• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Er is een kans om Brein volledig de nek om te draaien

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Er is een kans om Brein volledig de nek om te draaien, nou ja, mee te helpen dat te doen, maar daarmee moeten we samen, met zijn allen weer in de pen klimmen.....

Email: http://www.sdnl.nl/mail-tweede-kamer-2011.htm

Doe een mailtje met bijvoorbeeld de volgende tekst:

Geachte 2e Kamerlid,

Volgens publicaties is gebleken dat stichting Brein op niet wettelijke wijze een aantal internet servers in beslag heeft genomen. Dit wordt zwaar opgenomen omdat hier de hand wordt gelicht met de wet op de Privacy.

Wij verzoeken u om de kamervragen die hierover worden gesteld door in dit geval de VVD serieus aan te horen en te behandelen.
Wij als burgers die de pineut zijn van dit olifanten gedrag van Brein in de bekende porseleinen kast zouden zien, en willen bijna gaan eisen, dat de politiek er zorg voor draagt dat Brein aangemerkt wordt als een verboden organisatie niet wars van enige corruptie en wordt verwijders als stichting uit Nederland!

met vriendelijke groet,

(zet hier je naam onder of je emailadres).

Als wij van Duckfiles kunnen zorgdragen voor ruim 5000 mailtjes kun je erop rekenen dat er naar gekeken en geluisterd wordt. We moeten het ijzer smeden nu het superheet is.

Stuur het eventueel door naar je vrienden en je buren en je collegaas en familie, hoe meer mail, des te beter. Andere fora's, stuur het door naar je leden en laat ze mailen. Deze kans om Brein de nek om te draaien mag je niet laten gaan!

Laat je niet gek maken door mensen die zeggen het heeft geen zin of dit dekt de lading niet of dit is niet de procedure, het gaat om aandacht en lobbie. Zo doen zij dat ook. Hiermee geven wij een koekie (cookie) van eigen internet deeg!

Lees hier wat Brein of zijn kerstok heeft:
http://webwereld.nl/nieuws/105793/b...9wSkNm0MeDWdTKFbTmfjzkHh1Mu#source=newsletter

En de kamer vragen van de VVD over Brein.
http://www.scribd.com/doc/49311691

Laat je niet gek maken door mensen die zeggen het heeft geen zin of dit dekt de lading niet of dit is niet de procedure, het gaat om aandacht en lobbie.
Nja, ik ben een van die mensen. Of men zich wel of niet gek moet laten maken weet ik niet. Ik wil niemand gek maken, maar ieder moet maar bekijken wat hij er zelf van vindt en of hij wel of niet meedoet. Ik ben in elk geval niet tegen de actie, doch vind hem alleen weinig zinvol.

Worldstream kan in zijn AV hebben staan mee te werken aan het offline halen van servers.
Worldstream is in deze fout. Offline halen is oke, maar meegeven absoluut niet, ook niet als de eigenaar ze aldaar kan ophalen.
De servers zijn onder de ophoede van Wordstream en dienen als zodanig daar ook te allen tijde te blijven en ammenooit niet aan welke organisatie dan ook, ongeacht het bewijs wat die leveren, te worden afgestaan.

Dus die moeten niet doen alsof er niets aan de hand is, volgens hun verklaring.

Dan komend op Brein. Die hebben gevraagd en gekregen. Vragen is niet illegaal, het krijgen ook niet. In deze is Wordstream de foute partij en daar kun je Brein dus niet op aanspreken.

Waar Brein wel op aan te spreken is, dat is uiteraard het feit dat ze zich wederrechtelijk toegang hebben verschaft tot de servers. Ze hebben daar iets op verloren, of die nu vol staat met illegale shit of niet. Daar is een gerechtelijk bevel voor nodig.

Dus ja Brein kan een tik op de vingers krijgen. En er worden al kamervragen gesteld, of die nu voorzien is van 50.000 handtekeningen maakt qua gewicht weinig uit.
Maar men kan het proberen.

Mijns inziens krijgt Brein hooguit een tik op de vingers en een "foei dat mag je niet meer doen" en is het daarmee afgelopen.
Brein zal met zoiets helaas echt niet onderuit te halen zijn, daar moet meer voor gebeuren.

Van een bevriende jurist kregen wij de volgende tekst.
Jullie zouden dat kunnen overnemen om rechts-streeks te sturen naar Brein.

Aan: "mr. B.R.J. van Ramshorst" <brein@anti-piracy.nl>

Geachte heer Van Ramshorst,

Via de media heb ik kennisgenomen van uw vorderingen jegens diverse fora. U
vordert zonder geldige reden. Daarmee handelt u onrechtmatig jegens mij als
gebruiker.

Hierbij sommeer ik u en BREIN:
*) binnen 24 uur na verzenden van dit bericht de onrechtmatige gedragingen
jegens mij als gebruiker te staken en gestaakt te houden;
*) te bevestigen dat u en BREIN bereid zijn om een onthoudingsverklaring
te ondertekenen waarmee u en BREIN zich contractueel verbinden in de toekomst
niet meer onrechtmatig jegens mij of andere gebruikers te handelen op
straffe van een dwangsom.

Ten overvloede bericht ik dat BREIN thans reeds verdacht wordt van deelname
aan een criminele organisatie.

In het vertrouwen hiermee ge?nformeerd te hebben.

Wees niet bang met je emailadres, omdat je een email stuurt mogen zij je niet zo maar zonder reden terugpakken. Ben je toch ietwat bevreesd, maak dan een speciaal hotmail, livemail of gmail aan speciaal voor Brein te emailen.

Als we met zijn alleen gaan mailen, worden ze A. gek van de hoeveelheid, het werk wat er aan vast komt te zitten, ze moeten je toch minstens een antwoord gaan geven. B. De psychologische druk die je, ook naar hun, uitoefent, bovenop al die shit die ze al over zich heen krijgen gestort.

Wie heeft de lef om het email berichtje op andere fora te zetten en daar op te roepen om OOK te mailen, zet desnoods dit hele bericht er maar neer.
Die fora die er mee aan het werk gaan begrijpen het hele verhaal.

Okay,
heb al de tweedekamerleden een bericht gestuurd, kijken of het helpt.

Kreeg al meteen een aantal mailtjes terug, zal wel automail zijn.

Let wel we keuren zeker de manier waarop Brein te werk is gegaan niet goed, maar wij sturen geen bericht aan de Tweede Kamer. De inhoud van het bericht komt - hoe goed bedoelt ook - nogal amateuristisch, over. Met name het verzoek aan de leden om de vragen door de VVD gesteld serieus aan te horen en te behandelen. Dat doen nl. Tweede Kamerleden altijd, dat is hun plicht. Het bericht aan Brein heeft ook weinig zin. Brein weet heus wel wat ze doen en als ze over de schreef gaan dan verontschuldigen ze zich gewoon. Bijna vragen om Brein uit Nederland als organisatie te verbannen, of als organisatie laten verbieden, is op basis van de huidige gegevens onmogelijk.

Kan goed zijn Eendenteam, echter is het wel opgezet door een jurist met kennis van zaken.

Dit kreeg ik terug van de SP, ga er maar weer op stemmen.

Geachte G. van Brakel,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Emile Roemer. Hij heeft mij gevraagd uw e-mail te beantwoorden. Ook de SP is geschrokken van de handelswijze van Brein en heeft de minister inmiddels om opheldering gevraagd. De Kamervragen treft u hieronder aan.

Met vriendelijke groet,

Dani?l de Wit

Medewerker Emile Roemer

SP Tweede Kamerfractie

06-51525475

ddwit@sp.nl

Vragen van het lid Gesthuizen (SP) aan de staatssecretaris van Justitie naar aanleiding van inbeslagnames door de stichting BREIN

1. Wat is uw reactie op het bericht 'Brein nam servers van piraten illegaal in beslag'?

2. Klopt het dat eigendom onrechtmatig in beslag is genomen?

3. Deelt u de mening dat dergelijke eigenrichting onwenselijk is en dat om soortgelijke toestanden in de toekomst te voorkomen de handhaving van de naleving van het auteursrecht beter kan worden toevertrouwd aan een overheidsinstantie?

Bron: Telegraaf 3 maart 2011

Website Brein slachtoffer internetaanvallen RIJSWIJK - De website van de auteursrechtenorganisatie Stichting Brein is sinds dinsdag even na middernacht vrijwel onbereikbaar door massale aanvallen via internet, een zogenoemde dos-aanval. Dat heeft directeur Tim Kuik laten weten.

De aanvallen begonnen direct nadat het populaire internetplatform FTD uit de lucht ging. Kuik denkt dat aanhangers van deze site de aanvallen doen.

FTD had op de site verwijzingen naar illegale bestanden staan en is een van de sites die door Brein werden aangepakt. Het platform had van de rechter een maand de tijd gekregen om de verwijzingen te verwijderen. Het platform koos er echter voor te stoppen en had dit voor 1 maart aangekondigd.

Brein overweegt aangifte te doen van de aanvallen. Volgens Kuik worden de IP-adressen van de aanvallers geregistreerd. Het gaat om internetters uit Nederland, aldus de Breindirecteur. De organisatie was begin dinsdagmiddag nog druk doende haar site weer in de lucht te krijgen.

echter is het wel opgezet door een jurist met kennis van zaken.
Dat berichtje aan Brein? Dan ben ik blij dat het mijn advokaat niet is want dan twijfel ik toch ernstig aan zijn "kennis van zaken".
En dan meen ik serieus.

Of hij is advokaat van Brein en dan heeft hij wel kennis van zaken want dit is DE manier om Brein op de hoogte te stellen van het feit DAT je gebruiker bent van forums met illegale content en ze de mogelijkheid biedt op basis van jouw ip adres (staat in je email header) en je gegevens te onderzoeken of je misschien niet geupload bent.

Als je met je eigen gegevens een mail naar zo'n organisatie stuurt, ben je niet goed wijs.
Dus als een advokaat of een jurist je zoiets adviseert, moet je echt heel sterk twijfelen aan diens kennis danwel goede wil.

Here heb weer bericht uit Den Haag gekregen.

Beste heer Van Brakel,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen ons te schrijven.

Allereerst onze excuses voor de late beantwoording van uw e-mail. De grote hoeveelheid vragen en opmerkingen die wij ontvangen, maakt het helaas niet altijd mogelijk om iedereen op tijd een reactie te sturen. Wij hopen dat u hiervoor begrip heeft. Hieronder zal ik echter alsnog reageren op de inhoud van uw e-mail.

GroenLinks neemt het zwaar op dat Stichting Brein op illegale wijze servers in beslag heeft genomen, deze acties keurt GroenLinks absoluut af. Deze handelswijze is in strijd met de wet en heeft direct inbreuk gemaakt op het recht van privacy.

Inmiddels heeft de VVD kamervragen gesteld en GroenLinks heeft deze vragen serieus gehoord en behandeld in de fractie. Het wachten is nu op een antwoord van de minister, voordat er verdere stappen gezet kunnen worden. Stichting Brein staat nu hoog op de agenda en GroenLinks zal het niet toelaten dat de stichting verder kan gaan met het recht naar hun hand te zetten.

Tot slot wil ik u nogmaals bedanken voor uw reactie en betrokkenheid.

Met vriendelijke groet,

L. Vodegel

Publieksvoorlichting

Tweede Kamerfractie GroenLinks

Heerlijk dat ze wel antwoorden HihIhiHihI

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan