Met draadloze luidsprekers is er altijd wel wat latency, maar dat schijnt twee richtingverkeer te zijn tussen de luidsprekers en is er een sync. tussen de onderlinge luidsprekers.
Overigens, HEOS en al die andere "remoteconnect" software, sturen enkel de versterker aan. De versterker haalt de streams rechtstreeks van internet of lokale schijfstations vandaan en speelt de telefoon/tablet als zijnde een soort van "remote desktop".
Het is dus niet zo dat je de muziek via de telefoon doorstuurt, al dan niet via bluetooth.
Bluetooth heeft ook weer een compressie met een maximale bitrate en krijg je compressie op decompressie op compressie etc etc. wat de geluidskwaliteit niet ten goede komt.
De NAD is hier voor hi-end audio. De versterker heeft twee kanaals stereo voor 4 luidsprekers of Bi-Amp.
Bij mij lopen er ook twee kabels naar elke speaker en worden hoog en laag apart aangestuurd.
Overigens zit ik nog wel te denken aan een apart surround 7.1 systeem voor films, maar ik kijk niet veel films en het gedoe om een "matching pair" te vinden is nogal tijdrovend....hoewel wel weer erg leuk.
Niet elke versterker kan elke speakerset aansturen omdat sommige luidsprekers nu eenmaal "lastig" zijn.
Dat zit hem hoofdzakelijk in de lage tonen waarbij de impedantie onder de 1-Ohm kan duiken op bepaalde frequenties en veel versterkers hier niet mee om kunnen gaan.
Het gevolg is dat je vervormd of onvolledige lage tonen krijgt.
Buizenversterkers zijn bij mij om die reden geen optie, want die hebben daar in de regel moeite mee. (tenzij iets met een bedrag van 50.000 euro)
Mijn reden voor de NAD M33 keuze, is dat deze versterker met vrijwel alle denkbare luidsprekers om kan gaan.
Een geinige anekdote is dat een goede vriend mijn oude Elac's 207 heeft overgenomen en die aangesloten heeft op een Yamaha versterker waarvan ik het typenummer even niet weet.
Een geluid!!!!! Fantastisch!
Wat wil nu het geval, de versterker was elders nodig en hij sloot er tijdelijk een andere versterker op de Elac's aan... Het geluid kwam niet eens in de buurt!!!
Dus zo zie je maar dat een goede match tussen luidsprekers en versterker ontzettend belangrijk is en wat je alleen kunt bereiken door te experimenteren met diverse luidsprekers, of ervaringen van anderen bespreken.
...of een goede subwoofer aanschaffen.