er zit iets moois in de lucht

Kilroy zei:
FTA, daar blijf ik bij mijn verhaal.
Niet juist!!!!

Kilroy zei:
Hier in Nederland beschouw ik N1/2/3 RTL en de rest als fta. Ze moeten vrij te ontvangen zijn zonder kosten. Dat heeft de politiek bedongen (althans voor N1/2/3). Dat er toch nog kosten zijn door abo/kaart beschouwt de politiek dan maar als een schoonheidsfoutje.

Dit is niet FTA maar FTV (Free To View) voor iedereen die aan een kaartje kan komen.

Haha, toch wel! Jullie zijn een stelletje conformisten.
Ik zeg dat ik vind dat de Nederlandse zenders fta moeten zijn en te ontvangen moeten zijn. Wat is daar nou niet aan te snappen?
En dat c+ het klaar heeft gekregen dat er voor betaald moet worden wat ik schandalig vind.
Verhalen over een beetje fta of free to vieuw vind ik ook flauwekul.
En wat dat verhaal over die rechten betreft in europa.
Om ons heen hebben we Duitsland, en die kennen echt geen Engels of Nederlands.
Frankrijk die buiten Frans niets kennen (en Frans ondertitelen).
Spanje en Italie hetzelfde verhaal!
Alleen Engeland heeft er wat aan, en daar zal de adder dan wel zitten!
En dan nog zullen die Engelsen weinig belangstelling hebben voor de Nederlandse zenders.
Maar goed, alle conformisten hier mogen uiteraard hun mening hebben.

Grtz.

Dus ... misschien is het handiger als je van je gelijk overtuigd bent : dit gewoon gratis en nota bene online aan te kaarten bij de instantie die erover gaat ?

Stichting Reclame Codecommissie
http://www.reclamecode.nl

een ellelange welluz-nietuz topic is dan kort te houden :)

Nav dit draadje ben ik maar eens reclames gaan kijken. En jawel! Ik heb de betreffende reclame gezien! En daarom zal ik mijn mening nu ook kunnen geven:

Ik vind het een leuke reclame. En er wordt niets in gelogen.

Wordt er eindelijk van jullie abootjesgeld een promootje gemaakt voor de schotel, krijg je dit gezeik. Stelletje ras-hollanders... Wees blij. En het haalt een breder publiek dan al de nl-satfora bij elkaar. Hoe groter het aantal sat-kijkers, hoe groter de stem tegen de verkapte discriminatie van wbv's en woningbedrijf R'dam enzo.

Bedankt Canal Digital! Ik blijf tevreden voor mijn kaartje betalen.

Gelukkig zijn de meningen verdeeld. Tja voorstanders heb je altijd en die genieten ook altijd van het GEWELDIGE aanbod.
Lekker ruim 200 kanalen zappen en dat allemaal DANKZIJ Canibaal digitaal.

Maar de Reclame had nog veel mooier gebracht kunnen worden.
bv

Er zit iets moois in de klucht, er zit iets moois in de klucht (allemaal!!!)
Dankzij ONZE satelliet ASTRA en ook Hotbird, Hispasat en anderen,
kunt u genieten van ruim 2000 kanalen in digitaal.
10tallen miljoenen abbonees en tevreden allemaal.

Ik zeg dat ik vind dat de Nederlandse zenders fta moeten zijn en te ontvangen moeten zijn. Wat is daar nou niet aan te snappen?
Kwestie van goed lezen.
Jij zegt dat jij vindt dat ze FTA moeten zijn, dat vindt ik ook. Alleen zijn ze het niet en da's jammer. Maar het zou wel zo moeten zijn eigenlijk.
En ALS het al niet zo is, zoals nu, want ze zitten nu achter de codering, dan zouden de smartcards gratis moeten zijn.

Nu noemen ze de publieke zenders "gratis" maar 70 euro voor een smartcard vind ik dan toch wel erg duur als "administratiekosten".

Dank je bt, je zegt het!
Maar eh, als het zo is dat N1/2/3 wettelijk door iedereen vrij te ontvangen moeten zijn, dan zijn ze eigenlijk onwettelijk bezig met hun codering!
Is dat iets voor de ombudsman?
En die kaartkosten van 70 euro zijn inderdaad bezopen.
We weten allemaal wel dat kaartjes hun maar hoeveel kosten?
Grtz.

Om ned123 te kunnen kijken ben je ook een tv nodig, die krijg je toch ook niet gratis...

En natuurlijk maakt C+ dikke kosten door het signaal van Ned123 via de Sat te verspreiden, dit wordt dan via een achterdeur systeempje genaamd "Smartcard" weer een beetje verhaalt...

Als je geen kosten wilt, plant je toch een hark op het dak...:biggrin:

GR Fred.

Dat klopt wel Fred, maar het gaat hier even om het principe, want op die manier kun je stellen dat alles geld kost, een hark op je dak kost ook geld, even daargelaten of je nog toestemming krijgt.:)

Daar zijn afspraken over gemaakt. Daarom mocht er ook geen abonneegeld geteld worden voor de kaart als men alleen de 3 publieke zenders wilde.

Ga je echter terugkijken naar Irdeto1 en Seca1, en de kosten van een smartcard op dat moment (rond de 30 a 35 gulden als ik me niet vergis) dan zit je dus momenteel met kosten van een smartcard die in die paar jaar tijd meer dan vervijfvoudigt is.
Dat is meer dan 500% want even omrekenen kost die kaart nu 154 euro en centen als we van 70 euro uitgaan.
Dat is onrealistisch en buiten proportioneel.

Misschien kun je er wel de ombudsman of andere organisatie op zetten. Maar stel dat die gelijk krijgen en de kaarten weer bijv. 30 euro worden voor mensen die alleen publieke zenders kijken.... dan is toch al de grootste winst binnen en daarnaast.... die kosten verhalen ze toch weer op de leden.
Dan gaat over een jaar het telefoonnummer weer met 10 cent omhoog en over 2 jaar betalen we 35 euro per jaar of 39,95 i.p.v. 29,95.:(
Dus hoe je het ook keert of draait, we hangen altijd.

Ben benieuwd hoe dat met digitenne werkt, die toch ook met smartcards werkt etc.
Dat ze gecodeerd worden op satelliet daar kan ik in komen, dat heeft inderdaad te maken met rechten. Doch dat die smartcard zo enorm duur moet zijn, terwijl we weten wat ze inkoop kosten, daar is geen begrip voor te vinden. Jah... om irdeto2 en seca2 mee te bekostigen ja....

Het nadeel is gewoon dat ze alleenrecht hebben in Nederland. Hopelijk komt er wat meer concurrentie als Digitenne eens ooit dekkend en interessant word.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan