Informatie Ervaringen hybride warmtepomp.

En ook fijn dat dit alles op onze ruime zolder past. :biggrin:
Dat is hier idd een dingetje.
Moet er min of meer een tech ruimte bij bouwen maarja dat mag niet meer.
Vloer verwarming hier zelfde @freggel1 helse klus.... Maar zal die kant hier ook wel op moeten.

Een voordeel met dit soort veranderingen @freggel1 je leert je apparaten wel kennen en je weet binnen een jaar hoe het spul het beste werkt in je eigen huis

En dan zit ik hier met dat kloten stadsverwarming.
Totaal geen mogelijkheden.
Iedere investering zal zich niet terugverdienen.
Grootste reden is "leeftijd"
Een fijn eigen huis met redelijke voor en achtertuin.
Maar het kan zomaar ineens TE groot worden en dan op zoek naar een senioren woning. Alhoewel die niet voor het oprapen zijn..

Vandaag nieuwe stadsverwarming tarieven gekregen en dacht je nou werkelijk dat ze onder het maximale tarief gingen wat ACM als regel geeft.

Niet 1 ct lager maar precies dat maximale toegestane . En vastgesteld voor het hele jaar 2025. Dus geen tussentijdse aanpassingen mocht de olieprijs zakken.

Lees dat de meeste stadsverwarming leverancier dat ook doen.

Ja the matrix je zit in de tang van die mensen.
Ik hoop voor jouw dat je huis nog voldoende warm is.
Ik ken ook mensen met stads verwarming die een hoop geld bij moeten betalen waarvan de installatie te krap berekend is en in de kou zitten.

Ik vind persoonlijk ook vloer verwarming prettige verwarming.
Een heel verschil met wat ik nu heb.
Met vloer verwarming heb je stil staande lucht.
Dus geen tocht.
Wij hebben hetelucht verwarming en nu met de warmtepomp is het wel aangenamer dan met de gasketel maar de lucht beweegt constant.

Wandverwarming is voor mij ook de enige optie.
Maar ik vind het een beetje een rare constructie.
De leidingen lopen van boven naar beneden.
Als je lucht bellen in het systeem krijgt blijft het koud.
We hebben een hout skelet dus geen stenen muren die de warmte vast houden. Ook dat is nog een dingetje.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan