Dakantenne mag nog even blijven staan

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
679
Punten
113
Leeftijd
59
De dakantenne voor de ontvangst van televisie via de ether, blijft nog een tijdje bestaan. Het plan om vanaf 1 januari Nederland 1, 2 en 3 niet meer via de ether uit te zenden, wordt uitgesteld. Dat meldt het kabinet vrijdagmiddag. Minister van Economische Zaken Laurens Jan Brinkhorst (D66) wil eigenlijk dat de antenne van het dak verdwijnt en dat alle huishoudens overgaan op digitale televisie.

Dit plan is voorlopig te duur en daarom stelt de minister zijn besluit uit. Brinkhorst zegt dat hij voor het eind van het jaar een knoop zal doorhakken over de dakantenne. Ook zal hij dan berichten over de mogelijkheden voor digitale etherontvangst. Op dit moment ontvangt een meerderheid van de kijkers televisie via de kabel of de satelliet. [Novum/Radio.NL]

freggel1 zei:
De dakantenne voor de ontvangst van televisie via de ether, blijft nog een tijdje bestaan.......

Natuurlijk kan ?e blijven staan. Heb hem zelfs nodig om RTV-Oost (Ja, daar woon ik ongeveer) mee te ontvangen. En al ik de rotor een slinger geef dan pak ik met gemak TV-Drente, TV-Gelderland of de lokale Flevozender.
Ook de duitse regionale zenders komen lekker binnen als mijn "wok" vol
met sneeuw ligt.
Dus met het verdwijnen van Ned 1, 2, en 3 uit de ether, hoeven nog niet per definitie alle harken van het dak?

Ga ik met 4 gestackte harken proberen Belgi? te ontvangen.
Heb ik nog meer antennes staan zelfs.....

groet,
Ulk.

Overmorgen is morgen alweer gisteren......

Ook hier blijven de harken staat al is het alleen maar voor de vogels. tevens ook hier tvnh / tv friesland/tv noord/tvoost/tvflevoland/tvgelderland/tvdrenthe

maar het mooiste zal zijn via sat. de condities via hark verschillen nog wel eens .

mvg.sath.

Ook hier bijft de hark gewoon op het dak voor radio en tv.
Als analoge tv stopt bijft de hark gewoon staan voor eventueel DVB-T.

Voor DVB-T heb je wel een andere hark nodig heb ik begrepen, toch? :)

Black Tiger zei:
Voor DVB-T heb je wel een andere hark nodig heb ik begrepen, toch? :)

Ik heb van diverse duitsers begrepen dat het met dezelfde hark gaat alleen de eventueel oude antenne versterker gaat niet werken (gelukkig heb ik die binnen op een plek zitten waar hij gemakkelijk verwijderd kan worden.

Vroeger ontvangde ik ook sat 1 en rtl op een hark op de vhf band verticaal dit hadden ze toen hier over de grens omdat er totaal geen kabel was,daarom transporteerden ze een x aantal van deze dvb kanalen via een straal zender zover ik me herinder.

mvg.sath.

Dag Vrienden!!

Ik heb een vraag: Wat is "DVB-T" nooit van gehoord, zou Toon Hermans zeggen.

BVB dank: Oane!!

DVB-T is DVB-Terrestrial. Waar DVB voor staat weet je nog wel denk ik, da's de Digitale norm.
Terrestrial betekent vrij vertaald "aardlijk", dus aarde of via de aarde, niet via satelliet in elk geval. Kort gezegd, dit is wat ze noemen Digitenne, digitale uitzendingen via aardse stralen.
Het is te vergelijken met het vroegere TV kijken via tv masten, alleen heb je nu maar een klein antennetje nodig om het te ontvangen en een digitale ontvanger die het signaal net als een satellietontvanger weer geschikt maakt voor je televisie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan