er zit iets moois in de lucht

T

the matrix

Wat een kl*** reclame van C+
Trouwens men liegt
Er wordt gesuggereerd dat C+ meer dan 200 zenders aanbiedt

Dit is valse voorlichterij en dus iets voor de reclame commissie.

Toch??
 
Inderdaad, men doet alsof dat grote aantal zenders de verdienste is van canal digitaal.
(das niet canal +)
En das dus zeker niet hun verdienste, eerder die van SES-Astra.
Het is wel waar dat je het grootste zender aanbod geniet wanneer je via de satelliet kijkt.
Eens kijken hoe ze dat precies stellen, want als ze alleen zeggen dat je met de satelliet zoveel zenders kunt ontvangen (dus niet dat je dat exclusief met een canal digitaal abonnement doet), dan hebben ze wel degelijk gelijk.
Ook hebben ze gelijk als ze zeggen dat je dat dan voor de laagste abonnements prijs krijgt.
Maar dat is wel nadat je je apparatuur hebt aangeschaft, die je bij andere aanbieders ter beschikking krijgt, of voor een prikkie moet kopen.
Zonder meer is het zo dat de satelliet (ondanks dat het echt beter kan) met kop en schouders boven de beeldkwaliteit van de alternatieven uitkomt.

Het is reclame, dus per definitie irritant.
Maar eigenlijk vind ik het reuze mee vallen, en dus stoor ik me er niet echt aan.
Ik moet me zelfs af en toe betrappen op een sluikse glimlach als die reclame weer voorbij komt.
 
Over irritante reclame gesproken!
Wat vinden jullie dan van die ....... reclame van de LOI.?
Die is echt irritant.,,,toch?
 
Het bijzonder irritante reclame phuuuuuu en inderdaad pure misleiding wat een bagger Ja Format c Ja Wouter zeer irritant.

Het ergste van die er zit iets moois in de lucht niemand die dat dadelijk nog begrijpt omdat de zenders alweer van naam gaan veranderen in Film1 en Sport1 je moet maar niet van sport houden en een abo genomen hebben voor de films.
 
Iedereen = hier anti CanalDigitaal. Ik vind het gewoon een goede aktie. Satelliet-TV levert gewoon het beste beeld en de meeste zenders. Met satelliet-TV heb je ook meer dan 200 kanalen (zeker inclusief de radio). Ik vind het dus geen misleiding!! Het klopt toch!! Digitenne, de kabel, Verstel... ze bieden allemaal niet zo veel en hebben zeker minder kwaliteit als satelliet!!!

P.S. Welke Nederlandse zenders zouden er zijn op de satelliet zonder CanalDigitaal??? Hebben jullie daar eens aan ged8?
 
Wie bedenkt dan eens een goede benaming en format voor de meest irri reclame.
Nl. die voor maand verband en als goede 2e toiletpapier.
Avensis
 
Nou littlesat, daar zeg je me wat!
Satelliet tv geeft inderdaad een uitstekend beeld en het zijn vele zenders.
Maar canaldigitaal is in nederland de zetbaas en heeft de boel niet uitgevonden netzomin als c+ !!
Het had zo moeten zijn dat de fta zenders in Nederland ook fta waren geweest en niet alleen met een canaldigitaal kaart te ontvangen zijn.
Net als bv in duitsland waar dat wel zo is en bovendien een hele hoop zenders zijn met ontzettend veel en goed materiaal.
Ze hebben, zoals bekend, zelf het vierde kanaal erbij met zeer goed spul vergeleken met hier dan!
Moraal van het verhaal?
Fta moet fta zijn, en niet zoals nu hier.
Hoe canaldigitaal dat klaar heeft gekregen, vertel maar!
Grtz.
 
We hebben het hier toch over de reclamespot van Canal Digitaal en niet Canal Digitaal zelf.

Nou ik heb veel met reclamespotjes gedaan op radio/televisie en ik kan je vertellen dat de reclamespot van Canal Digitaal (Er zit iets moois in de lucht) echt heel erg sterk is en zeker zijn doel bereikt.

Wat je daarnaast van de provider op zich vind is weer een totaal andere discussie. Maar reclame/marketing technisch is het echt ??n van de betere concpeten van de laatste tijd (de spot dan he).

Iedereen vindt bijvoorbeeld Scarlet slecht, pornografisch en dat soort zaken maar een iedereen heeft het wel over de spot en dus weet iedereen wat Scarlet precies is en wat ze doet. De spot heeft dus zijn doel bereikt.
 
Nou, nou!
Als we het hebben over de reclamespot van canaldigitaal dan hebben we het toch automatisch over canaldigitaal!
Maar als ik je redenering volg is die spot al succesvol omdat bv matrix er een topic over opent!
Dat zie ik echter niet zo.
Ik voel namelijk geen enkele behoefte om enige aktie te ondernemen naar aanleiding van hun spot, behalve verder zappen dan.
En ik neem aan dat reclamespots bedoeld zijn om meer te bereiken dan alleen de spot bekostigen!
Grtz.
 
Wat Satwatcher bedoeld is dat in elk geval de naamsbekendheid erg groot is geworden, al is het wegens irritatie. Naamsbekendheid is ook een doel van reklame.

Een ander voorbeeld. Een aantal jaren geleden was er reklame van Always (ons allen wel bekend). Deze werd op de radio in ELK reklameblok gedraait, dus ook voor het uur, na het uur, dagen achter elkaar om doodziek van te worden.

Weet je wat er gebeurd is? De verkoopcijfers zijn enorm gestegen. Vraag me niet waarom, het zal iets psychisch zijn. Er zijn mensen die denken dat als ze het produkt dan kopen, dat er dan verdient word en ze op die manier eindelijk van die sh*t reklame af zijn. Hoe dan ook, Always heeft toen een record omzet behaald.

Dit is echter iets anders dan waar we hier over spreken. De reklame van Canal Digitaal mag dan misschien wel bepaalde doelen bereiken, doch er is wel degelijk sprake van misleidende reklame danwel reklame met onjuiste informatie.
Satelliet TV levert wel meer dan 200 kanalen, maar de spot geeft te concluderen dat Canal Digitaal dit doet, en dat is dus pertinent onjuist.
 
Juist en dat is wat mij het meeste stoort dat C+ het doet voorkomen alsof C+ al die kanalen aanbiedt.

Ga je je verdiepen in het C+ aanbod dan is het bv van de zotte dat ze Belgie 1 en Belgie 2 in het familie pakket stoppen, terwijl er GVD geen enkel Belgische familie hierna kan kijken omdat men in Belgie GEEN C+ kaart MAG kopen.

Over arrogantie gesproken!!!! dit is dus ook terug te vinden in hun beSPOTtelijke SPOT

En nee, geen enkel goed woord over voor C+ men doet daar niets goed.
 
Daar heb je gelijk in Satwatcher de spot bereikt wel zijn doel zoals zij die bedoelen.

Dit werd overigens al verteld op de Astra Dealer dag dat dit ging gebeuren en denk dat dit beter zijn doel bereikt als met een agresieve reclame campagne.

Maar irritant is ie wel maar er zit wel iets moois in de lucht
 
Er zit iets moois in de lucht zegt wizzard!
Ja ik zit nu te luisteren op de 80mb naar wat Hollanders die een eindje weg zitten te keuvelen, haha!! (Die is goed open zeg!)

Maar matrix, c+ is een h??l erg groot netwerk dat vele firma's en organisaties omvat. Eens gezien op een Duits (hihi!) kanaal.
Een echt spinneweb, gigantisch groot met allemaal zijvertakkingen.
Daar ontsnapt niemand aan in Frankrijk.
Grtz.
 
Kilroy zei:
Nou, nou!
Als we het hebben over de reclamespot van canaldigitaal dan hebben we het toch automatisch over canaldigitaal!
Maar als ik je redenering volg is die spot al succesvol omdat bv matrix er een topic over opent!........
En ik neem aan dat reclamespots bedoeld zijn om meer te bereiken dan alleen de spot bekostigen!
Grtz.

Reclame wordt in vele gevallen helemaal niet gemaakt om direct tot omzetstimulans te leiden. De factor naamsbekendheid is vele malen belangrijker dan directe output uit een reclamecampagne.

Beter uitgelegd: Niet iedereen wil op dit bepaalde moment overstappen naar digitale televisie. Echter door nu deze campagne te voeren, en ze weten zelf ook wel dat het een irritante spot is hoor, is echter de naamsbekendheid wel gemaakt. En als een bepaald persoon op later tijdstip wel zou besluiten tot het overgaan van analoge naar digitale televisie en zich daarin gaat verdiepen is de kans dus heel groot dat hij door die irritante reclamespot wel op het feit is gedrukt dat Canal Digitaal z'on digitale televisieprovider is.

Ik weet nog wel dat we in de midden jaren 80 voor een radiopiraat waar ik toen werkzaam was een een reclamepromo hebben laten maken die begon met de kreet "Als u geen hond bent moet u niet blaffen, u maakt het beste product en wij verkopen uw product het beste". Echt kregen we over ons heen dat dit niet zou kunnen. Door de gimmick, het blufferige en het irritante hondengeblaf onder de spot werd de spot zo herkenbaar dat het ??n van de meest effectieve spots is geweest in die tijd.

Kijk dan los van de organisatie die achter een bepaalde reclamespot kan zitten. Spotjes als "Er zit iets moois in de lucht" zijn, vanuit een reclametechnisch oogpunt gezien. grote klasse. En dus heeft het reclameburo dat deze spot voor Canal Digitaal heeft ontworpen een zeer goed product afgeleverd. En dat staat los van het feit of dat Canal Digitaal wel een goed product aflevert.

Daar kan je overigens een stem opgeven op dit moment. Op www.satplaza.com staat al enige dagen een poll over de vraag of de consument tevreden is over Canal Digitaal. Ik zou bijna in dit reclamepraatje willen zeggen.... nu direct erheen en je stem laten horen.
 
Eigenlijk heb ik al alles gezegd wat ik te vertellen had.
Maar om dan nog eens op dat reclamespot gebeuren terug te komen.
Je geeft het CDA wel moed met Balkie! Een goede spot en het is gepiept?
En bij de VVD hoeven ze Wiegel niet uit de mottenballen te trekken, haha!

Het klopt echter dat ik de spots niet lang volg.
Meestal kun je snel zappen, of wat anders doen (en da's een boel).
Maar denk niet dat ik je zienswijze omtrend reclamespots wil afkeuren.
Suit youself zou ik zeggen.
Grtz.
 
Kilroy zei:
Maar matrix, c+ is een h??l erg groot netwerk dat vele firma's en organisaties omvat. Eens gezien op een Duits (hihi!) kanaal.
Een echt spinneweb, gigantisch groot met allemaal zijvertakkingen.
Daar ontsnapt niemand aan in Frankrijk.
Grtz.

Dan hebben we het dus over de canal + van een aantal jaren geleden.
Canal + was een neven activiteit van waterleiding bedijf VIVENDI, inderdaad uit frankrijk.
Door agressieve overnames is dat bedrijf uitgegroeid tot een der machtigste film, tv, muziek en internet content aanbieders.
Dit onder andere door destijds filmmaatschappij UNIVERSAL van philips over te nemen.
En eerder al onder andere de nederlandse tak van FILMNET.

Maar dat alles is grijze historie hoor.
Al een tijd is vivendi bezig zich te concentreren op haar kernactiviteit, en dat zijn de nutsbedrijven.
De reden hiervoor is onder andere het internet-zeepbel effect waar wij hier in nerderland ook allemaal last van hebben (gehad).
Universal is voor zover ik meen te weten door grootste concurrent sony over genomen.
De losse Canal+ bedrijven zijn stuk voor stuk verpatst.
Het coderingssysteem aan Kudelski.
De italianen aan SKY.
In frankrijk willen ze de hele tv zooi laten fuseren (als ik nu zelf niet twee zaken door mekaar gooi).
Als een van de laatste de (niet erg interressante) nederlandse canal+ verpatst aan dezelfde club die ook telfort in handen had.
Die zelfde club heeft inmiddels canal+ (die van de zenders) verpatst aan UPC.
En UPC mag dus de naam canal + niet gebruiken dus komt de erg ge?nspireerde naam film1 enzo naar boven.
En heeft nu nog Canal Digitaal over, en das de club die het hele spul op de satelliet brengt.

Hoewel ik mijn eerdere posting hier vol met kanttekeninge heb gestopt, was deze wel als positief over de reclame campagne bedoeld, en dat is niet veranderd.

Een opmerking als de FTA zenders moeten FTA zijn, wie denkt C+ wel dat ie is, slaat de plank geheel mis.
Iedereen die hier al een paar jaar op het board meegaat zou het nou toch zo onderhand wel moeten weten hoe dat zit.
FTA zenders bestaan niet als ze dure programma's gaan uitzenden voor de nederlandse kijkers (das de functie van NL 1, 2, 3.) die dan in de originele versie voor heel europa te ontvangen zijn.
Ze moeten dan de rechten voor heel europa gaan betalen om een publiek van 10 miljoen mensen (als ik heel optimistisch ben)te bereiken.
Alleen om die reden zitten deze zenders achter de decoder, en mag een buitenlander deze zenders niet ontvangen.
Destijds was filmnet de einige die hier iets in die richting deed.
Daarom was het voor beide partijen interressant om samen een pakket aan te bieden.
Meer interresse voor filmnet bij de gewone satelliet kijkers, en de filmnet satelliet kijker kon eindelijk die hark afbreken of de kabel opzeggen.
Dat er administratie kosten betaald moeten worden voor de verwerking van je kaartje is echt niet vreemd, en de kosten zijn heel goed op te brengen.
Nou is 30 euro een hoop geld voor het werk dat canal digitaal ervoor lijkt te doen.
Maar kom maar met een alternatief dan dat goedkoper is, ?n minstens dezelfde kwaliteit biedt, ?n waar je alles bij elkaar een dergelijk groot aanbod gaat krijgen.
Nou, kom maar op.

Satwatcher heeft gelijk als ie opmerkt dat het gros hier nog steeds denkt (of in ieder geval zo reageert) dat canal+ in nederland de media touwtjes in handen heeft en die misbruikt.
Terwijl dat in werkelijkheid Liberty Media is, beter bekend hier ter lande als UPC.
En dat ook al vele jaren.
Nu is er eens een redelijk goede reclame campagne die de mensen effectief op het bestaan van satelliet ontvangst (ONZE HOBBY !!) wijst, en wat gebeurt er?
De zaken die er slechts een klein beetje naast zitten worden onder een enorme loep gelegd en de campagne word afgebrand.
Dat kan ik niet begrijpen.
De agrumenten voor deze campagne moet je ook niet verkeerd begrijpen.
De eigenaar van canal digitaal is een INVESTERINGSMAATSCHAPPIJ.
Die heeft maar 1 doel voor ogen:
Het bedrijf dat je koopt oplappen om daarna in een mooi glimmende etalage te zetten.
(KPN is maar wat blij met telfort dat ze van deze club hebben bemachtigd, zeker als je weet dat telfort naar deze club ging om uit handen van KPN te blijven (vanwege regeltjes van de overheid die roet in het eten zouden gooien wanneer KPN O2 zou overnemen)).
En daarna voor een zo groot mogelijke berg geld weer te verpatsen.
Als daarvoor ge?nvesteerd moet worden (kaartwissel), dan gebeurt dat.
Als daarvoor gesneden of getimmerd moet worden aan het pakket (doe de belg erbij dan lijk je meer op de grootste concurrent; de kabel) dan word dat gedaan.
Het betreffende pakket word dan meer waard, maar trekt hopenlijk meer publiek.
Als dat zo is dan hoeft dat waardevoller pakket niet (direkt) duurder te worden.
Want het gehele bedrijf in die etalage is dan waardevoller en daar ging het om.
Al met al moet je eens kijken naar wat er de laatste tijd zoal veranderd is aan canal digitaal, en dan eerlijk zeggen of het allemaal slechter geworden is.
Grote uitdaging die nog niet afgerond (maar wel onder hande) is, is de rampzalige administratie bij deze club.

In mijn vorige posting meldde ik ook in het laatste stukkie dat het tenslotte nog steeds om reclame gaat.
En dus per definitie irritant is.
Zoek eens een adere reclame en verdiep je in de waarheids getrouwheid die daar in tentoon gesteld word.
Niemand die dat doet, en al zeker niet degenen (de leken) aan wie die reclame gericht is.
Dat men dan misstanden aan de kaak stelt omdat men toevallig van deze zaken meer verstand heeft dan van plakstrookjes of vleugeltjes, daar is absoluut niks op tegen.
Maar zoals satwatcher al zegt, deze reclame is beter dan de gemiddelde reclame.
En reken er maar op dat binnenkort het papier aan de binnenkant van de etalage ruit verdwijnt.
 
ik ben er even een tijd tussen uit geweest en niet veel meer met de sat gedaan,
heb vandeweek mijn abbotje omgezet van basis naar familie was btw erg snel gedaan 1 telefoontje en 5 minuten later de familie kanalen open.
ik zag nu op de site van canal-digitaal staan de optie FTA (GRATIS)
er staat heel leuk een * naast met de uitleg :(Voor de ontvangst van de Nederlandse publieke radio en televisiezenders is een gecertificeerde smartcard van CANALDIGITAAL nodig. Voor de ontvangst van de zender BVN TV is deze smartcard niet noodzakelijk.)
ligt het aan mij ?? dat is toch niet GRATIS dan ??
je moet eerst een kaart kopen (gemiddeld 70 euri) en dan de jaarlijkse kosten
ik vind dan moeten ze er geen gratis neerzetten of (Free To Air)(Gratis Te Ontvangen)
nederland 1 2 en 3 kon je altijd al ontvangen op een gecertificeerde kaart
FTA zou idd ook echt FTA moeten zijn en GRATIS te ontvangen zijn op een FTA ontvanger.
 
Nederland 1,2 en 3 zijn nooit FTA geweest.
Ze zijn van het begin af aan gecodeerd geweest.
"Voor de ontvangst van de Nederlandse publieke radio en televisiezenders is een gecertificeerde smartcard van CANALDIGITAAL nodig." is dus een correcte weergave.
BVN is een ander verhaal.
Daar worden alleen programma's uitgezonden waarvan de rechten in handen zijn van de betreffende zenders (ze maken die programma's dus zelf).
Herinner je je de vrij recente discussie nog over het nederlandse voetbal dat gratis en voor niets te zien was op BVN terwijl er verder heel dik voor betaald moest worden ?
Das dus exact hetzelfde onderwerp.
De rechten liggen namelijk bij de voetbal clubs, en niet bij de NOS of varianten daarvan.
Het valt me nog mee dat sesamstraat voor de kids op BVN te volgen is, want daarvoor geldt eigenlijk ook dat de rechten bij de amerikaanse (of canadese, weet ik veel) club CTW liggen.
Dat programma is alleen voor kinderen bedoeld en in het nederlands dus daar zal het verder ook wel meevallen wat buitenlandse kijkers betreft.
Dat men bij canal digitaal de zenders Ned 1,2 en 3 FTA noemt, kun je inderdaad uitleggen als misleidend daar ben ik het best mee eens.
Dat ze met gratis bedoelen dat je 30 euro per jaar moet betalen, is dus ook als misleidend uit te leggen.
Zoals ik eerder al zei, probeer maar eens een signaal te vangen voor minder geld, bij vergelijkbare kwaliteit en aantal zenders.
Maar dat staat verder eigenlijk los van de reclame campagne waar we het over hebben.
Als men bij canal digitaal slim is (wie weet lezen ze hier wel mee), dan halen ze eindelijk deze foutieve uitleg op hun site (de termen gratis en FTA dus) weg.
Ik zelf vind het heel goed te verantwoorden dat ze dergelijke kosten berekenen.
In feite zouden ze net een paar euro onder het nivo van een kabel aansluiting moeten zitten met het pakket dat daarmee vergelijkbaar is (das dus het familie pakket), zodat je op de langere termijn voor dat geld je satelliet setje kunt kopen.
Dan zijn ze concurrerend, en bieden ze een aardig pakket aan.
Ik denk dat ze dat op dit moment aardig lukt.

De zenders Ned. 1, 2 en 3 overigens, zijn zelf de schuld aan de wantoestanden met betrekking tot berekening van kosten door canal digitaal.
Het is gewoon een kosten plaatje.
Want deze zenders behoren (bij wet) gratis te ontvangen te zijn binnen het nederlandse grensgebied.
Zij zijn degenen die in zee zijn gegaan met een commerciele club, om zo ook de mensen met een schotel installatie te kunnen bereiken.
Ze hebben daarbij niet (kunnen) bedongen dat dit signaal er zonder kosten bij zouden komen.
Dus dat je dan met je kaartje een abonnement ? ? 0,- kan afsluiten voor NED.1,2 en 3.
De RTLlen en SBS'en zitten daar dan niet bij he, dat kost dan nog steeds dertig euro per jaar.
Of wie weet misschien nog wel meer.
De NOS had zelf ook een transponder kunnen huren om vanaf daar (nog steeds gecodeerd) uit te gaan zenden.
Onder codering kom je alleen uit als je de buitenlandse films gaat nasynchroniseren, je kent dat van de duitsers en wil dat echt niet in het nederlands zien.
En de duitsers betalen ook al voor meer aan rechten dan ze lief is omdat ze het hele duitse taalgebied bedienen.
Maar dan moeten ze de hele transponder zelf gaan betalen.
En de infrastructuur voor het geactiveerd houden van de kaartjes, en die kaartjes zelf ook nog ff aanschaffen.
Das een behoorlijke kostenpost die ze niet wilden nemen.
Het is zeer waarschijnlijk dat deze zenders zonder destijds filmnet nooit of te nimmer op de satelliet terecht zouden zijn gekomen.

Een andere manier zou trouwens ook mogelijk moeten zijn, ik meen dat de oostenrijkse ORF dat doet:
Zend ongecodeerd uit als je alle rechten in eigen handen hebt, en gecodeerd als dit niet zo is.
Maar dat vereist meer handelingen voor je partner die de codering verzorgt en dus per definitie ook weer duurder.
 
Goed gezegd allemaal mas!
Echter, de netwerken blijven wel bestaan hoor.
Meestal is het wat andere namen voor het beestje en wat andere stromannen.
Frankrijk is wel berucht om zijn netwerktoestanden.
Canaldigitaal is van een investeringsmaatschappij, welke? Ook netwerktoestanden denk ik.

FTA, daar blijf ik bij mijn verhaal.
De Duitse fta kanalen zoals D1/2/3/4 vox pro7 rtl1/2/3 en vele meer zijn allemaal true fta en op fta ontvangers te ontvangen zonder kaart.
Hier in Nederland beschouw ik N1/2/3 RTL en de rest als fta. Ze moeten vrij te ontvangen zijn zonder kosten. Dat heeft de politiek bedongen (althans voor N1/2/3). Dat er toch nog kosten zijn door abo/kaart beschouwt de politiek dan maar als een schoonheidsfoutje.
Dat flutverhaal om die zogenaamde rechten werd verzonnen om erbij te kunnen halen om het hele c+ plan erdoor gedrukt te krijgen.
Diegenen die rechten eisen doen dat onterecht.
Ben nou eerlijk, wat maken die paar oude films op die nederlandse kanalen nou uit, die heeft iedereen toch al tien keer gezien!

En die reclame.
Ik ben het voor 100% eens met matrix in zijn allereerste bericht.
Grtz.
 
Klagen doe je bij :

Stichting Reclame Codecommissie
http://www.reclamecode.nl

Het formulier kun je online invullen en op hele korte termijn komt dit dan op de agenda van de commissie.

Deze doet dan een bindende uitspraak.

Dus ...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan