Eigen server

Duh? Tot 7 dagen duren voor de DNS? Hahaha.. welke provider heeft je dat wijs gemaakt? Weten wij ook bij welke kleun we niet moeten gaan zitten.
Nja.. kleun.. in elk geval iemand die zijn klanten niet de waarheid vertelt.

Langzaamste methode:
1.) Provider geeft het op bij registratiegemachtigde (als ie zelf dat inet mag registreren in de DNS)
2.) Registratiegemachtigde geeft het als het werkdagen betreft (geen weekend dus) dezelfde dag of uiterlijk de dag erna in de DNS in.
3.) Die nacht gaat het meteen door naar de 10 rootservers
4.) Als nu niet elke provider na de update van de rootservers de ns database download dan is het uiterlijk de nacht erna, er zijn overigens providers die dit 2x per dag doen.

Even tellen.
1.) Aanmelden bij provider is dag 1
2.) aanmelden bij registrant is dag 2
3.) invoeren dag 3
4.) dns rootservers is dan de nacht van dag 3 op 4
5.) update providers nacht 4.
Domein beschikbaar vanaf nacht 4 dus.

Of het moet zijn dat ze nog overzee's gaan, maar ik heb al .nl, .com, .tv en .org domeinen geregistreerd gehad en ik heb maar 1x langer dan 48 uur hoeven wachten en dat was toen bij namezero.com en dat was dus 72 uur.

Een beetje fatsoenlijke NL provider doet het hele zaakje netjes afronden en staat je domein binnen 48 uur ter beschikking.

De DNS gegevens kun je voor een .com domein over het algemeen zelf niet wijzigen. Verder is de registratieprovider verplicht er juiste gegevens in te plaatsen.
Je kan die gegevens dus wel wijzigen, maar dan zullen er toch juiste gegevens in moeten.

Bedankt voor je duidelijk antwoord,registratie gebeurt op een server in amerika.
Over die gegevens vindt ik nogal raar je kunt zo via whois zien van wie het domain is,adres en telefoonnummer alles erop en eraan.
Denk dat ik het toch maar verander want ik heb inmiddels het paswoord gekregen om de gegevens te veranderen.
Ohja domain naam werkt nog steeds niet,als het 4 dagen duurt zou hij dus morgen moeten werken,ach we wachten maar....

Graag gedaan.
Yep ik weet dat je echte gegevens daarin komen, vaak zetten ze er de gegevens van de creditcard in zelfs.
Als je boft mag je ze zelf weer veranderen, er moet in elk geval wel altijd een admin email adres aanwezig zijn.

Het kan zijn dat als je benodigde info weghaalt, de internic aan de provider opdracht geeft om dat terug te zetten.
Maar we zien wel, ik hoop dat ie snel door de DNSsen heen is zodat je aan de slag kan.

Eindelijk hij is door de dns heen,nu kan de nieuwe hobby beginnen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan