DVD + / DVD -

M

Matrix

Ik ben sinds de HCC dagen in het bezit van een pioneer a06 dvd brander. Nu ga ik niet vragen wat het verschil is tussen + en -, maar wel het volgende:

Wat ondersteund nu + en - en/of beide, bijvoorbeeld: Playstation2, Xbox, huis tuin en keuken dvd speler, goedkope dvd speler, dure dvd speler, gamecube (als die er is) etc.

Ik heb nu 20 dvd+ gekocht 4 speed van nashua (ik kon geen goede dvd- cd's te koop vinden).

Matrix

Nou, voor zover ik mij wijs heb laten maken door de fabrikanten is het zo dat alleen de Playstation gebruikt maakt van -DVD.

Al het andere is +DVD.

-dvd gaat beter met de ruimte om die je kunt beschrijven op het plaatje, en + dvd zal ook wel ergens iets hebben waardoor het populair is.

Eigenlijk is +dvd helemaal niet zo economisch vanwege de verspilde ruimte, maar het schijnt ietsje sneller te zijn.

Voor de rest kan ik je de verschillen ook niet geven tussen -dvd en +dvd, behalve dat de + versie populair is om films op te zetten die je dan weer op je huiskamer DVDspeler kunt afspelen.

Oja: de +dvd's van Nashua zijn helemaal niet slecht overigens!

Ik gebruik alleen maar DVD- en die draaien probleemloos in de PS2, de XBOX en een DVD-speler van 50 euro van het kruitvat;-)

Zit wel behoorlijk verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken, maar daarover kan CP je veel meer vertellen.

Ik heb een JVC die alleen -r en -rw leest... dus geen plussen...

De plussen hebben als voordeel dat ze in sommige gevallen niet afgesloten hoeven te worden en dus weer aangevuld kunnen worden op een later tijdstip met meer data.

Dat geld op zeker voor dvd's met video bestanden.

Het onderliggende formaat van dvd+r is verder beter bestand voor fouten.

Ik heb eentiojdje geleden een 200 tal princo's 4x op de kop getikt voor een leuke prijs. Als je er wil hebben dan wil ik er wel wat afstaan.

Waarom denk je... niet omdat ze slecht zijn in iedergeval. Ik had toen een sony 4x. Ik dacht toen van ach... die sony kan toch niet sneller ik koop ze nu in grote getalen. de sony ging kaduuk en nu heb ik een plextor 8x. en wil dus als het zover is naar 8x en niet nog een aantal jaren op 4x :)

JCsat

ver wegblijven van die prico's.. na een 6tal maand zijn die bijna niet meer leesbaar...

Heel simpel verteld, het verschil tussen +r & -r is dat bij +r er al een toc op de dvd staat en bij -r niet

de toc is de inhoudsopgave van de dvd ....

dus in principe is een +r beter dan een -r

MAAAAAAr , het grote verschil zit hem in de dvd-lezer.. sommige pakken dit merk beter aan, andere weer een ander merk...

Voor ps2 en xbox is het juist hetzelfde .. er zijn ondertussen 5verschillende versies xboxen (met 3 verschillende lezers) en 9 verschillende ps2 (ook 3 verschillende lezers) dus het is echt een trail & error werkje

Persoonlijk gebruik ik enkel mam-e dvd-r 4X 1.2€ ofzo en ze geven bij mijn apparatuur geen problemen

Ik heb nu 20 dvd+ gekocht 4 speed van nashua (ik kon geen goede dvd- cd's te koop vinden).
Geen goede vinden??? De Nashua's -zijn- goede.

Overigens lagen er ook paarse Arita +r's op de HCC voor 95 euro (bij 2 andere kramen voor 125 euro).

Als je geluk hebt gehad en de Pioneer bij de goeie hebt gekocht heb je hem voor 90 euro en dan heb je echt een leuke slag geslagen.

Heb hier dezelfde, en gebruik +r dvd's van Datawrite, Nashua en de paarse Arita's. Werken allen uitstekend.

Gebruik ze voor mijn stand alone dvdspeler (ja die van bij de tv) en ook voor mijn xbox zonder problemen.

Ik heb nog niet gehoord dat er op een - meer data zou passen als op een + maar het zou kunnen. Is het niet zo dat op beiden iets van 4.7 gig gaat? Welnu, gisteren een film van 4,5 op een Arita gezet en dat ging zonder problemen dus ik vraag me af waar dat verlies dan in zou zitten.

Maar het is gewoon pret dat die schrijver beide formaten aan kan, kwestie van even testen welke het beste bij jouw spullen werkt en met die soort ga je dan gewoon verder.

jongens jongens

laat je niet gek maken allemaal.

het is puur wat van dat merk en dat merk en dat voor + en - kopen en uittesten, wat voor JEZELF het beste compatibel is.

mijn ervaring met dvd-R media is het volgende.

Princo>

je kan goeie en slechte hebben, velen falen al naar 6 maanden!!!

met princo bedoel ik niet, dat er princo op de dvd zelf staat.

Heel veel verschillende merken dvd-r hebben Media code/Manufacturer ID PRINCO.Nashua -r 4x is ook PRINCO nu!!

Media code/Manufacturer ID TYG01

super dvd-r schijf, alleen ook super duur.

Media code/Manufacturer ID RITEKG04

super goed en niet duur rond de 1,5/1,6 euro

Media code/Manufacturer ID LEADDATA01

de ene keer goed en dan weer niet goed.

DVD+R

Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01

dat zijn dus bijna alle dvd+R schijven

de betere dvd+r is deze

Media code/Manufacturer ID RITEK R01

en dan nog een paar andere

Media code/Manufacturer ID MCC 001

Media code/Manufacturer ID MCC 002

Media code/Manufacturer ID OPTODISCOP1

alles wat als RITEK media id code heeft is steengoed en dat voor + en - schijven.

maar zoals ik al zei, zelf een paar van die en een paar van die testen en kijken wat bij jouw het beste werkt.

sommigen zweren zelfs bij princo, maar neem van mij aan, dat het butt is.

PS: Mijn HOME theatre zou geen dvd-r en geen dvd+ moeten kunnen lezen volgens het boekje.

wat leest die dus wel? RITEK :biggrin:

JA JA ik echt RITEK freak nu, koop dus ook echt NIKS meer anders dan RITEK.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring na 1 jaar dvd`s branden op de sony dru 500AX:

----------------------------------------------------------------------------------

That`s write-dvd 2 speed:

geen problemen mee gehad zijn nu niet meer leverbaar.

MAM-e -dvd 4 speed:

Heb enkele 100 stuks weg gebrand met zeker 10 uitvallers, nu na twee maand heb ik van deze media al twee kunnen weg gooien wegens data verlies, super slechte media dus.

Datasave Media -dvd 2 speed (ritek media):

tot nu toe de beste - dvd die ik gehad heb van de 150 nul uitgevallen, een echte aanrader.

Heb nu twee proef dvd`s besteld Ridata (Ritek G04) 4.7GB DVD-R 4X deze is 100% zelfde als de trackdata alleen paar euro goedkoper.

En de Memorex 4.7GB DVD-R 4X ,deze zou ook afkomstig zijn van ritek media.

Met + media heb ik nog nooit problemen gehad zowel met Fuji als platium media niet.

Netpad.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu nashua dvdr+ 4speed cd's

Media code is CMC Mag (als ik 120% alcohol mag geloven)

In de kerstvakantie ga ik een dvd speler zoeken/kopen. Ik ga eerst een aantal dvd'tjes (+ en -, en van verschillende merken) branden en in de winkel kijken of de dvdspeler ze afspeeld :)

Welke merken dvd's (+ en/of -) hebben de Ritek media code? in de winkel kan je dat op het pakje niet zien.

Ik zag dat deze supermarkt weer met een aardigheidje komt.

Als ik me niet vergis was dat een setje van een dvd spelertje met 5.1 boxen voor €99.

Dat is een koopje.

Moet je natuurlijk niet al teveel van verwachten.

Maar tis altijd beter dan de videorecorder.

Lachen Mas3, maar meestal mag je van die supermarkt aanbiedingen zelfs -meer- verwachten dan van de duurdere merk artikelen als het gaat om leesbaarheid van cd's.

Ik heb hier een "prul" die in die tijd (2 jaar geleden) erg cheap verkocht werd in Beverwijk, voor 120 euro, een RedStar.

En ik heb hier een svcd liggen van Harry Potter 2 en nog een andere van Signs.

En je raad het al. PBX uitzetten en die cheap speler draait ze beiden totaal zonder problemen, geen hakkelen of wat dan ook, prima kwaliteit beeld.

Diverse andere spelers hadden problemen met Signs, varierend van zwart/wit beeld, of geen geluid tot hakkelend beeld, de Harry Potter 2 kreeg -geen enkele- andere speler tot nu toe aan de praat, en dan spreek ik dus over bekende en duurdere spelers als Sony en Pioneer.

Nu moet ik wel zeggen dat het zou kunnen dat de media niet 100% conform norm gemaakt is, maar wel grappig dat die cheap prul merk nooitgedacht het dus wel afspeelt.:biggrin:

Anyway, ben net even gaan kijken naar mijn eigen +R Media.

Mijn +R media van zowel Nashua, alsook Datawrite en Arita bleken allemaal de RICOHJPNR01 mediacode te hebben volgens DVDInfo Pro.

Alcohol 120% vertrouw ik voor geen cent aangezien het mij tot nu toe nog niet 1x gelukt is daar een goede DVD copie mee te maken, alle pogingen tot nu toe zijn in de prullenbak terecht gekomen, geen enkele dvdspeler noch cd speler blijkt de dvd nog te herkennen.

Alleen nu had ik een dvd gedowload van een newsserver, deze was toevallig in Alcohol formaat, het is de eerste die goed gelukt is, maarja dat is dan ook geen copy geweest.

@CAPTAIN PICARD 2001

Princo>

je kan goeie en slechte hebben, velen falen al naar 6 maanden!!!

bedoel je dat die na 6 maanden niet meer gaan????(kapot zijn)

tendoryu

Princo heeft last van data loss na 6 maand... ook als je ze gewoon niet meer aanraakt en geen krassen erop maakt.....

ik bedoeld dat dus zoals iceke dat zegt.

lekker is dat, als je denkt goedkoop data te backuppen en na

maanden eens ga kijken op je princo dvd die dan hier en daar niet meer te lezen is, dus dataverlies of nog erger, totaal niet meer te lezen is.

Dat dataverlies gebeurd dus ook, als je die dvd heel erg goed opbergt, niet in de zon enzo, jullie snappen dat hoop ik wel :biggrin:

En dat dus ook met niet 1 kras op de dvd, dus op het oog perfect nog.

betaal ietjes meer en koop goeie dvds

er zijn ook goeie princos!! alleen WELKE dat zijn, geen idee

heb nog wel wat van 1,5 jaar terug die 100% terug te lezen zijn.

effe kleine toelichting

het hele punt is, dat er totaal geen kwaliteits contorle is, met princo id media.

met praat altijd over een batch, dat was als ik me niet vergis 70.000 stuks, dat is dus een batch en krijgt een serienummer.

Iceke, correct me als ik het verkeerd heb, weet niet precies meer hoe het in elkaar zat.

wat doet princo bijv dus, die stopt niet bij de 70000 stuks, maar die maakt dus velen malen meer tegelijk zonder alles weer schoon te maken en af te stellen.

Dus zeg maar hoe meer in de batch verder hoe slechter in princiepe de dvd batch word.

Daarom zeg ik dus, je kan goede en slechte princos hebben.

advies is echt, koop die princos absoluut niet.

Laatst bewerkt:
Yups het is testen testen testen en nog eens testen.....

En af en toe de forums erop nalezen....

Zelf gebruik ik nu dus al een tijdje die mam-e's waarover ik zeer tevreden ben.....

Hmm, slechte cd's dus die met princo id. Ik ga denk ik eind volgende week een hiteker HE 1900 dvd speler kopen, niet erg duur en redelijk goed. Ik hoop dat die cd's van mij met id CMC-mag lang meegaan, ik heb hier nog geen goede review over gevonden.

Ze verkopen hier in de buurt weinig soorten beschrijfbare dvd's. Maxell, TDK en oude nashua dvd's (2.4 speed) hebben de meeste winkels wel in de stad. Als ik weer media nodig heb, bestel ik wel via internet, veel goedkoper en meer keus. Op die Tdk-verpakking beloven ze trouwens wel 'levenslange' bestands-garantie.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan