er was eens een tijd...

R

rizzla

toen er elke week wat nieuws was of nieuwe software dan kwam
er weer een nieuwe zender die snel gekraakt werd.nu lijkt alles langzaam in te storten er komt kwasie niks meer.
toch allemaal eigenaardig we zullen maar zeggen het is mooi geweest.
op sterven na zo goed als dood denk ik.op de buitenlandse forums is
het al niet beter maar daar mag je nog je gedacht zeggen dat lijkt ook al niet meer te kunnen.sterke verhalen verzinnen is nu orde van de dag maar het helpt ons niet vooruit.ik ben zeker geen zwartkijker maar ik zie de toekomst somber in als het zo doorgaat.

greetz rizzla

Ja zo is het nu eenmaal even,je moet natuurlijk wel even bedenken dat de meeste providers niet over ??n nacht ijs zijn gegaan.Voor veel van die providers koste het een aardige duit.Maar de dag komt echt wel weer dat er wat open gaat,alleen zal dat best wel effe duren.En het wachten is denk ik opdat de instellingen die er van moeten eten ,nog maar een karig bordje met eten hebben.Afwachten dus,maar ben nog steeds van mening dat er best nog wel aardige dingen zullen komen.

Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen niet op deze soort postings te reageren, maar ze moeten natuurlijk niet bezig blijven, we zitten verdomme niet voor niks hele avonden achter de pc!

Maar toch...
In plaats van te denken dat het somber wordt, of dat er niks meer komt, kun je, of jezelf beter stilhouden, of eens proberen wat aan dit probleem te doen er zijn zat probeerprogramma''s te vinden waar je eens wat dingen mee kunt proberen, zoals het lezen en versturen van strings, het al dan niet gedeeltelijk uitlezen van je kaart, en ga zomaar eindeloos door.

Kijk als we allemaal zo gaan denken, dan wordt het inderdaad zomaar een sombere boel, en ik mag hopen dat het dan een sombere boel wordt, dan gaan de filegrabbers misschien weg.

Wat je ook kunt doen is eens proberen contact te leggen met mensen die hier op dit board zitten en op andere boards, en eens te vragen wat zijn jullie allemaal aan het doen, leg het mij eens uit dan kan ik misschien wel "helpen"?

Ook buiten de boards zijn er ook nog andere mensen, zoals bijvoorbeeld op je werk, vraag eens rond wat de hobby's zijn, en vertel eens wat jou hobby is, je zult versteld staan wat je dan hoort, of wie je dan tegenkomt, ik bijvoorbeeld laatst bij ??n van mijn 200 collega's of misschien beter gezegd het complete bedrijf 7000, zat iemand die bevriend was met een persoon die in een fabriek werkt waar ze decoders maken, je kunt dus wel raden wat mijn vragen waren!!!!!

Dus in plaats van te zeggen dat het somber wordt, draag een steentje bij.

Freggel1.

gelijk heb je

in de techniek van de nieuwe ontvangers zal je het ook niet moeten gaan zoeken freggel.die proberen de gebruikers te sussen met er een dvd speler in te stoppen.en die gaat de zaak echt niet kraken hoor.en dat ik hier passief zou zitten wachten dat is uw mening.opwinden is ook niet de uitkomst.
ik stel gewoon vast.en wat dat stilhouden betreft ik denk dat ik niet stiller kan zijn ga mijn topics maar zoeken op dit gedeelte van het forum.wat niet is kan ik niet over schrijven.

greetz rizzla

Dat is ook weer zo rizzla, maar ik had er gewoon even de pest in, dat er weer maar eens zo'n posting stond en dat was jij dan jammergenoeg, dat ik er de pest in had is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ik heb in tussen al van alles op mijn schijf staan, een hoop sites gebookmarked,ik ben gewoon met teveel dingen tegelijk bezig, maar het loopt gewoon niet, ik heb vanavond nog de gedachte gehad om alles eens op te ruimen en eens op nieuw te beginnen, en dan programma voor programma en linkje voor linkje eens aan te gaan pakken, misschien dat dat beter is.

We gaan gewoon door, en somber worden dat zal het hier heus niet, vroeg of laat komen we er uit.

Ach, we moeten ons zelf niets wijs maken, de techniek gaat steeds verder en er zal echt een tijd komen dat je een jaar of twee a drie nodig zal hebbenom een codering te kraken, als dan om de twee of 2,5 jaar een kaartwissel word gedaan is alle moeite voor niets geweest en blijft alles zwart.

Maar volgens mij is die tijd nog niet aangebroken, dus we blijven positief kijken, maar het is vrij logisch dat alles wat langer gaat duren. Naast de techniek worden ook de providers slimmer.:)

Het blijft echter toch een leuke sport.

ik loop al een tijdje met de gedachte dat de smartcard de zwakke schakel is in onze opzet.en het tijd is de pc in te zetten als de oplossing.mijn eerste pc was een pent2 met 266MHz en een schamele 4 gig aan boord.mijn nieuw speeltje is een pent4 met een vaart van1700MHz en ik vermoed dat deze veel slimmer is dan wij.dat er te veel word gewed op het kaartje dat de dingen moet gaan openmaken is denk ik achterhaald die dingen zitten potdicht tegenwoordig.de pc daarentegen heeft alle vrijheid enkel een toepassing ontbreekt.de link of interface is al bedacht
een gedreven programeur moet de leegte vullen.

greetz rizzla

Komt tijd komt ....

Hobby gaat vanzelf wel weer beginnen

Alles goed met de "bekenden"

Tuurtje

Originally posted by Black Tiger
Ach, we moeten ons zelf niets wijs maken, de techniek gaat steeds verder en er zal echt een tijd komen dat je een jaar of twee a drie nodig zal hebbenom een codering te kraken, als dan om de twee of 2,5 jaar een kaartwissel word gedaan is alle moeite voor niets geweest en blijft alles zwart.

Maar volgens mij is die tijd nog niet aangebroken, dus we blijven positief kijken, maar het is vrij logisch dat alles wat langer gaat duren. Naast de techniek worden ook de providers slimmer.:)

Het blijft echter toch een leuke sport.

Nou B.T, Ik ben het niet helemaal met je eens...

Denk eens even na, de meeste huidige coderings technieken stammen allemaal rond de tijd van 1975, En deze technieken zijn allemaal al "gehackt".

Ook de laatste Coderings technieken zijn al open, publiek of niet...

En er zijn de laaste paar jaar ook geen nieuwe Coderings technieken meer bij gekomen.

Wel aangepaste versies van de bestaande coderingen, Maar iemand met kennis van zaken zal dit ook wel weer open weten te krijgen!

Wat ik dus probeer te zeggen, is dat de Coderings koek bijna op is....

Dus er komt een keer een dag dat het versleutelen van data niet meer mogelijk is omdat alles dan te kraken is...

Mischien is het daarom dat men nu wat strenger wordt.

Stel je toch eens voor dat je niks meer kunt versleutelen!!!!!

Dan zijn alle gegevens van elk signaal en elk persoon publiek, zou je dat zelf ook willen???

Ik denk dus dat ze aardig zuinig zijn op de laatste paar Coderings technieken die men nog heeft.

Europa zal denk ik, Daarom ook wel strenger worden op dit gebied.

Gr Fred.

DE KAT IN HET NAUW MAAKT RARE SPRONGEN!!!
http://www.beepworld.de/members23/cyberpabst/tron.htm

Een DVD was ook niet te kopieeren, zeiden ze.
Nou Marco B. kan zijn nieuwe schijfje straks op 10 verschillende merken DVD R krijgen.
Alles wat door mensen word bedacht aan codering en beveiligingen word ook weer door andere mensen omzeild.
Al dat geld voor coderingen en weet ik wat om het "zwartkijken" tegen te gaan hadden ze beter aan een prijsverlaging van het abo. kunnen besteden.
Dan krijg je vanzelf betalende en vooral tevreden leden want het kraken is de moeite niet meer waard.

Originally posted by twilight

Denk eens even na, de meeste huidige coderings technieken stammen allemaal rond de tijd van 1975, En deze technieken zijn allemaal al "gehackt".

En er zijn de laaste paar jaar ook geen nieuwe Coderings technieken meer bij gekomen.

Wel aangepaste versies van de bestaande coderingen, Maar iemand met kennis van zaken zal dit ook wel weer open weten te krijgen!

Dus er komt een keer een dag dat het versleutelen van data niet meer mogelijk is omdat alles dan te kraken is...

Dan zijn alle gegevens van elk signaal en elk persoon publiek, zou je dat zelf ook willen???

Ik denk dus dat ze aardig zuinig zijn op de laatste paar Coderings technieken die men nog heeft.

Gr Fred.

Helemaal toppie.

Sinds de overgang kom ik hier alleen zeikers tegen behalve 1 man,
twilight gaat er lekker tegen in en heeft nog gelijk ook

twilight ik bedank je namens alle andere satnerds,
jij bent de enige die nog enigszins een eigen mening heeft,

de rest ..............vul zelf maar in ....... hahaha

er was een tijd.............. toen was duck nog duck.........
er komt een tijd (rondon kerst) dan gaan wij alleen deze eend serveren.lol

ps. er staat echt wel wat op het net, ga nou eens zoeken, en niet zoveel hier rondneuzen, want hier komt de oplossing echt niet op te staan.

Groeten uut et oost'n

Dan lees je toch slecht Tpower, ik heb ook een eigen mening en ik vind het prachtig als iemand er tegenin gaat, alleen klopt het verhaal niet.
Verder is het gemakkelijk om te zeuren en te mauwen zonder zelf een bijdrage te leveren, dus zeg iets zinnigs, of verpest een fatsoenlijke discussie niet zoals we hier zoveel al zien gebeuren en DAT is wat Duck stuk maakt, niet Duck zelf, maar het gezeur en geneuzel van de gebruikers die alleen maar klagen en niets zinnigs meer durven of kunnen posten.

Niet dus.
In 1975 was digitale satelliet er nog helemaal niet. Er zijn natuurlijk wel de basisbeginselen maar er zijn zo ontzettend veel variaties mogelijk en het gaat alsmaar verder.

Ja dvd's zijn ook gehacked, maar kijk maar eens naar bijv. de Securom V2 en dat soort coderingen, is nog niet echt lekker gehacked.

Kijk bijv. eens terug naar de Sky 11 kaart, en dat was nog analoog, die is gewoon niet meer gehacked geworden omdat het meer tijd zou kosten, dan wanneer Sky digitaal zou gaan (toen was dat 2 jaar).
Toen kregen we videoguard.... meer dan 2,5 jaar voordat die gehacked werd en inmiddels is daar ook weer iets verandert en dan hebben ze nog niet eens alle mogelijkheden van het systeem gebruikt.

Bepaalde basis algorithmen zijn gekraakt, maar kijk eens naar de MD5 encryptie..... is die al gekraakt? Dacht 't niet.
Hoe dan ook, er kan ook weer een nieuwe codering komen.
Stel je maakt een codering met een 128bits sleutel, nieuwe kaart en je duwt elke week of 2x per week een update over de satelliet, geheel encrypted en gebaseerd niet alleen op een MK maar ook op issuers, dates en hexserial ofzo.

Knappe jongen die dat binnen 2 jaar open krijgt, geloof ik dus geen barst van.
Er zijn nog zat coderingen waarvan de wetenschap gewoon bewezen heeft dat als je het met brute-force moet gaan doen (en die tijd krijgen we gewoon) je met de huidige snelste computer nog een 10 jaar nodig zult hebben bijv.

Dus Twilight, als je denkt dat ik ongelijk heb, oke, zou best kunnen, ik weet ook niet alles, maar dan vraag ik me af waarom irdeto/2 nog niet gekraakt is, die loopt ook al meer dan 2 jaar in onder andere Griekenland Nova/Hellas.....
Een echte seca2 hack is er nu misschien, maar iemand zei hier zelf dat het 2 jaar geleden in Spanje geintroduceerd werd. Leuk toch? Dat bewijst mijn theorie. Als Spanje nu binnen 6 maanden weer een kaartwissel doet en wat aan de encryptie verandert (mogelijkheden zat) heb je net een half jaar plezier gehad.

Met Sky 10 kostte het je nog een bende geld als je die Asic chip ging gebruiken en hoe lang heeft men daar plezier van gehad? Iets van 3-6 maanden voordat de 11 kwam die niet meer gehacked is geworden.

Dus ik wil best geloven dat je gelijk hebt, alleen spreken momenteel de feiten je tegen.

Je bent echter niet de eerste de beste, dus mocht je argumenten en feiten kennen die dit tegen spreken, GRAAG! Laat horen! Ook ik ben iemand die nog altijd graag dingen wil leren en te weten komen. Daar is niets mis mee.

now jongens de vorige codering waaren ok moejelijk te kracken
en toch geluck en was gekrackt laat ik maar zeggen dat niemand is perfeckt ,en wie heeft de code gemackt? een machine dat denk ik niet dat was een mens dus we hebben hoep en de hobby gaat door en toch niemand kan zeggen ik weet wat in de toekoms gaat gebeuren wij hebben nieks aan wat in andere boorden wordt gezegt wij kunnen wel volgen en we hoepen dat duck blijft
en de hobby door gaat
roufa!

De coderingen worden natuurlijk beter,maar en dat is iets waar twilight ook op doelt is dat de techniek ook voortscheidt,maar daarbij moet aangemerkt techniek die ook voor het gewone publiek bereikbaar is,computers worden steeds sneller,internet wordt steeds sneller,noem maar op,dus de coderingen worden beter ,maar de mogelijkheden voor het publiek ook,en als die mogelijkheden voor het publiek net ietsje sneller gaan,dan weet je het resultaat.En dan zijn er ook nog bepaalde instellingen die net nog even dat ietsje meer hebben als het publiek.Er zal uiteindelijk dus best wel wat komen,alleen niet zo snel als dat de meeste wensen,namelijk liever gisteren als morgen.

ik hoep dat de klok terug drait en in 2001 terecht komen
dan heb je pas een leuke kerstmis en een gelukkige niewe jaar
beste wensen allemaal
roufa!

Originally posted by twilight

Gr Fred.

B.T Lees het bovenstaande nog eens goed....

En verder heb je helemaal gelijk..

En de coderingen zijn ontwikkeld rond 1975, en veel later pas toegepast.

GR Fred.

Ik snap niet goed wat het verhaal van Tron hiermee te maken heeft. Industriele moord? Het is altijd al een vaagheid geweest, moord of zelfmoord, net als bij Kennedy, 1 of meerdere moordenaars? Zal altijd wel vaagheid blijven.
Maar ik geloof best dat de industrie hiertoe in staat is, daar niet van. Tron was een wandelend genie, maar wie zegt dat hij het laatste genie is?

Wat ik gewoon niet geloven wil, is dat er op een gegeven moment niets meer te versleutelen zou vallen en daar had ik graag wat feiten over gezien.
Kijk de videorecorder is ook in 1968 ofzo uitgevonden en pas jaren later op de markt gezet, wist men toen dat men de dvd-schrijver zoals wij die nu in de pc hebben zou uitvinden?

Wist men in de middeleeuwen dat er zoiets als "digitaal" bestond?
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat de basis van 1975 wel mooi is, maar dat het geen garantie is dat er geen nieuwe versleutelingstechnieken uitgevonden worden.

Kan me niet voorstellen dat bijv. de Securom V2 etc. ook van die tijd stamt.

@Tweety:
uiteindelijk dus best wel wat komen,alleen niet zo snel als dat de meeste wensen
Je slaat de nagel op zijn kop, dit is wat ik ook probeer duidelijk te maken, alles gaat wel open, alleen niet zo snel als men zou willen.

Techniek van codering schrijdt voort, hacktechnieken ook maar lopen altijd achter de feiten aan, doe je niets tegen.
Waar ik dus bang voor ben is dat je op een gegeven moment wel kunt hacken, maar als het zoveel tijd kost dat het pas na 3 jaar is en na 2,5 jaar worden kaarten vervangen wat heb je daar dan aan? Dan is de lol er ook vanaf.

Bij mijn weten is de 1024 bits php encryptie ook nog niet gekraakt en zo is er meer.
En ik heb nu echt liever -geen- gelijk hoor, laat dat duidelijk zijn.

Alleen kan ik me gewoon niet voorstellen dat er een eind aan mogelijkheden zou kunnen komen zoals Twilight het stelt anders was Securom V2 en Safedisc V2.51 ook niet gekomen, toch?

Nja, de tijd zal het leren, maar het is wel interessante materie. Hoeveel blijft het menselijk brein aan coderingstechnieken ontwikkelen, hoeveel nieuws zal er nog komen, hoe zal het uit gaan zien, hoe zit het er over 10 jaar uit?
Everything's possible als je zit wat er vooral qua computertechniek tussen 1990 en 2003 (slechts 13 jaar) verandert is.

Het leuke hieraan echter is dat Twilight zijn stelling evengoed over een aantal jaar zou kunnen uitkomen.:)

Nou ik bedoelde gewoon het volgende.

Als je op zoek gaat naar info over coderings technieken, kom je er gewoon achter dat de meeste coderings technieken ontwikkelt zijn rond 1975.

Je komt bijna niks meer tegen na 1995..!!!

Ik denk dus ook dat de coderings technieken die men op de sat gebruikt al ouwde technieken zijn die aangepast zijn voor de sat.

Dus door je er een beetje in te verdiepen, kom je er achter dat bijna alles op elkaar lijkt! raar toch!

Toch zijn er al hele moeilijke coderingen geknakt..

Conax, en de beveiliging van het wifi systeem, dvd copy beveiliging.

Dus ik geloof gewoon niet dat er niet meer los is, ik denk dat het allemaal wel open is, maar gewoon nog niet publiek is.

Maar zelf weet ik er ook niet alles van, dus houd me maar weer op de achtergrond.

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan