Dutch Filmworks mag illegale downloaders opsporen

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
684
Punten
113
Leeftijd
59
Dutch Filmworks mag de ip-adressen verzamelen van mensen die illegaal hun films en series downloaden. De filmdistributeur wil overtreders schikkingsvoorstellen van honderden euro's per illegaal gedownloade film of serie sturen.

Voor het verzamelen van ip-adressen heeft Dutch Filmworks nu toestemming van de Nederlandse privacywaakhond Autoriteit Persoonsgegevens. Daarvoor schakelt het de hulp van de Duitse partij Excipion in.

Dutch Filmworks is distributeur van films als Komt een vrouw bij de dokter, Dummie de mummie en De eetclub. Ook buitenlandse series als Planet Earth en CSI, en films als The Wolf of Wall Street lopen via het Nederlandse bedrijf.

IP-adressen

Zodra Dutch Filmworks een lijst met ip-adressen van overtreders heeft, moet het internetproviders waarschijnlijk via de rechter dwingen om te onthullen wie er achter een ip-adres schuilgaat. Volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet is de kans dat dit lukt 'groot'.

Op dit moment worden er nog geen ip-adressen van illegale downloaders verzameld, bevestigt een woordvoerder van Dutch Filmworks tegen RTL Nieuws. De filmdistributeur moet eerst duidelijk kenbaar maken bij welke films en series deze gegevens worden verzameld. Dat wordt later bekendgemaakt.

Het doel van Dutch Filmworks is om illegale downloaders een schikkingsvoorstel van 'enkele honderden euro's' te sturen.

RTL Nieuws

Engelfriet heeft daar in augustus een mooi stuk over geschreven.
Dan spreken we over een veel lager bedrag van 50 euro. Maar het is afwachten, gezien winkeldiefstal ook hoger bestraft wordt dan alleen de vergoeding van de geleden schade.

Het zal altijd aankomen op de eerste die het lef heeft eens tegen Dutch Filmworks in te gaan op deze manier.
Voor de rest... het wordt nu echt belangrijk om te stoppen met torrents of goede VPN's te gebruiken. Die Duitsers hebben al laten blijken erg goed te zijn in opsporing en bewijzen.

Ik snap er geen reet van.....

Je moet toch bevoegd zijn om iemand op te sporen om hem dan te mogen aan klagen.
Het lijkt het wilde westen wel met premie jagers!
Maar ik begrijp dat als je wel downloaden dat je dat via een VPN moet gaan doen?

Een bedrijf mag zelf ook proberen op te sporen, alleen heb je voor bepaalde methodes bevoegdheid nodig. Zij hebben bevoegdheid voor de methode die zij gebruiken.
De Nederlandse toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens heeft filmdistributeur Dutch Filmworks toestemming gegeven om priv?gegevens van torrentgebruikers te verzamelen en voor maximaal vijf jaar op te slaan.

Die vijf jaar valt samen met de termijn waarbinnen een bedrijf een schadevergoeding mag vorderen. De Autoriteit Persoonsgegevens vindt dat de filmdistributeur goede waarborgen heeft ingebouwd voor de gegevensverwerking en acceptabele bewaartermijnen hanteert, blijkt uit het besluit.
Brein heeft dat scheinbaar ook want:
Brein en DFW zullen afstemmen welke torrents ze in de gaten houden, om te voorkomen dat uploaders dubbel een schikkingsvoorstel krijgen. Brein let vooral op mensen die als eerste een film uploaden en vervolgens blijven seeden, terwijl DFW alle torrentgebruikers die films van het bedrijf uitwisselen wil achterhalen.
Aldus een mooi stuk hierover op Tweakers.
Maar het wordt hier wel een beetje premiejagerland. Dat is echter met Brein al begonnen en geholpen door bepaalde juridische uitspraken waarbij men zich vragen kan stellen of die wel wettelijk correct zijn. Een bepaalde rechter die vaker uitspraken deed voor Brein wekt de indruk partijdig te zijn in het voordeel van Brein.

Via een VPN downloaden biedt niet 100% garanties maar is wel het beste, want dan moeten ze eerst naar de VPN provider voor het juiste ip en daarna nog eens naar de ISP voor de gegevens. Dus de kans lijkt me groter dat ze eerst achter die mensen zonder VPN aan gaan.
En er zijn de nodige VPN providers (met name die in 't buitenland) die geen ip adressen van klanten verstrekken.

Hmmmm, ik denk dat ze op dit moment bezig zijn met de uploaders? 

Ik wilde zojuist nog ff een film naar binnen slurpen, dunkirk, maar ook deze ging weer niet, en was van hetzelfde team QoQ.

Maar waar ik mijn vraag bij stel, hoe zit het met het streamen? Is dit nog veilig?

Of het veilig is weet ik niet, maar laat die film maar zitten.
Ik heb hem wel binnen gekregen en ook gezien. Wat een waardeloze film.........

Kijk zelf maar:
http://d1.bi-seda.ir/Films/Dunkirk.2017/
http://dl.filmha.co/2016/films/Dunkirk.2017/
http://dl.dlfile.pro/6/Movie%20HD/Dunkirk.2017.1080p.MkvCage.mkv

Ik had hem al gezien, maar vond 'm ook niet bijzonder. Dan keek ik nog liever naar de originele film.
Met uploaders waren ze al bezig maar daar houdt met name Brein zich ook mee bezig.

V.w.b. streamen, dat is ook al illegaal verklaard, althans de source. Het kijken naar een illegale stream heeft momenteel nog geen juridische uitspraak bij mijn weten dus is nog legaal.

Ondanks de negatieve reviews ga we hem komend weekend toch eens kijken...

Het is ieder zijn smaak, en misschien vinden wij hem hier wel goed?

Maar even een vooruitblik voor de films die we in 2018 kunnen verwachten! 

Voorlopig dus nog lekker blijven streamen. :biggrin: 

Maar wacht even, in de downloads, en de stream stond heel de tijd een andere versie, en dat was operation Dunkirk, en niet Dunkirk! 

Begon de film die jullie gezien hebben met een man die ondervraagd werd/gemarteld, of met soldaten die over straat lopen en er dan 'flyers" naar beneden dwarrelen? 
Want sinds deze week of net iets later is de versie van de flyers eindelijk in de streams...

Ha, da's een stunt! Heb ik gewoon naar de verkeerde zitten kijken..... Die met dat martelen aan het begin ja. :pfff:
Ga ik ook die andere even bekijken :cool:

Dat vermoeden had ik dus al. ;) :biggrin:

Ik ga nu dat pc-tje wat jij met de BBQ bij had @Hangslot ff klaarmaken voor het kijken naar films en andere dingen.

Hopelijk vanavond de goede versie kijken...

Ik weet niet meer welke ik gezien heb.... heb in de cinema gekeken. Weet alleen nog dat in het begin een of enkele gasten door de straten liepen en toen opeens beschoten werden, over muurtjes vlogen.
Toen kwamen ze op het strand en probeerden ze zich buiten de rijen te houden en versneld door het dragen van een brancard op een boot te krijgen, terwijl ze geen rode kruis mannen waren. Dat mislukte echter.

@ Tijger, Was dat niet James Bond joh?    :p :p :p :p

B.

@Black Tiger, dat is de film waar ik het over heb.

Yep, die vond ik niet bijzonder. Is er nog een andere dan?
Duinkerken is sowieso geen verhaal waar je echt een heel gave film over kunt maken, het was een vrij statisch gebeuren, totdat de bootjes kwamen dan.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan