DM7000 Smart Card's

R

Rus...

Hallo,

mensen ik heb Dreambox 7000SI maar hij ziet me smart card's niet meer.ik heb hem voor ik op vakantie ging gekocht toen na paar keer hard reset deed die wel maar nu ben ik terug en nu ziet hij card's niet meer.

ligt dat aan software of zelf Dreambox?
wat ka ik er aan doen? misschien alles wissen en nieuwe image opzetten maar ja ik heb geen kabels voor pc en internet..

Ik heb gemini maar weet niet meer welke.

oh sorry paar foutjes.

Ik heb Dreambox 7000-S en hij start in Image wizard op DM 7000 2.6.9. en daaronder staat Nog andere image Pli-Helenite-dm7000-20. maar met die image heb ik nog nooit opgestart want vorige eigenaar had ook altijd DM 700 2.6.9. gebruikt maar nu ziet hij me Smart card´s niet en ik heb hem paar keer hard gereset maar hij ziet ze nog steeds niet.

Wat kan ik er aan doen? misschien Update of zoiets?
en hoe moet ik dat doen?

alvast bedankt...

Zit je dreambox aangesloten op je netwerk?

Zoja ff ccamd downloaden, die ziet als het goed is zonder iets te veranderen jou kaartjes.

freggel1;180536 zei:
Zit je dreambox aangesloten op je netwerk?

Zoja ff ccamd downloaden, die ziet als het goed is zonder iets te veranderen jou kaartjes.

nee die is nog niet aangesloten op netwerk...
kan ik hem ook via usb stick uploaden op dreambox?

@Rus, ik zou er toch eens aan gaan denken om wat kabels aan te gaan schaffen, want dat is de beste manier om jou dreambox te benaderen.

Waar je ccamd kunt downloaden dat is bijvoorbeeld hier.

En zodra jou dreambox op het net zit, dan kun je ccamd en dergelijke downloaden met de dreambox zelf ( blauwe toets)

En op jou vraag of je die via usb naar de dream kunt krijgen, moet ik jou het antwoord schuldig blijven?

okey zal ik morgen proberen.

maar om dreambox op netwerk te krijgen moet ik dan nog een prog hebben of doet die t van zelf?.... en als ik op gele knopje druk dan komt er bij mij GBox center waarvoor is dat eigelijk?

Vermoedelijk heb je dan gbox draaien als emu op je Dreambox, die zou in feite ook in staat moeten zijn om de kaarten te lezen.

Druk eens op de blauwe knop en kijk dan eens wat er bovenaan staat. Als daar "common interface" staat, leest hij de kaarten niet in de kaartsleuf. In dat geval die keuze selecteren, dan naar rechts klikken, gbox selecteren en dan opslaan.
Dan zou hij het weer moeten doen.

Rus...;180534 zei:
en daaronder staat Nog andere image Pli-Helenite-dm7000-20. maar met die image heb ik nog nooit opgestart want vorige eigenaar had ook altijd DM 700 2.6.9. gebruikt
Da's vreemd want zoals wij je bericht interpreteren heeft je dreambox PLi als image die jij er niet opgezet hebt, terwijl je aangeeft dat de vorige eigenaar hem ook niet heeft gebruikt. Rara politiepet.

Enfin het beste is, zoals door anderen al aangegeven om eerst je dreambox aan het internet te hangen. Dan de benodigde prgs te downloaden met je dreambox dus aangesloten op het internet.

Kopieren van usb stick gaat niet, tenzij je linux op je pc hebt. De usb wordt in de dreambox nl. geformatteerd voor een linux systeem, terwijl je mogelijk op je pc windows hebt draaien.

Bij bovenstaande zijn we er van uitgegaan dat je die image er niet op hebt gezet en dus niet weet wat nu wel en niet is geinstalleerd. Als je zeker weet dat gbox goed is geinstalleerd dan adviseren we je te doen wat Black Tiger schrijft.

Black Tiger;180545 zei:
Vermoedelijk heb je dan gbox draaien als emu op je Dreambox, die zou in feite ook in staat moeten zijn om de kaarten te lezen.

Druk eens op de blauwe knop en kijk dan eens wat er bovenaan staat. Als daar "common interface" staat, leest hij de kaarten niet in de kaartsleuf. In dat geval die keuze selecteren, dan naar rechts klikken, gbox selecteren en dan opslaan.
Dan zou hij het weer moeten doen.

Ja klopt daar staat ''Common Interface''

waar kan ik dan Gbox selecteren?

eendenteam;180550 zei:
Da's vreemd want zoals wij je bericht interpreteren heeft je dreambox PLi als image die jij er niet opgezet hebt, terwijl je aangeeft dat de vorige eigenaar hem ook niet heeft gebruikt. Rara politiepet.

Enfin het beste is, zoals door anderen al aangegeven om eerst je dreambox aan het internet te hangen. Dan de benodigde prgs te downloaden met je dreambox dus aangesloten op het internet.

Kopieren van usb stick gaat niet, tenzij je linux op je pc hebt. De usb wordt in de dreambox nl. geformatteerd voor een linux systeem, terwijl je mogelijk op je pc windows hebt draaien.

Bij bovenstaande zijn we er van uitgegaan dat je die image er niet op hebt gezet en dus niet weet wat nu wel en niet is geinstalleerd. Als je zeker weet dat gbox goed is geinstalleerd dan adviseren we je te doen wat Black Tiger schrijft.

Nee idd. ik weet niet wat er wel of niet geinstalleerd is. kan ik dan na gaat wat geinstalleerd is?
Ja ik weet ook niet zekker of Gbox goed geinstallerd is maar ik denk wel want hij doet wel goed...

Nee me PC draait op Windows.
Maar ik ga vanmiddag UTP kabel halen dan probeer ik hem op netwerk te krijgen...

Om hem van common interface op gbox te zetten moet op de blauwe toets drukken, en je komt dan in het "Blue panel" bovenaan selecteer je middels de pijltjestoetsen g-box, en dan met de groene toets de cam starten.

Ohja nog even een kleine opmerking erbij, graag de reply toets gebruiken in plaats van de quote, blijft het iets overzichtelijker in dit topic. ;)

Dat heeft geholpen met Gbox zit hij nu me card's...bedankt

maar ik kan geen plugins downloaden want ik heb niet genoeg geheugen maar ik heb ook harde schijf derin zitten kan ik die plugins niet op harde schijf aansluiten?
En hoe krijg ik dat stream van dreambox op me PC? welke prog moet ik voor hebben op me pc en op dreambox?

Zo ik heb dreambox aan netwerk hangen en streamen gaat ook wel maar alleen met RealPlayer..maar ik heb og vraag kan ik niet op me pc zenders kijken zonder dat die onder ook mee zaapt?bijvoorbeeld als ik wil een andere zender kijken dan alleemaal onder kan ik dan niet gewoon op me pc andere zender opzetten en kijken zonder dat die onder op tv ook veranderdt?

en hebben jullie misschien paar links waar ik meer over card sharing kan lezen?

@RUS
zover ik weet zal dat niet gaan .. op je pc andere kanalen kijken dan op de tv over dezelfde box ik heb zelf de 500 en daar gaat het niet mee,
qua streaming probeer eens de VLC mediaplayer.

en antwoorden over CS (cardsharring) zal je toch je grote vriend www.google.nl even moeten raadplegen :)

Suc 6

D-SQUAD;180593 zei:
en antwoorden over CS (cardsharring) zal je toch je grote vriend www.google.nl even moeten raadplegen :)

Suc 6

een rechtstreekse link mag niet, en idd google doet wonderen, maar om @Rus een beetje op gang te helpen, even een linkje via pm gestuurd van dat cs-forum van ene "Sjaak" ;)

Ohja vwb het geheugen wat je nodig hebt, kun je beter een usb-stick aan de dreambox hangen, kost bijna niets, en misschien heb je er wel eentje liggen, even formateren as disk, en dan de var verpklaatsen naar die stick, en dan gaat automatisch alles wat in de var thuishoort naar die stick toe. ;)

Leuk he zo'n dreambox. :biggrin:

VLC doet niet hij zegt dat t wachtwoord en log fout is...

Ja ik heb hier eentje liggen maar hoe moet ik hem formateren als FAT-16, FAT-32 of iets anders?
ik kijk ff hoe ik die var moet verplaatsen...

Ja best wel leuk ja...:)

ohja nog vraag heb je ook zon soort key's voor dreambox zodat je andere kanalen gratis kan kijken of dat dreambox zelf van internet code's kan afhalen voor kanalen?

Even een tipje erbij, probeer eens niet alle informatie in 1 dag tijd te vergaren. :biggrin:

Eerst je dreambox op orde brengen, en dan komt het "beeld" wel aan de orde.

Jou usb-stick kun je gewoon formateren in je Dreambox, onder de knop dream van je afstandsbediening kun je naar kun je naar het Blue panel gaan, en daar in extra settings kun jij je usb-stick formateren.

Wat de keys betreft: Die kun je op dit forum niet vinden, want dit mag hier niet, maar daar zijn sites zat voor waar je die kunt vinden, zoals Huts, en bijvoorbeeld satscreen of dream-pirates.

Maar daarvoor moet nu juist jou dreambox aan het internet hangen, want dan kun je via Ftp jou dreambox benaderen, en uit de map var-keys de softcam bewerken met de nieuwe keys met een teksteditor zoals editpad.

Afijn er is zat voor de dreambox, maar ga eens lekker een avondje lezen, op al wat genoemde sites, kijk hier ook eens bij Tips staat boven het dreamboxforum, en wordt volgens mij vaak over het hoofd gezien.

Ook bij Sjerom staat een berg nuttige info.

Suc6.

Hoe moet ik dan hem formateren? bij Blue-Panel staat alleen informatie over USB-device..
Me dreambox hangt al op netwerk....;)

Bedankt ik zal lezen...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan