Dan lees je toch slecht Tpower, ik heb ook een eigen mening en ik vind het prachtig als iemand er tegenin gaat, alleen klopt het verhaal niet.
Verder is het gemakkelijk om te zeuren en te mauwen zonder zelf een bijdrage te leveren, dus zeg iets zinnigs, of verpest een fatsoenlijke discussie niet zoals we hier zoveel al zien gebeuren en DAT is wat Duck stuk maakt, niet Duck zelf, maar het gezeur en geneuzel van de gebruikers die alleen maar klagen en niets zinnigs meer durven of kunnen posten.
Denk eens even na, de meeste huidige coderings technieken stammen allemaal rond de tijd van 1975, En deze technieken zijn allemaal al "gehackt".
Niet dus.
In 1975 was digitale satelliet er nog helemaal niet. Er zijn natuurlijk wel de basisbeginselen maar er zijn zo ontzettend veel variaties mogelijk en het gaat alsmaar verder.
Ja dvd's zijn ook gehacked, maar kijk maar eens naar bijv. de Securom V2 en dat soort coderingen, is nog niet echt lekker gehacked.
Kijk bijv. eens terug naar de Sky 11 kaart, en dat was nog analoog, die is gewoon niet meer gehacked geworden omdat het meer tijd zou kosten, dan wanneer Sky digitaal zou gaan (toen was dat 2 jaar).
Toen kregen we videoguard.... meer dan 2,5 jaar voordat die gehacked werd en inmiddels is daar ook weer iets verandert en dan hebben ze nog niet eens alle mogelijkheden van het systeem gebruikt.
Bepaalde basis algorithmen zijn gekraakt, maar kijk eens naar de MD5 encryptie..... is die al gekraakt? Dacht 't niet.
Hoe dan ook, er kan ook weer een nieuwe codering komen.
Stel je maakt een codering met een 128bits sleutel, nieuwe kaart en je duwt elke week of 2x per week een update over de satelliet, geheel encrypted en gebaseerd niet alleen op een MK maar ook op issuers, dates en hexserial ofzo.
Knappe jongen die dat binnen 2 jaar open krijgt, geloof ik dus geen barst van.
Er zijn nog zat coderingen waarvan de wetenschap gewoon bewezen heeft dat als je het met brute-force moet gaan doen (en die tijd krijgen we gewoon) je met de huidige snelste computer nog een 10 jaar nodig zult hebben bijv.
Dus Twilight, als je denkt dat ik ongelijk heb, oke, zou best kunnen, ik weet ook niet alles, maar dan vraag ik me af waarom irdeto/2 nog niet gekraakt is, die loopt ook al meer dan 2 jaar in onder andere Griekenland Nova/Hellas.....
Een echte seca2 hack is er nu misschien, maar iemand zei hier zelf dat het 2 jaar geleden in Spanje geintroduceerd werd. Leuk toch? Dat bewijst mijn theorie. Als Spanje nu binnen 6 maanden weer een kaartwissel doet en wat aan de encryptie verandert (mogelijkheden zat) heb je net een half jaar plezier gehad.
Met Sky 10 kostte het je nog een bende geld als je die Asic chip ging gebruiken en hoe lang heeft men daar plezier van gehad? Iets van 3-6 maanden voordat de 11 kwam die niet meer gehacked is geworden.
Dus ik wil best geloven dat je gelijk hebt, alleen spreken momenteel de feiten je tegen.
Je bent echter niet de eerste de beste, dus mocht je argumenten en feiten kennen die dit tegen spreken, GRAAG! Laat horen! Ook ik ben iemand die nog altijd graag dingen wil leren en te weten komen. Daar is niets mis mee.