Duck server offline geweest zondag 3 augustus

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.261
Punten
113
Leeftijd
61
Afgelopen zondag 3 augustus is Duck de gehele dag offline geweest van 04.25 uur 's morgens tot 00:49 uur op maandagochtend.

Reden: De server waar o.a. ook Duck op gehost is lag er uit.
Oorzaak: momenteel nog onbekend.

Mooi dat het weer werkt, maar we zijn net zoals anderen toch benieuwd naar de oorzaak....

Aha kan dus aannemen dat de provider niet op virtuele servers draaid van het type ESX VMware.
Jammer, maar wij weten allemaal dat een server wel eens iets doet waneer wij het, het minst verwacht. Het zijn en blijven stoute dingen die servers.

Daarom heeft mijn poesje een grote Duitse bescherming, kijk eens naar rechts, bedoel andere rechter kant.

Yep, en de oorzaak was een kernel panic.

@Berg50: Nee geen VMware toestanden, gewoon een dedi bak met shared accounts.

bert50;192999 zei:
Aha kan dus aannemen dat de provider niet op virtuele servers draaid van het type ESX VMware.

Dan moeten ze dat misschien maar eens heel rap gaan downloaden.
ESXi versie is vandaag gratizzz zag ik zojuist.
Wel ff wat werk om te migreren dan..

IEKS... virtueel tegenover een dedicated system? Doe mij maar dedicated.;)

Na 4 dagen zijn we weer terug -zonder- verlies van gegevens.:)

Oorzaak: Een HDD controller die langzaam de geest gaf. Deze heeft de HDD van de server ook naar de moer geholpen.
Er waren backups, maar doordat de hdd corrupt was, werden de backups ook corrupt aangemaakt en op de backup server gezet.
Hierdoor wilde de restore ook niet meer automatisch gaan. We hebben dus ALLES handmatig moeten terugzetten.

Het kan vanavond/vannacht nog soms wat langzaam gaan want we zijn hier nog steeds mee bezig, handmatig accountjes terugzetten, handmatig mysql restoren etc. etc.

Een en ander was overigens geheel buiten mijn invloedssfeer, ik doe alleen wat onderhoud en updates, de hoster is verantwoordelijk voor de backups, hardware etc. En je kunt er van uit gaan dat die behoorlijk op zijn dak gehad heeft....

Maar oke, we're back.:)

We zijn er weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mooi dat we er weer zijn !
Echter, een groot compliment aan Black Tiger die hier zijn zondag aan heeft besteed en verder nog vele uren meer (en dat zijn er niet weinig); dank daarvoor. Ook dank aan anderen die geholpen hebben, b.v. iemand die op vakantie was en desondanks zijn steentje heeft bijgedragen.

Toegegeven het was voor ons net als voor anderen vervelend, maar tegelijkertijd ook onbegrijpelijk dat je in deze tijd 3 dagen offline bent. Maar ja ook hier zal wel gelden dat alles zijn prijs heeft.

Tja als een controller het begeeft en corrupte files worden dan ook gebackupped dan kun je wel raid1 of zo hebben, maar dat helpt dan niet. Je moet dan haast real-time backups maken op 2 verschillende HD's of zo: een op de even dagen en de andere HD voor de oneven dagen. Als er dan iets kapot gaat kun je snel de backup stop zetten en heb je nog een min of meer recente goede backup.

Hoe het ook zij, we zijn er weer en iederen die het betreft: dank !

Ik was al bang dat duck kopje onder was gegaan en verstrikt zat in draadjes.

Hulde aan allen die zich ingespand hebben om naadloos weer verder te kunnen

Hulde aan het gehele duckteam om de boel weer draaiende te krijgen..
Ik zat in tussentijd freggel1 al een beetje te verdedigen op een ander forum, waar hij ook al van fietsendief beticht word :biggrin:

Fijn om te zien dat Duck weer online is. Zo'n blanco pagina van explorer heeft ook niet veel te vertellen. Voor de mensen die op de achtergrond er hard aan gewerkt hebben BEDANKT!

Grt. Parabolica

Bedankt allemaal voor de fijne reacties.
Het was inderdaad een partij werk, net klaar met het restoren. Het is nu 03.36 en o.a. ikzelf was al vanaf 11.00 uur vanochtend ermee bezig en vanaf vanmiddag samen met de eigenaar.
De hoster heeft ook nog iets gedaan amar dat was niet meer dan een uurtje alles bij elkaar zo'n beetje.
Maar lekker slapen nu... val bijna van mijn stoel.:biggrin:

De grootste dank gaat in deze natuurlijk uit naar onze Tiger, heb eigenlijk nog een leuk linkje voor hem waarin hij nog een andere strijd wint, maar dat komt nog wel.

Duck is gelukkig weer terug...

Big-Henk;193126 zei:
Ik zat in tussentijd freggel1 al een beetje te verdedigen op een ander forum, waar hij ook al van fietsendief beticht word :biggrin:

Tja Big-Henk, je gaat jezelf een beetje vervelen als je meest favoriete forum tijdelijk offline is, en dan ga je zoeken en kom je vreemd genoeg bekenden tegen op internet, ik heb er iig weer een andere leuke site bijgevonden intussentijd, waar ik nog vaak een bezoek aan zal brengen ( W@W ) ...

Zo en nou gaan we hier weer aan het werk. :biggrin:

Volgens mij hadden ze gewoon een lang weekend vrij gasten geweldig dat jullie er weer zijn....

@ bt
Met deze panne moest je meer volk naar jou tent lokken :biggrin: , maar t'is toch weer rap gefikst geweest .........op z'n Belgisch ..... Chappeau
( net nu ik ook in de problemen zat geen Duck snif )

Ik zit nml met een slechte disecqschakelaar (dat wist ik toen nog niet ) t' was een moeilijk op te sporen panne en ik heb per ongeluk de dader gevonden na een paar dagen zoekwerk
door de lnb van astra onvrijwillig af te dekken kreeg ik weer signaal op de andere satellieten maar ik had reeds alle korte stukken coax en de verbindingsstukken veranderd , drie maal de box opnieuw geinstalleerd enz..........
Soms deed ie het en soms niet , dat was grootste moeilijkheid

toen er geen signaal te krijgen was op de andere satellieten passeerde ik met mijn hand voor de lnbdie op astra was gericht , en direct weer signaal

Maar nu nog even voortsukkelen , want de lokale satboer is met verlof :biggrin::biggrin:

Met deze panne moest je meer volk naar jou tent lokken :biggrin:
Ja maar zo ben ik niet.:)
( net nu ik ook in de problemen zat geen Duck snif )
Wat een zotte Belg he? Als je dan net in de problemen had, waarom heb je dan je eigen advies (zie 1ste regel) niet ter harte genomen en je probleem op Fun geplaatst? :biggrin::biggrin:

Tja....;)

Black Tiger;193175 zei:
waarom heb je dan je eigen advies (zie 1ste regel) niet ter harte genomen en je probleem op Fun geplaatst? :biggrin::biggrin:

Tja....;)

Ik wist dat je het druk hebt de laatste tijd , en ik gun je ook wat rust :biggrin::biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan