Dreambox 7020

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rus...

Hallo,

me Samsung DSR 9500 EM Via doet niet meer zo goed dus ik wil hemm vervangen door drembox 7020...maar ik kan niet echt veel informatie over vinden zou iemaand me willen helpen met informatie zoals Specifiecaties enzo..
Wat is verschil tussen gewoone receirver en dreambox behalve besturing systeem en is het moeilijker installieren dan gewoone receiver...

ohja ik heb 2 lnb eentje is gericht op Hotbird 1-5 en andere op Sirius 2/3 aangesloten met DiseqC werken dan ze op Dreambox...

en ik wil nog een motor kopen maar ik weet niet of het gaat met 2 lnb's of maakt dat niets uit?

bedankt voor hulp..

Kijk bij de sponsers van het board bijv. www.cardwriter.nl daar vind je een uitgebreide specificatie.
Met een motor moet je maar één lnb gebruiken. Een Dreambox is in feite een computer die op Linux draait. Om er iets mee te kunnen is enige computerkennis vereist. De installatie van het besturingssysteem is niet moeilijker dan bij een andere ontvanger.

Succes,
Ben

nou van computer heb ik wel kennis zit namelijk in opleiding.

Nee ik bedoel installieren op satelliet en ik heb ergens gelezen dat je kan op een server aanmelden om card te sharen en codes van internet halen of niet?

vertel rus hoe werkt dat ik denk dat er meer zijn geintreseert in dat verhaal

Hoi,

Voor een motor heb je maar 1 lnb nodig, want de motor draait naar de satelliet en de lnb ontvangt, dus 2 is overbodig!

Wat betreft de software welke de dream nodig heeft om te ontvangen, er zijn verschillende Images welke je er heel simpel inzet via bv je internet browser, bij voorkeur mozilla firefox, en dan via je netwerk er in zetten.
Dit neemt ongeveer 4 a 5 minuten in beslag.....

Maar van die Image kan het invloed hebben op zenders bijvoorbeel eentje gaat openen bij ene en bij andere niet.

Nee dat wordt bepaald door de gebruikte softcam wel of niet in combi met CS en/of k#ys.

Wat is Softcam?CS? keys? ik heb 2 smart kaarts en 7020 heeft ook 2 smart card reader of niet?

wat voor kaarten??

Probeer eens CCcam als softcam(emu) die pakt de meeste kaarten, standaard zonder aanpassing van de softcam(emu) config.

CS = cardsharing

2 smartcards van russishe zenders eentje is Viasaat van NTV-Mir een eentje is van RTVI maar weet niet welke want ik krijg die deze week terug.

kunnen jullie wat links geven om meer over die Emu's lezen...

gemini - nabilo - pli

Jazeker, voor zover mij bekend moet je alleen voor Rudream betalen.
Misschien zijn er nog andere betaal-versies maar da's wel de bekendste.
Gemini, Pli en Nabilo zijn gewoon gratis, kun je afhalen op dreamboxworld.com.

Hallo mensen lang niet meer gezien:tong:,

ondertussen heb ik gezien dat er nieuwe image van gemini uit is...

maar nu weer wat vragen:

Ik wil me smartcards sharen met me zus, hoe kan ik dat doen? of kan ik smartcards niet scharen?

En ik heb nog steeds geen antwoord gevonden op me vraag..ik heb namelijk 2 image's op dreambox staan eentje Pli op HDD en eentje gemini met gbox in flash geheugen neem ik aan..nu me vraag hoe kan ik hele systeem formateren want ik wil er nieuwe gemini image opzetten met gbox en eindelijk me usb-stick mounten...dus gewoon 2 oude image's weg gooien en een nieuwe opzetten...

alvast bedankt....;)

Het sharen staat hier en daar al wel beschreven, met cccamd is dat wel het gemakkelijkste vermoedelijk. Ik zou zeggen zoek eens rond.

Voor wat betreft je vragen dat is eenvoudig. Er moet altijd een image in je flash staan, dat zal die gemini zijn. Start daarvan op.
Je zou nu via ftp een verbinding kunnen maken dan de pli firmware weghalen, je kunt ook met DCC verbinden, dan de multiboot met DCC weghalen en daarna de HDD via je afstandsbediening middels het menu van Gemini formatteren.

Bewaar echter EERST je gbox settings, zoals vooral de cwshare.cfg en de gbox.cfg.
Maak daarna met Dreamboxedit een backup van je settingslijst.

Je kunt wel je USB stick mounten, maar je zult altijd een image in je flash moeten hebben. In dat geval zou ik adviseren om bijv. de Pli of de Nabilo V08 (is ook heel mooi) in je flash te zetten, daarna je settingslijst er op zetten.
Als dat klaar is, neem je DCC en maak je een multiboot weer aan en daar zet je dan je Gemini 4.1 op, je kunt in DCC aangeven dat hij settings etc. mee moet nemen van het bestaande image in de flash, dan hoef je dat niet opnieuw te doen.

Daarna start je op van Gemini (van je usb stick dus) middels het multiboot menu en dan installeer je gbox weer.

Succes.

Ja okey maar wat is DCC? en moet in flash Pli of Nabilo zijn?want ik wil eigelijk alleen een image op en dat is gemini of kan dat niet?

Alles kan en met elk image!!

Voordat ik (of anderen) je alles voor gaat kauwen hoe het werkt (btw je zuster woont toch wel in hetzelfde huis als jij he??) zou ik je willen adviseren om eens inet af te zoeken hoe e.e.a in zijn werk gaat.

Jouw vraagstelling klopt voor geen meter, je hebt je duidelijk niet ingelezen in de materie ( Doe dat!! Dat hebben wij ook moeten doen!!!).

Keuze van image is gebaseerd op persoonlijke voorkeur, ze kunnen allemaal hetzelfde maakt niet uit waar deze images op draaien zei het de flash danwel in multiboot op usb/cf/hdd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan