@Ducatist: Een bevel tot binnentreding wordt niet meer zo vlug afgegeven. Wel als het vermoeden bestaat er er iemand die zij zoeken zich bij jou ophoudt, bijv. mijn zoon (heb geen zonen) is een dief, hij jat iets, en verstopt zich bij mij op zolder.
Nu hebben ze het vermoeden dat ie bij mij zit en ik wil ze niet binnenlaten dan moeten ze een bevel tot binnentreding hebben.
Misschien was dat vroeger ook zo met kijk en luistergeld.
MAAR..... kijk- en luistergeld gaat nu niet meer op aangezien het automatisch ingehouden word.
Ze hebben niet het recht je ontvanger of je computer nader te bekijken, daar is echt een huiszoekingsbevel voor nodig.
Overigens moeten beide bevellen afgegeven worden door een rechter en voor cardsharing krijgen ze dat simpelweg niet of men moet al meer tegen deze persoon in handen hebben of verkoop/verhuur kunnen bewijzen.
Het blijft diefstal, daar heb je gelijk in.
Wat betreft het downloaden van MP3's en films niet meer.
Daar is zelfs iemand uit de regering die dat gezegd heeft.
Ik zal je ook zeggen waarom niet.
Omdat hier de Buma/Stemra (auteursrechtenorganisatie) de grootste fout van haar leven heeft gemaakt.
Ze hebben rechten gaan heffen op lege CD's en DVD's.
Op het moment dat jij download en het op cd zet, dan heb jij je auteursrechten betaald.
Verder kunnen ze hier niets mee aangezien dit ook veel inkomsten oplevert van mensen die er geen muziek of films op zetten, en dat zijn onterechte inkomsten.
De Buma/Stemra pleegt dus evengoed diefstal want ze zijn bezig met klakkeloos onterecht innen van auteursrechten.
Wie doet je wat.
Alleen de aanbieder kunnen ze dus wat doen.
Wat ik van internet pluk op de cardsharing manier, daar is nog geen wet tegen uitgevonden, ze doen hun best maar eens.