R
Richard7
Met mijn computer mag ik op het internet,ditzelfde geldt voor mijn decoder.Het is mijn decoder en als ik iemand toestemming geef om met mijn computer of decoder contact te maken ,is mijn zaak.
Hier wordt het volgens mij wat listig. Vergelijk het eens met het huren van een DVDtje. Je mag 'm "in besloten" kring bekijken, je mag zelfs vrienden uitnodigen, en je mag 'm verder uitlenen (als je jezelf er maar niet voor laat betalen). Je mag 'm echter NIET met de hele voetbalklup gaan zitten bekijken.
Zoiets zal ook opgaan voor je decoder / card. Je mag best je card aan de buren uitlenen, en je decoder ook, allebei ook nog wel. Ik denk zelfs dat je je decoder per internet beschikbaar mag stellen aan je buren - als je er zelf niet OOK naar kijkt in de tussentijd. En je decoder beschikbaar stellen aan heel Internet lijkt me helemaal uit den boze.
Volgens mij zijn dit soort aspekten redelijk geregeld in de diverse mediawetten en de kleine lettertjes in hele pakken voorwaarden (schiet me maar af als ik weer eens zit te raaskallen).
Waar het hier volgens mij uiteindelijk op neerkomt is een botsing tussen behoeftes, net weer als met de CD's: mensen willen eindelijk wel eens iets leuks op TV zien of op de stereo horen, en de providers rekenen hiervoor te hoge prijzen. Als C+ een tientje per maand rekent voor een vol pakket kunnen h.h. illegale kaartverkopers aan het gas (als Premiere hier voor een normale prijs te krijgen was kon C+ aan het gas ;-)).
Als een CDtje 4 of 5 euro kost loopt Kazaa leeg.
3 x raden wat er met de opgestreken verdiensten gebeurt?
Maarja, zal wel weer te stom zijn ...