cpu 1700

Moet kunnen, ik heb in Beverwijk in de computerhal een volledig open kast van hout gezien ( 'n soort testbankje als het ware)

@freggel1: Het valt op dat je in wel erg veel postings iets zit aan te passen. Zou je wat info willen geven wat er er voor een wijzigingen zijn gemaakt, en waarom?

Eerlijk gezegd hoeft hij dat niet publiekelijk kenbaar te maken doch uitsluitend aan diegenen die de posting geschreven hebben. Maar hij mag het natuurlijk wel zeggen als ie dat wilt.
Ik kan me voorstellen dat het hier om aanpassingen gaat zodat quotes ook fatsoenlijk verschijnen zodat je niet boven
en aan het eind van de quote alleen [/qout ziet, dus fout geschreven en/of haakje vergeten etc.

Verder blijkt dat het quotegedrag weer erg de spuitgaten uit begint te lopen, mensen beginnen weer onzinnig genoeg hele berichten te quoten.
Wij zijn gewend dat freggel1 diegenen die het betreft daar per pm op aanspreekt als er postings geedit worden.

Mag ik ook zeggen dat ik het nivo over de tips wat laag vind? Samen met dat TS niet verteld of ie al 1 van de eerste tips heeft uitgevoerd (niet zozeer die van mij alleen, maar ook die van bv MAS3).

Dan kunnen we verder kijken.

Op Bash.org is een quote te vinden met de text: <Mr_Saturn> Diagnosing computer problems over IRC is like trying to diagnose brain cancer with a pointy stick

Een moederboard op een doos of blaadje papier kan net zo goed draaien als dat ie zou doen met een kast erom heen. Op het moment dat een processor zo heet wordt omdat ie technies niet lekker is, zal je ook stikken van de vastlopers.

G

Mag ik ook zeggen dat ik het nivo over de tips wat laag vind?
Natuurlijk mag dat, alhoewel ik persoonlijk het niet met je eens ben.
Er zijn diverse tips gegeven die wel degelijk te maken hebben met het probleem en dus ook van nivo zijn.

Zeker kan een moederbord op een stuk papier of hout ook uitstekend draaien, vandaar dat ik zelf bijv. al aangaf het vermoeden te hebben dat de processor waarschijnlijk een probleem zou hebben.
Dat hoeft echter nog niet te leiden tot het stikken van problemen alhoewel daar wel erg grote kans voor is.
Er zijn processoren die met 70 graden gewoon verder draaien als je ze niet te zeer belast, met weinig problemen, alhoewel dit eerder uitzondering dan regel is.

Wel ben ik met jou van mening dat best aangegeven had kunnen worden of er al tips geprobeerd waren en tot welk resultaat dit geleid had. Misschien is ie daar nu mee bezig. Maar als mensen behulpzaam zijn, willen ze ook graag weten of er al iets van de tips geholpen heeft, dat is een normale reactie.

Dus jingjang, zoals je ziet zijn we benieuwd.:)

Kerstkonijn zei:
@freggel1: Het valt op dat je in wel erg veel postings iets zit aan te passen.

Jahoor ik wil wel wat extra info geven: Boardregels ;)

Dus jingjang, zoals je ziet zijn we benieuwd.:)
ok hier mijn reactie de pc draait nog steeds. maar zit nu weer met het volgende probleem in de bios geeft i aan 39c en in everest home op 69 waar kan dit inzitten ?. de koeler zelf is niks aan veranderd.

p.s. het bios heb ik gereset maar geen verandering.

Volgens mijn vriend (google) is het in ieder geval niet dat je fahrenheit en celsius door elkaar haalt.
Het zou kunnen zijn dat je met dat programmaatje wat je gebruikt, eerst nog even moet instellen waar je mee te maken hebt.
Dan bedoel ik de chipset.
Ook kan het zijn dat je een "offset" moet instellen.
Hiermee til je de nul waarde dusdanig op dat je kloppende waarden als resultaat krijgt.
In genoemd voorbeeld zou dit dus -30 moeten zijn, en das nogal veel en lijkt me daarom onwaarschijnlijk.
Aan de andere kant vind ik 39 graden voor een systeem dat (al een tijdje) draait niet erg hoog en het akn dus zijn dat die waarde ook niet helemaal juist is.
In de BIOS kun je waarschijnlijk (dus niet altijd) alleen kijken als je net opstart.
Dus als die computer daarvoor een tijdje uitgestaan heeft, kan het best zijn dat die temperatuur gezakt is natuurlijk.

Eerlijk gezegd vind ik 39 graden helemaal niet zo'n vreemde waarde voor een pc die een tijdje aangestaan heeft als het om een 1700 gaat.
Zeker als er geen kast omheen zit lijkt me dat een nogal te verwachten temperatuur.

Ik heb eerder het idee dat inderdaad die Everest home toch niet echt juist aangeeft wat de temperatuur is.
Probeer het eens met Motherboard Monitor en kijk eens wat die aangeeft:
http://downloads.vnunet.nl/download/processor/motherboard+monitor/_12736.html

ok, heb nu het orginele aopen progje gedownload en ook daar is de temp. goed.
dus everest geeft het niet goed aan. ga m nu in de kast bouwen en kijken hoe lang i draait.

greetingz,

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan