Dvd brander

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi,
Ik heb een Plextor 740 gekocht en in de pc gehangen, er kwam een nec3520 uit, welke ik in andere pc gezet heb.

Nu het rare, ik had alleen nog arita s -R schijfjes, en deze willen niet branden, in nero blijven ze bij de lead in op ongeveer 3% hangen. dvdshrink, alcohol enz werken ook niet!

Vervolgens even een PIoneer 108 erin gehangen, en ook daar dezelfde problemen!
Dus ik denk niet dat de brander kapot is.

Ik weet ff niet meer waar ik moet zoeken, is er iemand die een idee heeft en me kan helpen?

(moederboard Asus A7N8X-E, processor Amd 2400+, 512 geheugen en radeon 9000 grafische kaart)

Ow ja,
Ik vergeet te vertellen dat ie wel een Nashua dvd+rw brandt zonder problemen!

Merkwaardig!
Weet je zeker dat de kabels goed zijn?
En heb je op hun site gekeken welke media hij ondersteunt?
En indien nodig, er een bios update is?
Grtz.

Firmware update heet dat voor branders.:)

Maar inderdaad, kijk eens naar de ondersteunde media.
Waarom een Nec omgeruild voor Plextor overigens? Alleen omdat ie sneller is ofzoiets?

Daarnaast kun je eens bij je IDE ati/atapi-controllers kijken in de hardware sectie van deze computer. Check of de drive nog wel op DMA2 mode staat.

Mannen,

Je gelooft het niet, deze brander kan niet overweg met Arita 8 speed -R !

Net andere dvd s getest, + en - van ander merk en fluitend branden......

Ik al een dag aan het zoeken:(

Zoals BT al vermelde een firmware update lost dat soort dingen in veel gevallen op in het verleden hadden veel branders hier last van vooral de sony 500 types na een update konden die heel veel meer als dat in eerste instantie konden.
En dat geld ook voor andere branders ook Plextor effe andere firmware en het moet een stuk beter zijn

hallo heb ook een plextor 740 heb ook arita blauw en heb geen probleem ra ra hoe kan dat gr b12

@bastiab12: Eens goed de eerdere antwoorden lezen kan verstandig zijn. Een mogelijk antwoord op jouw "rara hoe kan dat" staat namelijk meteen boven jouw reply.

Verder wil "Arita blauw" niks zeggen, daar ken ik nu zelf al 3 types van, zijnde de super-A-grade en het iets oudere type daarvan en de gehele blauwe zonder mooie opdruk. Maar er zit nog genoeg verschil tussen.

Black Tiger zei:
@bastiab12: Eens goed de eerdere antwoorden lezen kan verstandig zijn. Een mogelijk antwoord op jouw "rara hoe kan dat" staat namelijk meteen boven jouw reply.

Verder wil "Arita blauw" niks zeggen, daar ken ik nu zelf al 3 types van, zijnde de super-A-grade en het iets oudere type daarvan en de gehele blauwe zonder mooie opdruk. Maar er zit nog genoeg verschil tussen.

Het nadeel (tegenwoordig) van Arita is dat ze constant van andere fabrikanten afgenomen worden.
De ene partij kan probleemloos werken en een nieuwe zending kan voor veel problemen zorgen.
Ik hou het zelf voorlopig op Platium 8 speed +, deze werken super en koop ik op de PC dump voor 22 euo de 100.

Klopt, die platinum 8+ lopen prima!
Heb nog geen uitvaller gehad!
Grtz.

Raar, want ik hoorde net dat Platinum al tot 3x van fabrikant gewisseld is. Tot nu toe had ik de paarse Arita's, helaas zijn deze niet meer, doch dat waren allemaal RICOHJPNR01 en nooit problemen mee gehad.
De nieuwe 8x blauwe super-A-grade van Arita hebben RICOHJPNR02 en da's ook prima kwaliteit dus.
Ik heb overigens Arita nog niet van een andere fabrikant gezien dan Ricoh.

Mede gezien ook de abominabel slechte kwaliteit van de cd's van Platinum wil ik dat merk liever niet meer in huis, ondanks dat de DVD's beter zijn en ondanks het feit dat ik laatst ook hier RITEK03 op zag.

aspi driver kan dat het niet zijn ik heb hier system is goed en nero aspi is goed

aspi 471a2 .

Aspi drivers zorgen voor de besturing van de cd en dvd apparatuur, niet voor schijfherkenning, dat word echt bepaald door de laser en de firmware van de apparatuur zelf.

Maar als je een oude aspi driver hebt kan het natuurlijk nooit kwaad deze te updaten als je problemen hebt.

Heb je geen problemen zou ik er af blijven want dan hoef je ook geen risico te gaan lopen problemen te veroorzaken.:)

Heren hou toch is op met die Arita en platinum rommel. Loop liever voor 45 eurocent de stuk de Verbatim DVD's. Dan weet je dat je ze over vijf jaar ook nog kan gebruiken.

Ja graag, want Arita is al jaren een topmerk wat uitstekend presteert en ook overal op draait, bijna net zoals Verbatim.

Verbatim heb ik voor cd's altijd gebruikt nadat ik Philips eruit heb gekiept toen die met een paar slechte batches gekomen zijn. Sindsdien altijd Verbatim.
Doch het prijsverschil tussen Verbatim en andere merken is bij DVD's dermate groot dat ze zichzelf gewoon uit de markt prijzen of anders gezegd, het is gewoonweg niet interessant om Verbatim te nemen.

Denk er hierbij ook aan dat je bij cd's ook kon spreken van "kwartjesmedia" en dat Verbatim daar vrolijk aan meedeed, die lag ook niet veel hoger dan de rest. Zeker is de Verbatim kwaliteit een stuk beter en daar wil ik ook best wat meer voor betalen, maar het verschil is momenteel gewoon te groot.
Check ook eens de fabrikant van Verbatim, goede kans dat dit ook Ricoh of Ritek is.:)

Denk ook dat het wat indianenverhalen zijn.
Dat platinum en arita na 5 jaar niet meer goed zijn en verbatim wel, wil ik wel eens bewezen zien met adequaat onderzoek.
Dacht dat bv platinum gewoon een normaal merk was met produkten die doen wat ze moeten doen.
Je kunt nu niet zeggen wat er over 5 jaar is, maar ik heb nog niets gemerkt of gehoord van CD's of DVD's die het plotseling niet meer doen.
Dan zou de media immers niet doen waarvoor ze gemaakt is.
Grtz.

Oei, roep dat niet te hard, want daar is wel degelijk een paar jaar geleden ruim aandacht aan besteed. Tenminste wat cd's betreft.
Men heeft toen ook testen gedaan waaruit bijv. bleek dat een merk wat Blokker verkocht erg slecht presteerde.
Ook veel cd's die men thuis heeft, zullen na een jaar of 3 niet meer te lezen zijn. Deels vanwege de kwaliteit, maar ook deels omdat er de laatste jaren zoveel verschil is opgetreden in snelheid van de cd-roms.
In een aantal gevallen is de informatie nog te lezen middels een utility, die de snelheid van je cd-rom terugzet naar bijv. 4speed.

Verder is bekend dat Platinum cd's (ik spreek even niet over dvd's) bagger zijn, ook deze kwamen slecht uit de test, waren sneller niet leesbaar en vertoonden het bladeren van de cd. Dit bladeren heb ik zelf ook meegemaakt met Platinum. Daarnaast hadden ze vaker problemen als je ze als muziekcd maakte en dan in de autoradio wilde afspelen. Bij Verbatim kwam dit probleem nooit voor, dat speelde overal in, ook in autoradio's en zelfs cd-wisselaars in de auto.

Mede hierdoor heeft Platinum bij cd's, net zo'n slechte naam opgebouwd als Princo bij de dvd's.
Dat is ook de reden dat ik persoonlijk Platinum DVD's niet vertrouw. Zelfs niet als ze de juiste mediacode (fabrikant) hebben. Dit gezien het feit dat hun DVD's er hetzelfde uitzien als hun cd's, althans de serie die ik gezien heb.
Dezelfde laag er dus bovenop. Als die laag slijt word de zooi onleesbaar.
Natuurlijk hoeft dat nu niet zo te zijn met de DVD's, maar het gaat hier erom of ik ze al dan niet vertrouw.

De nieuwe Arita super-a-grade zal ik ook moeten leren vertrouwen aangezien die nieuw zijn, die paarse zijn niet meer te krijgen, doch hier is wel al een redelijke vertrouwensbasis aanwezig gezien de ervaringen met hun (paarse) voorganger.
Doch dit is een persoonlijke overtuiging. En mede gebaseerd op al dan niet uitval hier bij mij thuis en ook niet alleen gebaseerd op "het werkt", maar ook de ervaring op hoeveel (stand-alone) dvdspelers het in de kennissenkring goed funktioneert. Mijn persoonlijke ervaring daarmee is dat Arita tot nu toe overal goed op speelt behalve op spelers die alleen -R aankunnen. Verder ziet er er naar uit dat DVD's van een jaar geleden ook nog altijd prima voldoen aan de eisen.

Doch, gezien bij DVD's ook sprake is van lege media, net als bij CD's, is er toch sprake van een iets andere laag, ook deze zal na een aantal jaren gesleten zijn en onleesbaar worden, dat is een bekend feit.
Echter, hoe beter de kwaliteit, hoe langer ze meegaan (als je er normaal fatsoenlijk mee om gaat) en in die context bezien, kun je in feite pas over een jaar of 3 een goed oordeel vormen van wie er nog het beste werkt op dat moment.

Waarom prijst Verbatim zich uit de markt met DVD's? 45 eurocent de stuk tegenover 22 cent voor bagger vind ik wel meevallen hoor. Daarbij heb je nooit geen gezeik dat er een DVD mislukt omdat de firmware niet geschikt is of omdat er simpelweg weer eens een pit of een kras op de DVd zit nog voordat deze gebrand is. Ook is al menig ps2 geneuveld op die noname bagger. Ik ga gewoon op zeker, ik gebruik Verbatim.

Natuurlijk mag iedereen die dat wil voor Rolls of Mercedes kiezen!
Maar ik blijf het indianenverhalen vinden in de trand van als het maar goed duur is, is het ook goed!
En ik heb nog niets over adequaat onderzoek gehoord.
Ik blijf dus gewoon platinum gebruiken, maar blijf ook goed om me heen luisteren en kijken of er gefundeerde zaken zijn.
We zullen na 5 jaar zien wie er gelijk heeft.
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan