Ervaringen met I.E 7...

Nee Richard,
dat mag je niet, er is nl ook een 64 bit versie van Vista.
Of daar de XP drivers op werken weet ik niet, daar ik het nog niet getset heb.

Groetjes Bert

Ik heb IE7 geinstalleerd en daarbij gebruik ik avant browser.
Die werkt er prima mee zo te zien.
Overigens met IE6 werkte die ook prima.
Ik heb in ieder geval geen problemen ondervonden tot nu toe.

freggel1;172493 zei:
Maar dit alles is niet waar, zojuist ga ik bij biertijd even kijken of er nog wat leuke tieten gepost zijn, maar die zijn er wel, maar met de nieuwe i.e krijg ik ze niet te zien...
als je een grijs scherm ziet moet je naar beneden scrollen werkt bij mij toch zo op uw link van hierboven , maar ik gebruik toch ook bijna altijd de vuurvos uit gewoonte

eigenaardige kinderziekte zoals gewoonlijk bij MS , en ik vind de indeling van de toolbar maar niks

@Bert50: Ah gelukkig... ik wist wel van die XP-64bit maar dacht eerst dat dit de voorloper zou zijn van Vista en dat Vista ook 64bit zou worden.
Die 64bit heeft namelijk toch wel hopen andere drivers nodig, dus het is goed om te weten dat die Vista nog enigszins een "normale" versie is.:)

Zal wel zijn tijd duren eer die hier op een systeem komt te staan trouwens.

@Satshow: Ach, 't is niks, dat met die problemen met IE7 komt nog wel.:biggrin:

Een tijdje terug was ik bij een vriend die mijn vorige pc van mij heeft gekregen, maar dat kreng ging retetraag met internet, ik heb er toen verder geen aandacht aan besteedt.

Nu afgelopen zaterdag was ik daar weer, en ik moest iets opzoeken voor hem ( goshtrider, peripherque, bij de motorrijders welbekend denk ik )

Maar tot mijn verschrikking merktte ik dat de boel niet vooruit te branden was, pagina's laden duurde een t..eind, en scrollen met de muis ging al helemaal niet.

Nu is dit dus een pc waar XP qua configuratie net op draait, dus hij zit tegen de grens aan, en kan dus de laatste nieuwe updates al IE7 niet aan denk ik, want na het uninstallen van IE7 liep internet weer als een speer!

Dus voor wat mij betreft nog steeds geen IE7.

Ja wat zal ik hier eens op zeggen.

Freggel kijk eens bij Tools -> Phishing Filter. Heb je daar iets gedaan wat dit zo traag maakt.

Groetjes Bert

Ja dat kun je uitschakelen dan gaat het wat sneller, maar ondanks dat ben ik er ook nog altijd niet kapot van. Jammer dat je ze niet naast elkaar kunt installeren zodat je er alvast aan kunt wennen.
Maarja, da's het nadeel als je zoiets als een browser in je OS gaat verweven.

Zolang ik geen pc heb waar Vista opstaat, twijfel ik er niet meer aan om aan deze versie te beginnen, ik ken dat zo stilletjes aan, men blijft in herhaling vallen met die updates en vernieuwingen...

Want bij mij geld nog steeds het gezegde dat vernieuwing niet persee een verbetering hoeft te zijn. :confused:

Ik wacht nog wel een jaartje totdat de leveranciers van de hardware de software van MS weer onder controle hebben, ben nu meer dan tevreden met hetgeen nu draait.

Kennis heeft net een Acer Aspire 2.8 gig Intel met 1 gig geheugen gekocht en 250gig hd op Sata II. Hierop staat dan die Windows Vista.
Opstarten gaat redelijk snel maar met sommige dingen is ie gewoon zo traag als een koffiemolen vergeleken bij dezelfde handelingen als je die op XP uitvoert, bijv. het de-installeren van sommige zaken.

Binnenkort mag ik dan ook iets doen wat ik met plezier zal doen, die Vista eraf kiepen en XP erop gaan zetten, totdat Vista wat geupdate is met service packs.

Nou ik draai inmiddels Vista en de meeste onderdelen draaien gewoon sneller. De Harde schijven worden door het indexen gewoon fors sneller aangesproken en de kleuren kaart wordt beter ondersteunt. ik ben er zo blij mee dat ik alle oude pc's op de zaak ga kiepen en vervangen door Vista pc's. [voor de mensen die nog steeds denken dat ik stinkende rijk ben.... ik werkte nog op een 4 jaar oude p4 2.4 en de admin op een p3 8oomHz dus dat werdt tijd]

Het wil trouwens ook wel helpen als de overal score van de pc boven de 4 uitkomt. 5.0 is de bij de ontwikkeling snelste pc op de markt. onder de 3 is het systeen eigenlijkniet gescikt voor vista.

bij een beetje vista systeem heb je 2 gb intern nodig

Groet Roberto

Nja, een indexering kun je in XP ook aanzetten. Met 2 gig in de pc gaat XP ook een behoorlijk stuk sneller, etc.
Verder heb je nu geheid een installatie die een stuk leger is, dus ook logisch dat dit sneller draait, allemaal dus geen eerlijke vergelijking mijns inziens.
Een eerlijkere vergelijking door een pc blad gemaakt, gaf waardes aan die vrijwel gelijk waren, op sommige punten Vista sneller op andere punten XP maar het ontliep elkaar niet zo gek veel.

Maar ik ben blij dat je er tevreden over bent. Echter.... voordat je zo radicaal besluit om dan maar alle machines om te kiepen naar Vista... lees de Computeridee eens. Zelfs een pc van 2 maanden oud is nog geen garantie dat Vista er goed op draait.
Hij moet echt een Vista typegoedkeuring hebben. Daarnaast geeft Microsoft ook nog eens aan dat hun eigen test-site, die zou moeten testen of je pc Vista geschikt is, niet altijd juiste informatie geeft.

Het zal er dus ook veelal mee te maken hebben waar je de pc met Vista voor gebruikt wat bepaald of zo'n apparaat wel of niet lekker werkt.

In jouw situatie en jouw ervaring op dit moment, kan het best zijn dat alles sneller is of lijkt.

Alleen is die ervaring helaas nog geen voldoende basis om in het algemeen te stellen dat Vista beter werkt, sneller is etc.
Want er zijn nog hopen problemen met vga-kaarten ondersteuning en andere zaken die bij lange na nog niet in orde zijn.
Dat is dan ook de reden dat ik voor de meelezers toch deze waarschuwende reply erbij zet.

ik kiep niet om.... ik kiep weg
en ja als je een P4 2.4 gewend bent is een core2 6600 wel iets sneller, ik zeg maar ff nix van die P3, en eh de installatie is even vol cq leeg [office enterprice, adobe pro, en wat losse meuk]

Wat me wel opvalt is het verschil met de XP introductie, de meeste dingen werken gewoon terwijl dat wel anders was bij XP

en ik kan me niet heugen dat ik stelde dat het een beter was of is dan het ander, gaf alleen mijn mening.........

Groeten Roberto

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan