Ja sorry dat ik onduidelijk ben geweest, ik probeer het even opnieuw uit te leggen.
2 jaar geleden kreeg ik een brief van Ziggo dat er van mijn kant een storing veroorzaakt werd, en dit moest opgelost worden, want hierdoor hadden schijnbaar de buren die ook Ziggo hebben hier last van.
Ze hebben dus op afspraak een monteu[r]s[e] gestuurd, die de boel even door kwam meten, en er was duidelijk iets zichtbaar, maar wat?
Ik heb samen met haar alle aansluitingen van de tv's nagekeken, en het leek er op dat het probleem lag aan de coax kabel die naar boven gaat, dat ding ligt daar al 30 jaar, maar ach.
Dus aan de slag met het vervangen van de pluggen, ik zei die heb ik, Ziggo goedgekeurd van de bouwmarkt.
Ik haal ze uit mijn tuinhuis, maar blijkbaar voldeden deze ook al niet meer, dus zij andere uit haar bus gehaald.
Alles vervangen, maar de storing was niet weg???
Toen heeft zij bij de aansluiting die naar de cisco decoders gaan, bij de breedbandversterker tussen de versterker en de plug een filter geplaatst.
Storing was toen opgelost.
Alleen kan ik nu met die decoders niet meer opnemen, wat we al niet deden, er is nu alleen een groen lampje continue aan het knipperen.
Er werden overigens geen kosten gerekend, dit is een stukje service van Ziggo zei ze.
Maar nu is er bij 1 van de Cisco's een probleem, deze geeft wel beeld maar geen geluid meer. Dat wegvallen van het geluid is gebeurd sinds dat we even een stroomstoring hadden op een groep waar deze decoder ook aan hangt, waarschijnlijk na meerdere keren aan/uit is er ergens iets overleden.
Komt wel weer goed, heb nog een alternatieve liggen, die ga ik binnenkort eens aansluiten en kijken wat die doet.
Duidelijker nu?