DM7000 Smart Card's

De laatste link van freggel1 over Sjerom staat idd een hoop info
klik er maar eens op
je zal je even moeten registreren maar dat is zo gebeurd.
daar zie je een zoekfunctie staan en typ daar eens alleen het woord: formateren in
dat gaf bij mij meteen een treffer :)
Formateren en Mounten
Type in telnet het volgende in voor de USB:

mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc (je USB wordt geformateerd) of
mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 (afhankelijk van je type USB stick)
mount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc /var/mnt/usb (voor het koppelen in de image)

dit is slechts een klein stukje er van lees de rest maar eens goed door
heb ik ook veel van geleerd :tong:
altijd leuk zo'n dreambox :)
suc6

mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc
mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

heb ik al geprobeerdt maar het lukt niet hij zeg dat hij niet kan vinden.

Als je de Dreambox herstart wordt normaliter de USB stick wel gezien en automatisch gemount. In de Gemini images kun je deze dan ook formatteren.
1.) Blauwe knop
2.) Extra's / Settings
3.) Naar onderen bladeren, bijna helemaal onderaan staat Harddisk en daaronder staat USB-Stick (disk) formatting, daarop klikken.

Dan kun je de USB stick slecteren en dan OK klikken.

Eventueel als het niet werkt kun je eens proberen van tevoren de USB stick in de pc met Fat32 te formatteren en daarna nog eens te proberen in de Dreambox.
Wel even dreambox herstarten nadat je de usb stick er in hebt gestopt.

Zo stick zit er in van Apacer 1GB en hij heeft hem met een herkent...Ik heb gelezen dat dreambox sommige stick's niet kan herkenen of hij herkent die en na opnieuw opstarten gaat ie stick opnieuw formateren klopt dat?

Is 1GB niet te veel anders kan ik hem ook vervangen tegen 256MB?

Welke plugins heb je eigelijk voor Gbox? ik heb in download van gbox gekeken maar daar staan zoveel van maar zelf weet ik niet welke wat doen....

Bedankt...

ohja vergeten...Hoe moet ik /var map naar usb verplatsen?via drambox zelf of via FTP?

Via de dreambox @Rus!

Staat in hetzelfde lijstje als waar het formateren staat. ;)

Ga eens naar het Blue panel, daar naar (2) addons, en dan daar setup, en in het schermpje waar je dan komt moet je zijn voor je usb-stick.

ja dan krijg ik veld met /var daar staat dat die 89% vol is en daar onder kan ik map selecteren voor handmatige installatie....als ik usb kies dan verandert er niets met /var

Volgens mij kan dat niet meer met de 3.60.

Ik weet niet of de PLI het nog kan anders zul je met de PLI moeten proberen. Ander image dus, of zorgen dat de /var gewoon niet te vol wordt.
Feitelijk heb je maar maximaal 2 emu's nodig, dan wordt ie iets van maximaal 65-67% vol als je al zover komt, met settingslijsten etc. Dat zou gewoon goed moeten werken allemaal vanuit de flash.

Bij de pli kan het nog gewoon, dan moet hij in optie 6 zijn... ;)

freggel1;180810 zei:
Bij de pli kan het nog gewoon, dan moet hij in optie 6 zijn... ;)

Nja ik heb ook Pli op me Hardeschijf staan maar die vind ik dom vooral menu die in half nederlands en half engels is...

Hoe kan ik me /var dan formateren want die was al zo vol toen ik hem heb gekocht..

en weet iemaand hoe ik Gbox kan online krijgen want in Gbox Center bij info staat dat die offline is...

Black Tiger;180776 zei:
Volgens mij kan dat niet meer met de 3.60.

Ik krijg het hier zo 1,2,3 ook niet gevonden waar het zit om die var naar usb te zetten, en ik draai hier de 3.40...

Maar het lijkt mij stug dat er niet 1 van de "meelezers" alhier kan zeggen waar het dan wel zit?

Want ik blijf zeggen dat het bij de 3.40 versie gewoon nog erbij zit, maar dat die optie verdwijnt nadat de var verplaatst is...

nou dat is niet fijn...ik denk dat ik Gemini gewoon opnieuw installer...
maar ik heb nog pli op HDD staan hoe kan ik me harde schijf formateren en ook flash formateren want daar staat Gemini op...

freggel1;180536 zei:
Zit je dreambox aangesloten op je netwerk?

Zoja ff ccamd downloaden, die ziet als het goed is zonder iets te veranderen jou kaartjes.

Wel ff het laatste menu ook downloaden. dan komen de nieuwe softcams erbij te staan.

zijn jullie er al uit met de var anders probeer ik het uit te leggen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan