Wat vervangen van trommel lagers miet ik je gelijk geven maar dat is langdurig heel veel over belasting en dan meestal ook nog een foutje met plaatsen van de wasmachine.
Nou niet altijd lijkt me.
Onze wasmachine was goed en waterpas geplaatst. Was gewoon een bagger ding. Zo'n riem kan ook te slap gaan hangen en dan lager slaan volgens mij. Die Whirlpool wat we hadden... hebben in 5 jaar tijd 3x de lagers stuk gehad en er was echt geen sprake van heel veel overbelasting.
Volgens mij gewoon pech gehad met een maandagmachine. Door de extra garantie nog een nieuwe gekregen, maar die had binnen 1,5 jaar alweer het lager stuk. Weg met die klommel en nooit meer een Whirlpool voor ons.
Moet ik we zeggen dat we altijd machines in het goedkope segment hebben, dus rond 400 euro of iets minder.
De volgende wasmachine ook 2x in 3 jaar en weg ermee. Die kostte toen maar 300 euro.
Toen even een tweedehands Indesit gehad, want goedkope onderdelen en altijd onderdelen overal van te krijgen. Alleen was die schijnbaar toch net aan zijn slijtageperiode toe. Eerst linker schokbreker, toen de rechter, toen nog een keer de riem, daarna nog een keer de koolborstels. Toen hadden we het wel gehad.
Daarna die Beko gekocht en die draait nu dus 5 jaar zonder problemen. Dat is dan geen monteurs maar wel persoonlijke ervaring.
De simpele wasmachine die we hadden voor die Whirlpool heeft ook de nodige jaren gedraaid, simpel licht ding, zo'n wat bredere met links de wastrommel en rechts de centrifuge. Daar ging op een gegeven moment de centrifuge van stuk. Dus een tijdje met losse centrifuge gewerkt erbij want die machine bleef draaien.
Ding heeft zeker 10 jaar gedraaid als het niet meer is. Dus nee, zeker geen foute plaatsing. Dat vonden de monteurs die waren komen kijken naar die Whirlpool overigens ook. Want dat was het eerste wat ze gingen controleren. Inderdaad omdat ze anders zo onder de garantie uit konden, maar die waaier ging niet op.
Mijn zus doet dat wel met haar Samsung en heeft nog nergens last van, die propt 'm altijd zo vol dat er niets meer bij kan. Ongelooflijk dat die de lagers nog niet stuk heeft. Want dat is dus wel echt veelvuldig overbelasten.