Denktenk nog een paar vragen over rune dbox rudbox 0106beta 1

J

JanAstra

Allereerst wil ik je hardstikke bedanken wat je voor mij hebt gedaan.

Maar toch nog een paar vragen .

Denktenk zou je mij nog een keer willen uitleggen hoe ik de settingslijsten vooe neutrino en enigma kan bewerken?.

Als ik met de enigma scan b.v de Arabsat 26 oost dan scant de box maar 5 van de 20 transponders en houdt er dan mee op.

Zo is het ook met een paar andere satellieten.

Met de enigma krijg ik geen contact met de box, met neutrino wel.

Wat moet ik veranderen, want in de enigma staat geen netwerk.

Nog een vraag , maar die doe ik per p.m.

Alvast bedankt

Jan Astra.

settingslijsten kun je editten met:

voor neutrino: bouquetsuite 1.6.0.0 url weet ik zo niet maar is wel te vinden (met dank aan ghost, ik had het proggie wel, maar nooit meer naar gekeken)

voor enigma: dreamboxedit (ja, die voor de dreambox;-) ), maar een heleboel dreamboxtools werken ook prima op de dbox2 met enigma.

Het feit dat ie sommige transponders niet vindt ligt in 99,9% van de gevallen aan een onvolledige satellites.xml, voor de ander 0,1 % kan het aan verkeerde ucodes liggen, maar deze image heeft de coreecte u-codes.

Enigma heeft wel degelijk netwerkinstellingen, die vind je onder de dbox knop>setup>expert setup>communication setup. Niet vergeten "configure network" aan te vinken.

Dentenk, ik heb de nieuwe settingslijst van suferslijst draaibaar in de box geladen. Maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik een transponderscan doe van Eutelsat W2, Arabsat 26oost of hellassat dan staat er nog b.v 45 seconds left en ik weet zeker dat hij nog niet alle transponders gescant heeft. Dan stopt de box met scannen en slaat hij de rest over. Dus de nieuwe settingslijst heeft niets geholpen.

Wat kan de oorzaak zijn,misschien toch die ucodes.

Zou jij eens kunnen kijken of deze image bij jouw wel goed scant. Ik zou het anders ook niet weten.

Bedankt.

JanAstra

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan