@Matrix, ik heb nog een kartelspuit uit de tijd dat ik in de bakkerij werkte, het ding is nog steeds goed, en als de puntjes een beetje naar binnen gaan dan duw ik ik er even een roomhoornpen in, de randen komen dan weer perfect naar buiten zodat ik weer een mooie rozet kan spuiten.
Deze manier deden wij altijd in de bakkerij, en ik heb ook een aantal van die pennen liggen die ik hiervoor gebruik, en zo affentoe ook hier roomhoorntjes van maak met bladerdeeg.
De slagroom spuit ik in de soes door even die puntjes van de spuit in de onderkant van de soes te duwen, lukt dit niet dan neem ik even een schaar, en knip een kruisje in de onderkant.
Klopvast gebruik ik niet, ik klop de slagroom rustig, en als ik zie dat hij vast genoeg is, dan houd ik de kom even op zijn kop boven mijn hoofd.
Zodra de soezen gevuld zijn dompel ik ze in de chocolade die lekker warm geworden is in een steelpan die in een pan warm water hing [a bain marie].
Next step voor de feestdagen: Suikerbrood, parelsuiker en mix staan klaar, en zodra deze gebakken is dan ga ik het brood in plakken snijden, en in 2 delen.
De ene helft gaan we zo opeten, en de andere helft gaat in een mix van eieren met kaneel en melk, en daar ga ik wentelteefjes van bakken.
En wat die spuitzakken en dergelijke betreft @Matrix, kijk eens bij baktotaal, ik koop daar een rol van 100 spuitzakken, en bestel daar ook lekkere mixen.
Het is de makkelijke weg, maar ik kan ook de molens bezoeken waar deze mixen vandaan komen.