Denon AVR-X2200W plus 6/8 dolby atmos speakers.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.374
Waarderingsscore
675
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben op zoek naar een ander home cinema systeem.
Geld voor een nieuw systeem incl. boxen heb ik niet, maar ik ben op zoek naar een goede 2dehands incl. luidsprekers.

Nou denk ik dus iets gevonden te hebben op mp, een Denon AVR-X2200W inclusief Onkyo boxen [8 stuks].

Ik denk dat dit voor onze woonkamer meer dan genoeg is.

Aanstaande donderdag ga ik even naar de verkoper om te gaan luisteren/testen of het een goed geluid geeft.

Iemand hier bekend met Denon?
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de Denon AVR-X2700H en ben hier zeer tevreden over heeft internet radio genaamd HEOS .
Maakt account aan is gratis en je hebt radio van over de gehele wereld .
zeer veel instellingen die je via je tv kunt instellen .
Dus geen verkeerde keus van je Freggel1
 
Dat HEOS systeem is fantastisch!
 
Donderdag eerst even kijken luisteren wat het is.

Bedankt voor de antwoorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Hey freggel je komt straks oren te kort.
Maar ik denk dat het geluid wel goed is.
 
Mijn TV en onkyo geluidsinstallatie 2x front 2x zij, 1x midden en 2 sub staan alleen aan bij F1

Luisteren via een google audio nest naar radio 10.
Goed genoeg . Geluid wordt met de verloop van jaren steeds beter. 🦻🏼🦻🏼
 
Het gaat mij niet om het kabaal, maar het bioskoop geluid.
De huidige doet dat al een tijd niet meer.
 
Eventueel zou je eens kunnen kijken naar een Yamaha RX-V667.
Deze zijn goed qua geluid, kan met veel luidsprekers overweg en kosten niet al teveel op de tweedehands markt.
De onkyo luidsprekers zou ik nog eens overwegen, er zijn leuke Kef setjes in de tweedehands handel. Vooral de Q5-series of de IQ7 series zijn aardig.

Bijvoorbeeld:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken @Dr.Z , maar ik ga donderdag eerst die set bekijken. In principe is de ruimte waar hij komt maar iets van 3 x 3 meter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik kan me eerlijk gezegd weinig voorstellen bij Onkyo speakers, mijn voorkeur zou ook eerder uitgaan naar KEF, dat is een bekende speaker-bouwer terwijl Onkyo het van andere hardware moet hebben.
Onkyo was vroeger echt supermooi spul maar de laatste decennia is het ook 13 in een dozijn geworden maar het kan heel goed zijn dat het 'lekker' klinkt.

Overigens...zoveel 'geweld' in een ruimte van 3x3, kan je dan zelf nog wel in die ruimte zitten of is er geen ruimte meer voor een bank? ;)
 
Ik ben benieuwd @freggel1 , maar je bent op de hoogte van het feit dat 'kijken' naar een geluidsset niet veel zin heeft? :geek:
 
Ja luisteren dan... 🤣

En @Tech, er past nog een bankstel, maar in die hoek kijken wij tv, en dat is ongeveer die grootte.
 
Hier ook een tevreden bezitter van een Denon. Zelf heb ik de AVR X2500H, dus net een paar jaar ouder dan het model van @scubadiver
Als ik het goed heb kan zijn AVR X2700H ook verzenden via Bluetooth (dus ook geschikt voor een draadloze hoofdtelefoon). Mijn model kan alleen maar ontvangen. Verder zal er hardwarematig niet veel verschil in zitten.
Volgens mij (maar ik kan het mis hebben) heeft de X2200 geen Heos.
 
@Peer, ik heb geen idee wat Heos is, maar als ik hier kijk, dan zou het er wel op moeten zitten. :unsure:

Edit-------->>> Heos is dus als ik het goed begrijp muziek draadloos streamen.
Hmmm, leuk maar wellicht een volgende stap.
 
Laatst bewerkt:
Heos is dus als ik het goed begrijp muziek draadloos streamen.
Als ik het goed heb is Heos een alternatief van Denon op Sonos. Denon heeft ook losse actieve speakers met Heos, dus zonder dat er een versterker/receiver nodig is.
 
ik heb geen idee wat Heos is, maar als ik hier kijk, dan zou het er wel op moeten zitten. :unsure:

Edit-------->>> Heos is dus als ik het goed begrijp muziek draadloos streamen.
Hmmm, leuk maar wellicht een volgende stap.
Met de HEOS-app op jouw telefoon of laptop, kun je je computer met pensioen sturen en alles via de telefoon aansturen naar de versterker.
Ook streamingsdiensten als Tidal ,Spotify en Deezer liggen binnen handbereik en natuurlijk kun je jouw muziekbestanden op jouw NAS benaderen om af te spelen op de versterker.
Je kunt ook afspeellijsten maken en eigenlijk alles wat je voorheen met de computer deed.
Het maakt het muziekleven een stuk eenvoudiger.

En niet te vergeten, je kunt onder jouw overkapping een Denon multiroom speaker neerzetten die aangestuurd word door de versterker.
Zo kun je in die ruimte dezelfde muziek laten horen als wat je in de huiskamer aan hebt staan, of iets totaal anders!

Wat @Peer zei, het is een goed alternatief voor Sonos.
Het moet optisch natuurlijk ook een pareltje zijn
Eh, ik heb een NAD-M33 en dat ding is lelijk!!! Het lijkt nog het meeste op een jaren-80 videorecorder zonder druktoetsen. :biggrin: :biggrin:
Maar ik heb er alle schik van en bovendien stuur ik dat ding toch aan via de BluOs app op mijn tablet, wat in feite ook een soort van HEOS is.
In feite kan ik dat ding ergens diep en ver weg in een kast neerzetten, was het niet dat het display af en toe nog leuke info geeft.
 
Jammer dat de NAD-M33 geen Atmos kan produceren, iets wat mijn Unity-ATOM trouwens ook niet kan maar dat ding heb ik voor de muziek aangeschaft en niet voor filmgeweld ;)
Ik heb voor de TV een Sonos Arc met sonos one speakers achter, dat klinkt voor de TV goed genoeg.

Maar zou ik de ruimte hebben zou ik eerder voor een Denon versterker met speakers gaan dan al die draadloze zooi, ik heb regelmatig dat er wat gestotter uit de achterspeakers klinkt omdat er weer eens wat hikjes in het wifi schijnt te zijn.
 
Met draadloze luidsprekers is er altijd wel wat latency, maar dat schijnt twee richtingverkeer te zijn tussen de luidsprekers en is er een sync. tussen de onderlinge luidsprekers.

Overigens, HEOS en al die andere "remoteconnect" software, sturen enkel de versterker aan. De versterker haalt de streams rechtstreeks van internet of lokale schijfstations vandaan en speelt de telefoon/tablet als zijnde een soort van "remote desktop".
Het is dus niet zo dat je de muziek via de telefoon doorstuurt, al dan niet via bluetooth.
Bluetooth heeft ook weer een compressie met een maximale bitrate en krijg je compressie op decompressie op compressie etc etc. wat de geluidskwaliteit niet ten goede komt.

De NAD is hier voor hi-end audio. De versterker heeft twee kanaals stereo voor 4 luidsprekers of Bi-Amp.
Bij mij lopen er ook twee kabels naar elke speaker en worden hoog en laag apart aangestuurd.

Overigens zit ik nog wel te denken aan een apart surround 7.1 systeem voor films, maar ik kijk niet veel films en het gedoe om een "matching pair" te vinden is nogal tijdrovend....hoewel wel weer erg leuk. :)
Niet elke versterker kan elke speakerset aansturen omdat sommige luidsprekers nu eenmaal "lastig" zijn.
Dat zit hem hoofdzakelijk in de lage tonen waarbij de impedantie onder de 1-Ohm kan duiken op bepaalde frequenties en veel versterkers hier niet mee om kunnen gaan.
Het gevolg is dat je vervormd of onvolledige lage tonen krijgt.
Buizenversterkers zijn bij mij om die reden geen optie, want die hebben daar in de regel moeite mee. (tenzij iets met een bedrag van 50.000 euro)
Mijn reden voor de NAD M33 keuze, is dat deze versterker met vrijwel alle denkbare luidsprekers om kan gaan.

Een geinige anekdote is dat een goede vriend mijn oude Elac's 207 heeft overgenomen en die aangesloten heeft op een Yamaha versterker waarvan ik het typenummer even niet weet.
Een geluid!!!!! Fantastisch! :tong:
Wat wil nu het geval, de versterker was elders nodig en hij sloot er tijdelijk een andere versterker op de Elac's aan... Het geluid kwam niet eens in de buurt!!!
Dus zo zie je maar dat een goede match tussen luidsprekers en versterker ontzettend belangrijk is en wat je alleen kunt bereiken door te experimenteren met diverse luidsprekers, of ervaringen van anderen bespreken.

...of een goede subwoofer aanschaffen. :biggrin: :biggrin:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Persoonlijk heb ik niks met zoveel luidsprekers aan een versterker.
Als de front luidsprekers wat te kort komen in het lage gebied dan kan een subwover een uitkomst bieden. Ik heb een teufel soundbar met draadloze subwover,ik heb geen maat gevoel, maar die subwover soms ook niet. 🙈
Draad loos is dus niet altijd de oplossing.
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan