Informatie Ervaringen met goede goedkope CO meter

Dank voor de tip, maar daar heb ik al naar gevraagd enige tijd geleden. De bouwvereniging vond een CO meter niet nodig want op zolder trok het genoeg. Dat was met de oude combi ketel zelfs.
Er hangt nu een nieuwe kleinere, er werd toen al gezegd dat als ik dat belangrijk vond ik er zelf een kon halen. Onze bouwvereniging is niet zo'n geweldige helaas.

@Tech die meter is voor beneden voor geval ik het gaskacheltje weer aan zet.
Eigenlijk had ik zo'n ding veel vroeger moeten aanschaffen toen we nog op gas kookten in de keuken. Toen heeft hier al eens een deskundige de boel afgekeurd omdat er te weinig afzuiging zou zijn.
Er hangt een kleine vierkante afzuiging aan de andere kant van de keuken (dus niet boven fornuis).
Bouwvereniging is toen met tegenzin komen laten meten door iemand en die vond dat ik wel tijdens koken moest opletten. Bouwvereniging vond dat we zelf maar afzuiging moesten aanleggen want voor een normaal gasfornuis was het net genoeg. Wij hebben een grote 5 pits. Maar die stonden nooit tegelijk aan.
Dus ja dan weet je het al ongeveer he. :)

Dat ben ik niet met eens Tech.
Ik was een paar jaar geleden bij mensen in huis en iedereen liep rond met hoofdpijn.
Toen ik aan die mevrouw vroeg hoe lang dan al zei ze een paar week al.
Ik vroeg haar is er iets veranderd in jullie huis.
Ja zei ze een nieuwe cv ketel.
Ik was daar voor wat elektrische storingen en vroeg haar als het goed was een collega te bellen met meet apparatuur om de nieuwe cv te controleren. Van de nieuwe ketel was de verbrandingskamer lek.
Nu heb je het over een defect, daar ben ik in de eerste instantie natuurlijk niet van uitgegaan maar kan helaas wel gebeuren.
Ik hoop dat dit een incident is en geen structureel probleem maar normaliter is het een gesloten systeem, door de lekkage is het natuurlijk niet meer gesloten.

Ja Tech het blijft mensen werk en techniek.

Ik heb een pellet cv kachel ook een gesloten systeem. Als het fout gaat zie je de rook naar buiten komen. Dat is zichtbaar maar dat van de cv ketel niet. Dus ik heb er niet zoveel vertrouwen in.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan