Ja dat is inderdaad in weze eigenlijk het probleem,en dat dit in weze klopt is ook wel zo want er is een voorbeeld namelijk videogaurd,echt wel gekraakt,maar door een select groepje,zolang alleen die kunnen kijken is er niks aan de hand.Videogaurd heeft wel al weer een nieuw setje kaarten klaar liggen mocht het publiek worden,maar het setje daarop is ook al klaar.Bij irdeto zou volgens persberichten die ik toendertijd gelezen heb hetzelfde gedaan worden,waardoor het probleem dus wordt dat bij een kraak je waarschijnlijk ten hoogste 3 tot 4 maanden kan kijken,en het daarna weer dicht is,wat dus wel inhoudt dat het wel te kraken is.Maar met iets anders kunnen ze natuurlijk zoveel kaarten wisselen als ze willen,mocht dat goed gaan lopen is er geen beginnen meer aan voor ze,dan ligt het open,waarbij ik moet aanmerken dat dat natuurlijk geen echte hack is,maar eventueel wel de ultieme oplossing voor gedeeltelijk gratis kijken.Zeg maar het nieuwe gevaar,maar waarbij ik moet aanmerken,iets dat gedeeltelijk door de providers zelf veroorzaakt is,door zolang toe te laten dat er zo makkelijk gekeken kon worden,maar nu alles in ??n korte periode totaal dicht gegooid,en het is moeilijker om iets wat makkelijk open is geweest te missen als dat je het weinig hebt gezien of er altijd al veel voor moest doen,door dat er frequent keywissels waren.
De deur totaal dichtmaken zal uiteindelijk mijn inziens blijken juist weer een grote fout te zijn en daar heb ik mijn redenen voor.Mijn stelling blijft alles zwart op de sat uiteindelijk ook alles zwart voor de providers,het zal een tijdje duren,maar uiteindelijk zullen ze zelf denk ik ook inzien dat het even winst opleverd maar uiteindelijk nog meer verlies als dat ze nu hadden.Het is en blijft zo`n eerste keer toch een dure aanschaf zo`n decoder kaartje,en dan ook nog je abbo,mensen willen nou eenmaal daar iets voor terug en zijn niet gauw tevreden meer.Alles zwart,geen reclame meer en mensen zullen een stuk minder gauw geneigd zijn om zoiets duurs aan te schaffen .En verder komt er steeds meer concurrentie.