Dreamstream

K

klimmer

Ik heb deze op mijn computer staan mar als ik deze open dan krijg ik wel beeld maar geen geluid.

Hoe is dit op te lossen:auw:

Welkom op Satellite Fun inderdaad.

V.w.b. het geluid kun je vermoedelijk weinig doen. Het tooltje is nieuwer dan Dreamview en werkt mooier en beter.

Zelf heb ik ook het probleem van hakkelen van het geluid op bepaalde zenders.

De beschreven oplossing stond hier al standaard zo ingesteld en het stottert toch.

Dit komt echter niet op alle zenders voor.

Helaas zijn de makers ook hier weer gestopt met de ontwikkeling, of in elk geval hebben ze er dik een jaar niks aan gedaan en da's jammer want het biedt toch potentieel.

Het is een prachtig tooltje.

Het is alleen jammer dat het niet op Vista werkt.

Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft.

Programm opstarten in XP modus biedt geen soelaas.

Ik heb de aanbevolen versie gedownload maar nu krijg ik niet meer de Nederlandse zenders zoals Ned.2-3 en ik krijg geen geluid ook als ik de geluidsbalk op 100% zet.

@Klimmer

ook als ik de geluidsbalk op 100% zet.
Ik neem aan dat je wel de goede geluidsbalk op 100% gezet heb, dus niet de geluidsbalk in Dreamstream, maar bij "Geluid" als je DxDiag draait.

Heb hier geen problemen met de publieke zenders, gisteren ook sbs6 gekeken, werkt allemaal als een trein.

@Nummer10: Tja Vista... ze hadden het beter Vies-bah kunnen noemen.:biggrin:

In dat geval zal Dreamview ook wel niet werken is Viesba want die is nog ouder, toch? Of werkt die daar wel mee?

Dat werkt helaas ook niet met Vista.

Op XP gebruikte ik dat zonder problemen.

Dat werkt helaas ook niet met Vista.Op XP gebruikte ik dat zonder problemen.
Ik heb het nochthans werkend met Vista busines , geluid enz geen probleem

WebXTV werkt ook, maar ik zelf heb de ervaring dat Dreamstream een stuk stabieler werkt. Met WebXTV in de browser ging ofwel mijn dream, ofwel mijn browser na een paar keer (overigens rustig) zappen hangen.

Die ervaring heb ik tot nu toe niet gehad met Dreamstream.

Ik gebruik al een hele tijd naar alle tevredenheid Vlc. Ik heb al meer horen vertellen dat het niet zou werken op windows Vista, maar ik heb het in gebruik op Vista 32 en 64. Beide zonder een enkel probleem. Waar die verschillen dan door kunnen komen, heb ik geen idee van.

Ik heb geen Vista maar XP. Ik vraag me overigens af waarop die VLC knop er is, die zit aan de rechterkant, WebXTV aan de linkerkant.

De VLC knop rechts heb ik nog nooit werkend gekregen, nja, behalve als ik eerst "opslaan" deed en daarna openen.

Maarja, da's dan wel erg omslachtig om dat bij elke zender te doen.:)

Gelukkig werkte de WebXtv wel.

Het was omslachtig met de VLC knop, maar werkte wel.

Op Vista krijg ik niet eens de mogelijkheid om het op te slaan.

Bij het aanklikken van WebXtv start VLC media player op en verder niets. Ik krijg een leeg veld met het logo er in.

Ook met MS media player werkt het niet. Deze geeft een vage duitse foutmelding waar ik helemaal niets van snap.

Op een andere PC met XP werkt dat perfect.

@Ptje,

Deze PC draait op 128 bits met twee processors. Of daar het verschil in zit, daar heb ik geen idee van.

Ik krijg een leeg veld met het logo er in.
Dat heb ik ook eens gehad met een pc, dan moest ik op het logo klikken. Later kon ik klikken wat ik wilde maar gebeurde er toch niets meer.

Na een de-installatie van VLC en een herinstallatie werkte het opeens weer, vraag me niet waarom.

Ik heb SP1 geïnstalleerd.

Dit zet geen zoden aan de dijk.

Vrijwel alles dat eerst niet functioneerde, functioneert nu nog niet.

Alleen een groot bestand van een ftp server afhalen ging altijd in stukjes en beetjes omdat de zaak steeds vastliep, waarna de verbinding vebroken werd. Dit werkt nu wel. Een bestand van bijna 800 Mb gaat nu in één keer zonder onderbreking.

Na een paar dagen ging mijn PC op willekeurige momenten vastlopen waarna hij alleen met de aan/uit knop uitgezet kon worden. Meestal trad dit kort na het opstarten op.

Via msconfig heb in de opstart alles uitgezet wat ik niet kende of niet nodig dacht te hebben.

De PC start nu veel sneller op en mis nog steeds geen functie.

Tot mijn verbazing werkt werk nu VLC probleemloos.

Waarschijnlijk had VLC een conflict met iets dat nu niet meer opstart.

Waarschijnlijk had VLC een conflict met iets dat nu niet meer opstart.
Dat zou me niets verbazen. Maarja, als we aan probleemoplossing doen en iemand spreekt over XP gaan we er wel van uit dat hij ook SP2 heeft en alle updates en fixes van windowsupdate geinstalleerd heeft.

Als je dat niet, hebt, bijv. geen SP1 of geen SP2, c.q. je XP versie is feitelijk onvolledig, dan is het wel zo verstandig om dat aan te geven, dat kan een hoop zoek- en denkwerk besparen.:)

Dit verhaal gaat over Vista.

Mijn oude PC had XP en daar draaide het prima op.

Dirk Digicomm added 8 Minutes and 57 Seconds later...

Zelfs Dreamstream werkt nu, zelfs met geluid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat had ik overzien, fijn te horen dat het SP van Vista toch wat problemen opheft.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan