Dus vandaar dat ik deze week niet online ben geweest.
However, even tijdens mijn nachtdienst wil ik wel even op deze topic reageren.
Persoonlijk denk ik dat Lejawe erg duidelijk is geweest in zijn uitleg van de diverse talen.
Wel vind ik het een beetje vreemd dat BT C++ en visual basic in een adem noemt... Alsof ze aan elkaar gerelateerd zijn. Dit is zeker niet zo!
BT zal het wellicht niet zo bedoeld hebben, denk ik maar.
Originally posted by Kilroy
Het is zoals BT al zegt. Het meeste wordt visualbasic bij windows gebruikt, en wordt meestal aangeraden. Da's nog te overzien.
Meestal werd als hogere programmeertaal turbopascal gebruikt, maar sinds windows wel wat minder denk ik.
Maar deze melding slaat werkelijk nergens op (Paashaas gaf dat ook wat al aan, zei het niet milder...
)
Visual basic is een produkt gemaakt door M$ wat uiteraard uitstekend gedijt op windows. Sterker nog op een linux machine zal het simpelweg niet werken.
Basic, de stap voor visual is nl ook een M$ produkt. Typish gemaakt voor de Dos omgeving.
Dan vraag ik me dus af: wie raad het dan aan om met Visual Basic te gaan werken? Dat kan er maar 1 zijn....
C werkt wel onder Linux. En ik meen ook dat het op Mac werkt. Dus dat is al een veel boeiendere taal.
De eerst volgende stap die je dan neemt is naar Turbo pascal... Euh... dat snap ik niet, van een "lagere taal" naar een "hogere" gaan binnen 1 bepaalt besturingssysteem.
Turbo Pascal is een compleet ander programmeer taal, met de daarbij compleet andere doeleinden dan een Visual blabla taal.
Dat kan je zeker niet in alszodanig bestempelen.
Lees de stelling van Lejawe nog maar een keer na.
Laat staan dat het gebruik ervan ook maar iets te maken heeft met windows....
G