Een goede kast is er ook om voor een goede luchtstroom en daarmee dus ook goede afvoer van warmte en bezorging van koeling voor moederbord en processor te zorgen.
Helaas is het inderdaad zo dat als je de kast opendoet, je wel het voordeel van de goede luchtstroom kwijt bent, maar daarvoor moet deze goede luchtstroom dan wel eerst goed zijn en in veel kasten is dat helaas niet het geval.
Tevens klopt het verhaal van The Matrix dat de temperatuur dan toch wel omlaag gaat.
Ik zelf heb ook zo'n @%(@ big-tower. Erg mooi, maar een luchtstroom van lek mijn vestje. Zelfs een betere koeler op mijn cpu hielp niet, mede omdat de temperatuur van mijn moederbord gewoon steeg.
Nu draait mijn cpu op 45 graden en moederbord zit op 23 graden.
Bij volle belasting is moederbord 25 graden en cpu 48 a 49 graden echt maximaal 50.
Ik heb 1 zijkant er vanaf. Doe ik deze dicht, dan zit ik binnen de kortste keren, zonder belasting, dus alleen pc hebben draaien, niks doen, met de cpu op een temperatuur van 54 graden en moederbord op 35 a 38 graden waarna er allerlei errors gaan verschijnen en ik kan stoppen met het gebruiken van de pc. Daarbij denk ik dat vooral de temperatuur van het moederbord oorzaak hiervan is want een cpu kan wel wat meer warmte aan.
Dus staat mijn kast maar open. Niet van het geweldigste, en ik moet hem ook regelmatig voorzichtig uitzuigen (stof van de openingen, kaarten, moederbord en cpu koeler halen etc.) maar dan blijft ie ook wel lekker draaien. Met de kast dicht helaas niet.
Doch het blijft een feit (zeker met de kast open) dat 70 graden gewoon veel te hoog is.