Dreambox 7000

Z

zwollywood

Na het flashen is er geen beweging meer in te krijgen, display blijft vast staan op Dream multimedia kan hem niet benaderen met dcc of ander ftp proggie wat ik ook doe zoals bij sjerom en andere newsgroepen staat er is geen leven in te krijgen ook niet met dreamup/dreamlan wat nu?

Allereerst welkom op het forum alhier.

Je kunt hem niet benaderen, als je met dreamup dit probeert mag ik aannemen dat je dit serie?el doet?

En heb je bna het flashen ook de drie toetsen ingedrukt gehouden totdat er "flash erase" kwam te staan?

Leg eerst eens even preciezer uit wat je allemaal gedaan hebt, en of dit de eerste keer is?

Oke daar komt het, eerst heb ik een image opgehaalt daarna de boel geprobeerd te flashen via dcc dit duurde 0ngeloofelijk lang mijn 1e fout was dat ik hem naar 10 min. de stroom erafgegooid had ik dacht dat hij was vastgelopen, daarna koude start aan bleef in het display dream multimedia staan daarop heb ik allerlei verschillende combinatie van de toetsen gebruikt maar er kwam geen falsh erase te staan zodra ik na ong. 2 min. de toesten loslaat gewoon dream multimedia, daarna ben ik div. newsgroepen in gedoken en allerei oplossingen geprobeerd maar hij blijft dood dreamup/lan met kabels eraan met internet eraan/af niks wil hij meer de bos zit net als de pc in huis via een switch die naar mijn adsl{bekabelt} loopt.

Wat zit je te zoeken in de nieuwsgroepen, images voor een dreambox zoek je gewoon op satellietsites hoor. ;)

Ik vrees dat je hem toch nu ik de fouten lees aan een nullmodemkabel ( Serieel ) zult moeten gaan hangen, is trouwens ook de veiligste manier hoor.

DreamUpLan moet je dus ook NOOIT!!! gebruiken om een Dreambox te flashen. Mensen die er ook maar iets van weten, die weten ook dat dit precies het toolje is waarmee de flash van de Dreambox nogal eens de geest gegeven heeft.

Je zou hem wel nog moeten kunnen benaderen. Gebruik hiervoor DreamUp en niet met een seriele kabel maar met een seriele nullmodemkabel.
Men roept namelijk wel vaak "serieel", maar het is niet altijd duidelijk bij anderen dat het een seriele nullmodemkabel moet zijn. Gelukkig geeft freggel1 dat ook aan in zijn reply. Bij newsgroepen gebeurt dat niet vaak maar dat is inderdaad ook niet de plaats waar je voor betrouwbare informatie terecht kunt op dit gebied.

Gebruik het vakje "use network" niet en heb geduld, op deze manier duurt het namelijk best lang voordat de Dream geflashed is. Maar dat is de enige manier om hem nog te redden als je hem niet benadert krijgt. Gebruik het vinkje "use network" NIET! Dit om te zorgen dat echt de kabel gebruikt wordt.
Probeer dit met een paar versies van Dreamup, soms werkt de ene versie niet en de andere versie wel.

Lukt dat echt ook niet en je kabels zijn in orde, dan is je flash overleden en zal ie gemaakt moeten worden met een jtag.

De image had ik ook bij sateliet site weggehaalt maar daar heb ik ook niks aan als ik niet in dreambox kan komen ook niet met Dreamup geen reactie merkbaar naar 10 min. wachten en ik heb hem zo gebruikt als in de sat groepen wordt uitgelgt daarna op div. manieren, over die jtag verhaal heb ik dingen gelezen die heb ik niet maar weet ook niet iemand die in de buurt van Zwolle woont en mij daar mee verder kan helpen

Heb je ook andere versies van Dreamup gebruikt.
Check even of deze methode overeen komt met wat je geleerd hebt:
1.) Dreambox van stroom afhalen.
2.) Seriele nullmodemkabel aansluiten
3.) DreamUp starten
4.) In DreamUp op "connect" klikken en dan zo snel mogelijk de stroom van de Dreambox er weer op zetten, liefst binnen een paar seconden.
5.) Zo gauw de Dream stroom krijgt moet je ook vrijwel meteen (na 1 a 2 seconden) een balk "connect" zien lopen in DreamUp.
Alleen het flashen van firmware duurt heel erg lang maar die connect moet je al bijna meteen zien.

Gebeurt stap 5 niet, dan kan het zijn dat de compoort van windows niet werkt zoals ie moet werken op de pc, ofwel je hebt een probleem met je Dreambox wat niet meer op te lossen is middels de seriele nullmodemkabel.

In dat geval hoop ik dat iemand in de buurt van Zwolle met een jtag en verstand van zaken je kan helpen.

Dat hoop ik ook Black Tiger verder hoop dat ik het allemaal goed gedaan heb zoals jullie adviezen hierboven nu maar afwachten dat er 1 zich meld.

gr. eelco

Je kunt anders eventueel altijd nog in ons forum onderdeel "Helpdesk" een oproep doen, dat deel is specifiek bedoeld voor mensen die graag hulp aan huis willen.

In de tijd dat je om hulp zit te wachten kun je misschien ook een kabel gaan halen om hem zelf te flashen, als je goed leest en doet wat het programma zegt kan er weinig fout gaan.

Voor verdere vragen kun je hier gewoon terecht, we helpen jou er wel stap voor stap naar een werkende droomdoos. ;)

Ben ik niet wakker dan is een ander wel wakker... :biggrin:

iK HEB HET VANDAAG MET EEN UTP CROSSOBER KABEL GEPROBEERD MAAR DAT LUKTE OOK NIET 2 VERSCHILLENDE DREAMUP GEPROBEERD MAAR NOG STEEDS NIKS.

Usb bedoel je wellicht?

Zet ff je capslock uit voortaan. ;)

Heb je ?berhaupt wel een compoort op jou pc?

Volgens mij bedoeld hij wat er staat, UTP crossover dus.
Daar zal het ook niet mee lukken nee, het moet echt een seriele nullmodemkabel zijn met Dreamup, dus echt GEEN netwerkkabel.
En daar heb je inderdaad een compoort voor nodig op de pc.

RS232 Conector doorverbonden met de dreambox en gebruik normaal dcc en daarmee kon ik alles skins, img, telnet en dergelijke en dat ging perfect dat is toch via seriele nullmodemkabel?

DCC??? Die werkt bij mijn weten alleen maar via netwerkkabel, dus als je die ook aangesloten hebt gehad tegelijkertijd, is ie geheid via het netwerk gegaan.

Of ik moet me vergissen, kan ook, maar lijkt me sterk, ik kan geen compoort setting vinden in DCC.

Pet123 hij loopt via rs232 toch? die verbind hem naar de pc en ik heb hem naar de switch utp kabel lopen

Je zult echt zo'n kabel aan moeten schaffen, kost een kleine ?10,- en dan is jou probleem zo opgelost.

Je hangt dan idd jou dreambox aan de rs232, de zogenaamde compoort, let er wel op dat je de nullmodemkabel pakt want als je een gewone neemt dan heb je er nog niets aan!!!

Doe dan eerst met dreamup de erase image, en daarna een andere image erop, dit duurt wel iets langer dan de manier waarmee jij het deed, maar voor 99% doet jou dreambox het dan weer.

Om hem aan een J-tag te hangen zoals jij in de helpdesk vraagt is alleen nodig als de bootloader naar zijn grootje is, en dat is jou geval volgens mij niet aan de orde.

Dus pak ff je fiets rijdt naar een computerzaak en haal een kabeltje. ;)

Suc6.

Zo`n kabel heb ik er ook aan hangen maar hij blijft dood daardoor ook die oproep

Nou hebben we al een eeuwigheid de dreamboxen hier niet met een kabel aan de PC verbonden, maar als je dat doet moet het toch NIET met een nulmodem kabel maar met een gewone seriele kabel. We hebben ooit het gedaan door de dreambox met de laptop te verbinden met een seriele kabel met aan 1 kant een usb plug (voor de laptop).

Of zitten we nu helemaal fout....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan