Ritek klasse a of b gaat ook noet wel, althans voor cd's...
de cd’s van verschillende merken heb ik heb ik ook al dat probleem.
Het grappige is dat er hier ook verschil in kan zitten. Neem bijvoorbeeld Platinum. Dat is een merk wat ik dus NOOIT voor cd's ga gebruiken. Dan is het echt rommel, na een tijdje gaat het bladeren, je kunt er doorheen kijken en kiep ze maar weg.
Ik heb er hier verschillende liggen met dat euvel. Dan kun je ze onder de categorie Traxdata scharen.
Vreemd, want daarom dacht ik dat de kwaliteit dus algemeen slecht zou zijn, terwijl het bij DVD's geheel anders blijkt uit te pakken. Of ze nu een andere kwaliteit bestellen? Geen idee, ik heb al lang niet meer naar mediacodes gekeken.
Wat hogerop in de thread werd ook nog het merk Octron genoemd. Dat is echt lachen. Ik heb daar nog cd-RW's van. Toen bij de Lidl of Aldi gekocht, kijk wat goedkoop, doosje cdrw's voor 5 gulden. Dus een gulden per stuk want er zaten er 5 in.
Een aantal heb ik niet gebruik, ik heb er eentje die kan ik steeds opnieuw beschrijven, maar van de 3 doosjes die toen gekocht zijn, is de helft intussen weggeknikkerd want er stond weinig op en na 2x a 3x herschrijven was het voorbij met de pret.
Er zijn er zelfs een paar geweest die maar 1x beschreven konden worden, daarna kon je met 10 programma's proberen ze te wissen... jammer dan... en opnieuw nog wat erbij schrijven lukte ook niet.
Dus dat dat is wel een lachwekkend merk.
Ik ben blij dat ik er daar nooit 100 van gekocht heb.