dream dm7020

peppi

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
ik heb een dreambox 7020,hier zitten twee kaarten in tvv en cd kaart.

deze kaarten werken goed maar de laaste tijd heb ik het probleem dat dreambox bij het opstarten enige tijd duurt voor hij beeld geeft,dit kan tussen de drie en 5 miuten zijn.reeds geprobeert is overgaan van gemini naar pli

lnb vervangen kabel vervangen

schotel vervangen

opnieuw ingelezen alles zonder resultaat

ik hoop dat je een gedachte heb wat het zou kunnen zijn

schotel is 80 cm

Hoi peppi, welkom op het Satellite FUN Board !

Je zegt de laatste tijd, maar das een rekbaar begrip.

Is het misschien zo dat dit de kop opgestoken heeft sinds 28 april ?

Per die datum heeft CDS (Canal Digitaal Satelliet) namelijk wat veranderd in de codering waardoor sommige zaken niet lekker mee lopen.

Heb je dit probleem met bepaalde zenders, of met alle zenders ?

Heb je ook geprobeerd of het wat uitmaakt als je een van de beide kaarten er tijdelijk niet in doet ?

(Het zou kunnen dat de kaarten nu conflicteren)

Heb je de kaarten in een CI module of stop je ze rechtstreeks in de ontvanger (als dat mogelijk is).

In het laatste geval, welke CAM gebruik je ?

Aan LNB, kabel en schotel kan het vrijwel zeker niet liggen wanneer de problemen zich na enkele minuten niet meer voordoen (hooguit de LNB in dat geval).

Heb je soms het idee dat de periode dat het duurt voordat je beeld hebt, steeds iets langer duurt?

En zoals Mas3 al vroeg, is dit bij alle zenders oftwel, als je met BVN de ontvanger uitzet en later weer aanzet, duurt het dan ook die periode voordat er beeld is?

Of alleen op gecodeerde zenders?

Hee mannen lees ik dit verkeerd of begrijp ik dit verkeerd.

Hij heeft het over het opstarten.

Dus schakelaar achterop aan zetten en dan wachten tot er beeld is.

Die van mij heeft ook kuren.

Krijg hem met geen mogelijkheid in flash mode krijg er geen nieuwe lijst in.

Gisteren sprong de timer naar 1970.

En mijn 500 draait als een zonnetje.

Dacht eerst dat het kwam omdat ik een virus op mijn pc had.

Met xp lukt het niet en met ubuntu al helemaal niet.

Hallo Peppi

soortgelijk was bij mij ook aan de hand , na het veranderen van de cam was t 100% ok, ben net nieuw op dit forum , maar al n schotelaar uit t kaartloze anologe tijdperk en heb er altijd n reseve bak en schotel bij om de zaken te testen.

groet Schapi.;)

@Schapi: Dus jouw probleem is over? Welke cam heb je dan verandert?

@Janblues: Of jij hetzelfde probleem hebt weet ik niet maar de DM7020 (en ook anderen) zijn bekend met een opstart probleem waarbij het steeds langer duurt voordat er beeld is.

En op een gegeven moment gaat ie zelfs helemaal niet meer aan. Zo te zien gaat die van jou wel nog aan en geeft ie nog beeld, alleen kun je niets meer wijzigen.

Ik moet nog eens navragen maar die van mij heeft dus zo'n opstartprobleem gehad waarbij het steeds langer duurde voordat er beeld kwam.

Vandaar dat ik ook vroeg of het euvel zich ook bij FTA zenders voordeed.

Dit probleem was eenvoudig te fixen door iets van electronica te vervangen. Alleen heb ik geen verstand van electronica, dus misschien dat Mas3 weet wat ik bedoel. Het zat in elk geval in de buurt van het tunerblik en het waren geen Elco's, want dat zijn een van de weinige componenten die ik wel nog herken.:)

Hallo Black tiger

bij de softcam instelingen van de box de eerste op standaard.

de provider op cccam2.2.1.

standaard softcam idem en kaartserver op geen .

de problemen waren aan de kant.

cahandeler op herverbinden en kan 2 kanalen aan aangevinkt

wel ben ik eerst terug gegaan naar

fabrieksinstellingen en heb alles opnieuw ingelezen .erna deze dingen ingesteld , voorheen wilde hij bijna niets meer zelfs niet van fta naar cd , misschien help dit de andere ook , hij hangt niet meer en werkt als n speer. :shocked:

groet Schapi

Oke bedankt voor je terugkoppeling!(Y)

Dat zijn inderdaad instellingen die op die wijze moeten staan, ik wist niet dat je ze op andere wijze ingesteld had. Wel vreemd eigenlijk dat je na een aantal minuten wel beeld kreeg, dat zou dan ook niet moeten mogen. Maar fijn dat het opgelost is!

@Janblues: Mocht jouw probleem gelijk zijn aan het mijne, ik kreeg de volgende informatie.

Bij problemen met signaal en disecq schakelen, onderdeel C6009 vervangen door een elco van 63Volt 22 microF.

Dus toch een elco, mijn geheugen is echt een zeef.:)

Waarschijnlijk een lekkende elco dan.

Word tijd dat je "de hand aan jezelf slaat", en voor jezelf maar es een paar dikke elco's bestelt. ;)

Goed idee, gelijk effe een paar nieuwe geheugenmodules er in stoppen dan.:biggrin::biggrin:

Nee BT mijn probleem is niet het zelfde.

Ik heb de zenderlijst wel weer aan kunnen passen.

Ik denk dat er iets gebeurt is toen mijn laptop besmet was met een virus.

Oke dat is ook een mogelijkheid. Dan zijn dus beide problemen opgelost, des te beter.;)

bedankt voor het meedenken maar probleem is er nog heb cccam er in maar welke kan er nog meer in

Ik gebruik 2.14. Dat is al een wat oudere maar werkt goed.

wat ik nog even er bij wil zeggen is dat in het begin snr maar 1.8 geeft en dan naar een paar minuten wel doorschiet naar 16

Peppi, je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vragen.

Zie effe mijn antwoord bovenaan (nr. #3) meteen na het antwoord van Mas3.

We zullen dat toch even moeten weten om je te kunnen helpen.

het probleem doet zich voor op alle zenders en inderdaad heb ik het idee dat het steeds langer gaat duren,om een idee te geven het probleem is inderdaad eind april begonnen,wat hebben we toen gedaan om dat ik dacht aan veroudere software zijn we overgegaan naar open pli ,ik heb ook toen dat niet werkte lnb en kabel vervangen,toch heb ik idee dat de lnb pas na enkele minuten voeding krijgt,maar ik ben geen technieker maar slager van beroep dus vandaar

Dan heb jij vermoedelijk toch het probleem wat ik bij antwoord #9 noemde.

In dat geval zou je even moeten kijken of er iemand met electronicakennis bij jou in de buurt zit die het evt. voor je zou kunnen fixen.

Een beetje persoon met verstand van electronica zou (als het inderdaad vervangen zou moeten worden) dit binnen een 10 minuten moeten kunnen fixen.

ik woon in maaseik iemand met verstand van zaken mag reageren

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan