dsl router/modem , internet ???

Die lan-verbinding (icoon) staat goed. Die zet je op automatisch, of je zet ze vast op vaste waarden. Het resultaat blijft hetzelfde.
En zo te zien heb je al een verbinding open, dus zou het aan IE moeten liggen.
IE kun je proberen, als dat niet goed is gegaan: Open netwerk/verbindingen, open 'maak een nieuwe verbinding' en kies dan 'verbinding met internet via een lan'. Als je dan IE eigenschappen kiest moet in 'verbinding' 'kies nooit een verbinding' aangevinkt zijn. De sequentie verschilt wat tussen w2k en xp, dus ik kan niet helemaal zeggen wat je tegenkomt.
Je hebt nu een pppoe verbinding, maar je kunt ook in een modem/router setup een nieuwe setup doen en eens pppoa kiezen.
Grtz.

met die dns is niet gelukt , zal een nieuwe verbinding maken

ja , contact met is heb ik
, als ik naar dit board ga , onderin find site www.duckforem.org

dan gaat hij op zoek , groene balk gaat lope , en dan page not found

Die lan moet je op automatisch laten staan, want die stonden goed zo te zien.
Grtz.

Misschien gaat je DHCP lease niet goed.
Zet je netwerkkaart es op een vast ip-adres
(conf scherm>netwerkverb.>je netwerkkaart>eigenschappen>tcp/ip)

bv zo:
ip adres:192.168.1.2
mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

en bij dns:
194.65.100.117
194.65.3.21

Als je eerder via inbelverbinding hebt gewerkt,moet je die instellingen uitzetten en puur via LAN werken
IE>extra>internetopties>verbindingen.

eerst een vraagje , vanuit mijn modem/router menu kan ik pingen

moet ik dan elk adres kunnen bereiken

als hij dat niet doet , wat zegt dat dan ?

zal vaste adressen proberen , maar dan heb ik het zelfde resultaat als nu in ipconfig

hoe kom je bij IE

ja , dat weet ik , maar hoe open je dat , om die veranderingen aan te brengen

IE>extra>internetopties>verbindingen. ???????

Als je op het IE icoontje op je bureaublad met de rechter muisknop klikt kun je kiezen voor eigenschappen. Dan krijg je een venster met diverse tabbladen, waaronder verbindingen. Hier kun je ook wat instellen. Met openen bedoelen we doorgaans het programma starten. Maar ook als je IE open hebt kun je op extra (in xp nederlands denk ik) in de balk bovenaan, internet opties vinden, dan heb je ze ook.
Ik heb hier een pppoa verbinding. Daarin moeten de instellingen van de netwerk kaart verwijzen naar de router/modem. Dus ip adres is anders dan de router, en de dns/gateway moeten het ip adres zijn van de router. De prim/sec dns van de provider staan dan in de router. En zo stond hij bij jouw ook automatisch ingesteld. En je verbinding was open.
De prim/sec dns in je netwerk kaart zetten, heb ik nog niet van gehoord.
Grtz.

ik denk dat ik mijn icoontje kwijt ben , wat te doen ?

Dat heb je al gezegd (en ik ook). IE>extra etc.
Maar heb je ook al een nieuwe verbinding via lan geprobeerd zoals ik heb uitgelegd?
Grtz.

ja , heb ik geprobeerd , maar ik krijg de ethetnet kaart er niet in , geeft alleen wan mini port pppoa weer

Die nieuwe verbinding heeft niets met de ethernet kaart te maken, maar is alleen hoe IE verbinding met internet moet maken, namelijk via het lan. Die verbinding zelf is er namelijk al, en werkt.
Grtz.

@Wiltop: zet maar terug hoe het origineel stond, het helpt geen zier om er de dns van je provider in te gooien.
Laat hem maar fijn weer alles automatisch krijgen, zodat ook je dns en gateway weer naar 192.168.1.1 staan verwezen.

Daarna zou ik de tip van NAO opvolgen. Alles staat goed en moet gewoon goed werken. Als je echter verkeerde domeinnamen gaat intoetsen vervolgens, vind ik het niet vreemd dat je "page not found" errors krijgt.:biggrin:

ik klick alleen op een desktop icoontje om naar deze site , bv te gaan , met mijn andere adsl modem werkt dat wel , als ik de dsl kabel omsteek.

dat andere modem is een speedtouch 330 usb modem

en dat is geen foutje , wist gewoon niet meer precies de naam

(schrijf foutje)

Een router achter een usb-modem werkt voor zover ik weet niet.

Als alles auto staat en je hebt je ethernetrouter met ingebouwd modem aan je ethernetkaartje hangen, zou er geen probleem moeten zijn.

Laat eens de gegevens van je ethernetkaartje vernieuwen.
IK weet niet welke windows je hebt, maar in win98 via uitvoeren ==> winipcfg en in xp via uitvoeren ==> ipconfig

Als je Xp heb. Ga naar start -> dan naar uitvoeren daar type je cmd -> daar type je ipconfig/ renew. Dan is je ipconfig weer vernieuwt.

Suc6,

;)
Nr.10

ik gebruik of de usb modem , of probeer de modem/router , die zit er dus niet achter.

ik heb nogmaals obtain ip en dns server automatic

heb contact met de isp

steek ik de kabel om (dsl) naar andere modem , heb ik zo contact

kan ik op desktop icoon drukken , en heb beeld

lijkt mij een instellings probleem

modem/router is een ntech banda larga modelo adsl ar41a

niet draadloos

Heb je wel voor beiden een internetprotocol aangemaakt bij netwerkverbindingen?

Kijk bij netwerkverbindingen en dan de eigenschappen van je verbinding.

Waarom dat switchen? Installeer alleen dat ethernetrouter/modem en het werkt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan