrij gegeven maar is echt niet iets van hobbyisten en betreft ook geen echte kaarthack in de meeste gevallen want dan gingen ze wel wat langer mee dan een paar weken (uitzonderingen daargelaten, Gamma draait nu al wat langer).
Vandaar de benaming van "toevallig gehackte" kaarten.

Van echt toeval is uiteraard geen sprake maar dat begrijpt iedereen wel, toch?

Ja helaas begrijpen niet alle mensen wat wij met hacken wilden!
Eigenlijk gewoon beeld krijgen en dan was de lol er weer vanaf, je had beeld niet in eerste plaats om tv te gaan kijken maar puur lukt het ons om dat beeld te krijgen en zo was het.

Ik en nog vele anderen zijn gestart met het delen van info via BBS dat was in het tijdperk van SKY Videocrypt en D2MAC dat was sport.

En het zelf bouwen van decoders voor Filmnet & RTL en sound in sync dat was eigenlijk geen codering puur het geluid wat in het beeld verwerkt was en niet op 5,5 &6mhz of in Panda 7.2 & 7.20

The Wizzard;206224 zei:
Eigenlijk gewoon beeld krijgen en dan was de lol er weer vanaf, je had beeld niet in eerste plaats om tv te gaan kijken maar puur lukt het ons om dat beeld te krijgen en zo was het.

Inderdaad kijken deed je er niet naar maar dat beeld van zwart af krijgen daar draaide het om.
Zodra je merkte dat hij op zwart was gegaan dan vond je het ineens niet leuk meer en moest hij ook zo snel mogelijk weer beeld geven.

En het is zeker waar dat wat BT zegt die kras kaartjes van tegenwoordig zijn teveel commercieel en kosten een vermogen om een paar dagen of misschien weekjes beeld te hebben, terwijl wij vroeger als we beeld hadden meteen de codes deelde om een ander ook beeld te geven.
En daar totaal geen kosten aan verbonden.
We hebben in het verleden toen het steeds moeilijker werd om sleuteltje te verspreiden, zelfs heel wat snelwegen afgereden om de sleuteltje deeltje voor deeltje toch bij onze vrienden terecht te kunnen krijgen. via de A1 afslag E2, huisnummer 3b etc haha :biggrin:
Oude tijden die eigenlijk nog niet eens zo heel erg lang geleden zijn.

LoL, die oude tijden zijn inderdaad niet eens zo lang geleden. De BBS tijd dat was nog in 1995 zelfs, toen kwam internet pas op, da's dus nog geen 15 jaar geleden. Zo snel gaat de tijd EN de techniek. Wij die in '95 blij waren met 28k2 en 33k6 modems en iets later de 57k6 zitten nu met toen nog ondenkbare snelheden van 20mbit en hoger zelfs.

Ik weet nog dat ik in die tijd nog eens meegedaan heb om een masterkey voor d2mac te vinden met een aantal Zweden en mensen uit Europa. Ieder kreeg een aantal getallen en een programma om te zoeken. Zo gauw er iets gevonden was, werd het doorgegeven. Werd er niets gevonden kreeg je weer een volgend deel van de sleutel. Zo was je dan met tientallen mensen (of een paar honderd) bezig echt te bruteforcen. Degenen die de masterkey zou vinden zou deze ook krijgen en degenen die meegedaan hadden zouden allemaal de werkende keys krijgen die er uit getrokken konden worden.

Zo ging dat toen, hartstikke leuk. En dan ging dat "kaartje" weer kapot, moest je weer van die ic's er nieuw op zetten, eentje was een 21C16 en de andere een 16F84 of zoiets en die laatste wilde nog eens de geest geven.
Programmeren deed je zelf met een programmer aan de printerpoort, ook dat kon iedereen. Al moest je dan iets meer zoeken en soms hier of daar wat geholpen worden. Willem was toen nog een begrip..... snif... nostalgie, dat waren echt leuke tijden.

Jullie zijn er echt erin gedoken toendertijd.

Ik zocht me te pletter op alle forums om de progjes te vinden om zo met de humax te loggen en de keys er uit te krijgen. Ik nam toen Braziliaanse novela's op en ik lag uit de gratie als ik er ook maar ??n miste. In de log met de Humax miste je een gedeelte van de ECM en die moest je er handmatig erbij zetten.

Ooit veranderde TV Cabo iets in zijn ECM. De enige oplossing was de Tita en de Matrix cam op dat moment. Ik was net aan het koken toen het gebeurde en draaide alles op het vuur uit (dacht ik).

Scheurde in de avondspits om 17:30 naar een satwinkel toen ik halverwege aan de aardappels dacht. Nu de keus, of geen novela's, of niet eten :)
Ik koos voor het laatste en kocht het spul en scheurde weer naar huis. Aangekomen en voorzichtig kijkend door het raam was er ??n rookwalm in de keuken. Geen water meer in de pan en de aardappels zo zwart als het maar kon.

Toen de kaart nog programmeren waarbij Duck mij toen enorm heeft geholpen met de info die er stond, o.a. van BT als ik het me goed herinner :) En toch weer op tijd beeld met die oude geweldige Humax.

Wat ik toen wel miste op Duck was een recept om snel iets te koken LOL.

Groet Parabolica.

Black Tiger;206243 zei:
Zo ging dat toen, hartstikke leuk. En dan ging dat "kaartje" weer kapot, moest je weer van die ic's er nieuw op zetten, eentje was een 21C16 en de andere een 16F84 of zoiets en die laatste wilde nog eens de geest geven.
Programmeren deed je zelf met een programmer aan de printerpoort, ook dat kon iedereen. Al moest je dan iets meer zoeken en soms hier of daar wat geholpen worden. Willem was toen nog een begrip..... snif... nostalgie, dat waren echt leuke tijden.

Haha weet je dat als ik hier een la opentrek dat al m'n oude kaartjes er nog steeds in liggen ook de groene zelfgemaakte printjes met de 21c16 en 16f64.
En ook nog de oude Sat-Link videocript met de SN74LS07N die met een telefoonkabel met de pc was verbonden en het progje voyager aan de oude D2Mac en Videocript decoder

Oh en ik heb zelf ooit ook nog een tijdje een BBS staion gehad. Heb alle uitgeprinte boeken er nog liggen, met instructies hoe je zo'n station opzetten moest.
En ja met een 28k2, maar heb zelfs nog een tijdje met een 23k gedraaid. 1,5 mb deed je 3 dagen over om te downloaden Honderden guldens aan telefoon tikken. En ook hebben we in de Amiga tijd nog veel games gedeeld met een oude 27mc bakkie.

Haha we hebben zelfs een maffia familie gehad hier hahaha Genaamd Al Capone :biggrin:

parabolica;206251 zei:
Wat ik toen wel miste op Duck was een recept om snel iets te koken.

Die recepten waren er vroeger wel genoeg te vinden hoor, maar door toen al een soort crisis werd de menu kaart in de tijd aangepast en helaas noodgedwongen werden het minder aan fijne recepten Parabolica.

Tja nostalgie ik zelfs nog heel veel oude proggies wie weet gaan we nog wel eens terug, inderdaad een ganster familie waarmee Fred nog een kroket wilde gaan eten bij de febo....hele topics over de febo daar tussen door rolde van alles je moest kunnen lezen,daarom Cs zal best leuk zijn ik vind er geen moer aan...

Ik lees het volgens mij dan toch fout.
Waarom ga je bezig om beeld te krijgen zonder een geldige abo.
Ben je dan aan het hacken of niet.
Wat een schijnheilig gedoe is dat toch hier, nog roomser dan de paus.
Ik denk als ik alles bij elkaar optel dat ik goedkoper uit ben met mijn abo.
Geen gezeur over geen beeld. hoef niet voor een ander op de knieen voor keys ed.

Prettige feestdagen.

Ja een hobby kost nu eenmaal geld, daar is toch niets verkeerd aan.
Verder zijn het hier wel een stelletje ouwe knarren die het uitsluitend over de goeie ouwe tijd hebben.
Een bejaarden soos als het ware . . . . . .

BeBro;206405 zei:
Wat een schijnheilig gedoe is dat toch hier, nog roomser dan de paus.

Prettige feestdagen.

Als je het hier zo'n schijnheilig gedoe vindt waarom log je dan nog steeds in bij deze "oude knarren" ?

Jij ook prettigge feestdagen, en maak je maar niet druk hoe wij onze tijd besteden met de hobby die we hebben. :biggrin:

sat_hobby;206420 zei:
Ja een hobby kost nu eenmaal geld, daar is toch niets verkeerd aan.
Verder zijn het hier wel een stelletje ouwe knarren die het uitsluitend over de goeie ouwe tijd hebben.
Een bejaarden soos als het ware . . . . . .

Ik kan me nog herinneren dat ik begon met de hobby en dat ik het van de oudere moest leren, prachtige tijd was dat. :)

parabolica;206427 zei:
prachtige tijd was dat. :)

Ja echt wel, ik vond het leuk dat toen ik mijn eerste decoder gekocht heb, voor toen nog een 1100 gulden, wat er allemaal mee te doen wat, op educatieve basis...

Eerst spelen met die gouwe kaartjes, en daarna met de firmware.

Helaas dat die dingen uit die tijd ook aan het vervliegen zijn...

Toch leuk dat wij "ouwe knarren" elkaar nog meerdere malen per jaar zien en nog lekker over deze hobby "schijnheilig" doen, lol dat we dan hebben... :biggrin::biggrin::biggrin:

Jammer Brebo, je hebt het niet begrepen wij keken helemaal niet naar de zenders die open gingen wij wilden gewoon beeld hebben op die zenders en meer niet.
En als er geen beeld meer was begon alles weer van vooraf aan.

Wie weet het nog de eerste kaartjes met tip toetsjes of met een kabeltje naar de pc alles om beeld te krijgen.

Ik heb wat Eproms verziekt van Videocrypt decoders in het begin en bleef maar software aanpassen in de D2mac decoders mijn eerste kwam ergens uit Zeeland uit Axel geloof ik nog voordat die sat zaak die er nu zit begon.

Ook die BskyB dmac ontvangers om mee te knoeien het waren leuke dingen daar zaten toen al 30cm schotels bij en werkten echt perfect.

The Wizzard;206433 zei:
Wie weet het nog de eerste kaartjes met tip toetsjes of met een kabeltje naar de pc alles om beeld te krijgen.

Ja ik ken ze, mijn zwager had er 1. Was en groen kaartje met van die bolle tip toetsen
er op. Ik heb hem zelf nooit gehad, maar ken ze nog wel ja :biggrin:

en dan niet tevergeten die oude printplaten met alle toeters en bellen waar je een dag aan zat te solderen in de hoop dat hij werkte klep decoder ging niet meer dicht en tv kast ook niet meer
gr frans

Prettige feestdagen iedereen.

Weet je dat ik ook nog eens heb meegedaan, vond het best wel leuk.
Conax had en heeft nog steeds mijn voorkeur maar voor een Seca draaide ik ook mijn hand niet om.
Altijd een fijne uitdaging.
En ja Pikkie ik weet nog dat verhaal van Capone en Fred en hele topics over wie dan wel of niet Capone zou zijn en uiteraard de Febo, lachen ..
Die goeie ouwe tijd :) schitterend.
Maar de commercie is helaas te groot geworden in deze, maar als de nood aan de man is in de toekomst ben ik wederom van de partij .. .. .. hahahah.

Groeten

yep capone weet ik ook nog had steeds alles open maar was allen zijn broek
gr frans

frweber;206454 zei:
yep capone weet ik ook nog had steeds alles open

Ja Capone was open minded :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan