Europese politiediensten halen iptv-dienst met 22 miljoen gebruikers offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
693
Punten
113
Leeftijd
59
Europese politiediensten hebben een illegale iptv-dienst offline gehaald.

De politiediensten noemen het 'een van 's werelds grootste' dienst en zeggen dat in ieder geval één verdachte zich in Nederland bevindt.
In Nederland zijn ook servers van de dienst in beslag genomen.

De iptv-dienst verspreidde films en tv-series van ruim 2500 tv-kanalen en diensten, schrijft Eurojust.
Dit Europese agentschap zegt dat de dienst wereldwijd ruim 22 miljoen gebruikers had en een maandomzet had van ruim 250 miljoen euro.

Dit is jaarlijks zo'n drie miljard euro. Auteursrechthebbenden zouden zo een schade van zo'n tien miljard euro hebben, stelt Eurojust.

Volgens een Italiaanse politiedienst verspreidde de iptv-dienst content van onder meer Amazon Prime, Netflix en Disney+ en duurde het onderzoek ruim twee jaar.

Bron: Tweakers

Ik dacht even dat het iets was waar ik van Eendenteam een week of twee geleden wat van hoorde, maar daar heb ik niets van in het nieuws gezien. Deze echter wel maar deze is pas eergisteren opgepakt.

Interessant weetje:
The cooperation between the authorities culminated in a joint operation to take down the services on 26 November. During searches in Italy, the Netherlands, Sweden, Switzerland, Romania, Croatia, the United Kingdom and China, over EUR 1.6 million in cryptocurrency and EUR 40 000 in cash was seized. Croatian police arrested 11 suspects.

Geld genoeg dus. Maar waar in Nederland want daar wordt weinig over gesproken, echter in de bekendgeving van Eurojust staat ook nog het volgende betreffende de authoriteiten die meegedaan hebben, naast andere landen was dat in Nederland:
Netherlands: Fiscal Information and Investigation Service; Public Prosecution Service Rotterdam

Oftewel, de FIOD en het Openbare Ministerie Rotterdam. Dus het moet ergens in die omgeving zijn geweest waar het OM van Rotterdam mee te maken heeft lijkt me dan.

Iedereen nog beeld?
Dan was het geen grote lol

Bizar hoe groot die 'diensten' zijn geworden, bij mij werkt die nog ;-)

Gelukkig voor sommigen zijn er ook nog wel wat kleinere. Maar ik zie er zat die leuke websites hebben en mooi adverteren. Ik kreeg zelfs spam van eentje op een mail adres wat ik vrij zelden gebruik.
Ja zo moet je maar beginnen, dat is vragen om gepakt te worden.

Als het resultaat nu ook zou zijn dat de normale providers weer eens wat normalere prijzen gingen tellen dat zou het allemaal geen probleem zijn. Maar het winstbejag heeft dermate vormen aangenomen dat het bijna onbetaalbaar aan het worden is allemaal.
We gaan weer terug naar de tijd dat we aan tafel Monopoly en Mens-erger-je-niet speelden en zo. Op zich ook geen probleem, was ook heel gezellig. :biggrin:

We gaan weer terug naar de tijd dat we aan tafel Monopoly en Mens-erger-je-niet speelden en zo. Op zich ook geen probleem, was ook heel gezellig. :biggrin:
maar dan wel met een kaarsje van de a c tion das goedkoop warmte en licht ;)

Totdat de spellen een abonnement vorm krijgen en het spel per maand gehuurd moet worden, of per gespeeld spel.
Natuurlijk komt er ook reclame op de kaartjes en de pionnen en zeker op het bord zelf!
Betaal je niet, dan worden de dobbelstenen onleesbaar doordat de inkt verdwijnt en je dus ook geen nieuwe dobbelstenen meer in de bus krijgt.
Betaal je nog langer niet, dan verdwijnt ook alle inkt van het bord en de kaartjes totdat je alleen witte plaatjes over houdt.

maar dan wel met een kaarsje van de a c tion das goedkoop warmte en licht
Het kaarsje van de Action heeft tevens een abonnement vorm. Je kunt per app betalen waarbij de lont weer brandbaar wordt en je weer kunt genieten van het kaarsje.
Natuurlijk verschijnt er elk kwartier reclame in het vlammetje.

Helaas lieve mensen, we zullen CEO's en directieleden moeten gaan afschieten willen we van deze "vooruitgang" afkomen.
...en reclamebureau's platbranden inclusief personeel.

A.u.b. wel graag on-topic blijven in de nieuws secties zonder flauwekul.

Bij mij werkt het ook nog.

Maar wat voor organisatie zit hier achter dat ze groot kunnen worden?

Tja een hackersgroep of een soort maffia als je ziet dat ze van allerlei landen samenwerken.
Kunnen er ook een paar zijn die de streams afnemen en dan nog een aantal wederverkopers of zo. Moeilijk te zeggen. Maar gezien de grootte, als je geen hakkelingen wilt hebben en voor al die mensen een fatsoenlijke verbinding denk ik eerder een meer criminele organisatie.

De meeste zijn dood ordinaire proxy's en 'prikken' elkaars data door.

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z
De meeste zijn dood ordinaire proxy's en 'prikken' elkaars data door.
Dat zou dus beteken dat ze allemaal toegang hebben tot dezelfde bron en dan verdelen. Ik kijk naar de indeling van bv kanalen dan zie ik toch echt heel veel verschil, zelf als ik binnen 1 server kijk met verschillende mac adressen. Per mac adres zie je dus andere kanalen bij dezelfde provider.

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten worden er van meerdere hoofd-verspreiders afgenomen. Natuurlijk wordt er ook een hoop doorgeprikt maar je kunt niet dezelfde bron nemen voor zo ontzettend veel mensen. Dat gaat geheid tot problemen en freezes leiden.

Bij mijn weten worden er van meerdere hoofd-verspreiders afgenomen. Natuurlijk wordt er ook een hoop doorgeprikt maar je kunt niet dezelfde bron nemen voor zo ontzettend veel mensen. Dat gaat geheid tot problemen en freezes leiden.
Moet wel zeggen dat ik dat idee bij sommige providers echt wel hebt. Als ik bv naar de formule 1 kijk met het commentaar van Olaf Mol oftewel F1 Viaplay Olaf Mol merk dat zeker wel. Switch ik naar het normale kanaal van Viaplay heb ik er geen last van.

Precies en zo zijn er ook waar dat kanaal van Olaf Mol er wel in zit, maar waar dat kanaal totaal niet werkt.
Waar dan het hoofdkanaal 1 of 2 van F1 het wel doet maar vaak hakkelt terwijl kanaal 83 of zoiets hetzelfde uit zendt maar totaal zonder haperingen omdat het minder druk is.
Er zijn zoveel van die iptv providers dat ik me wel kan voorstellen dat ze wat meer druk zetten om ze op te pakken.

Ik kijk naar de indeling van bv kanalen dan zie ik toch echt heel veel verschil
De distributeurs kunnen alle kanalen naar gelieve zelf indelen en weer naar de gebruikers doorsturen.

Dat illegale IPTV is niet uit te roeien. Het zijn diverse "piramidesystemen" en wat @Tech al ze,i dat het voor de rest allemaal proxi-servers zijn.
Wordt er eentje uit de lucht gehaald, dan kunnen er tig terugkomen en word er één van de hoofdservers uit de lucht gehaald, dan staat er de volgende dag een redundant klaar. ...of misschien wel 10 hoofdservers.
Daarmee kunnen nog meer mensen bedient worden.

We hebben het gezien met de satellietkaarten, dat was niet uit te roeien en met IPTV is het erger geworden.
De hebzucht en graaicultuur van de contentaanbieders hebben dit aan zichzelf te danken.

Ik weet niet waar de opsporingsdiensten de arrogantie vandaan halen door te denken dat illegale tv is uit te roeien, maar dit kat en muis spelletje is al begin van de jaren '80 begonnen met filmnet. (in nederland)
Dat was 45 jaar geleden en raad eens?? Piraterij is nooit uitgeroeid geweest.

Piraterij is nooit uitgeroeid geweest maar wel steeds andere vormen, andere kaarten, cardsharing en zelfs daar is een mauw aan te passen met die sid limits.
Helemaal uitroeien zal niet lukken, maar als ze het tot een minimum kunnen beperken, dat kan uiteindelijk wel lukken afhankelijk van wetgevingen. Er komen steeds betere technieken om dat op te sporen.
Maar ik denk dat het net als met vroeger de goldwafers was en met cardsharing en torrents, dat ze zoveel mogelijk van de grootsten er uit proberen te pikken en als de mensen dan een paar keer hun geld kwijt zijn geraakt en er lastiger aan te komen is dan krijgen de reguliere bedrijven weer wat meer winst en is het goed.

In China kon vroeger ook alles, als je nu al ziet dat het ook bij Ali (baba en express) steeds moeilijker wordt om aan CS of iptv te komen, dan zie je toch wel dat ze in de loop der jaren wel gevorderd zijn met tegenhouden van een gedeelte.

Maar echt weg zal het zeker nooit gaan.

• Leuk
Ik denk ook dat het niet weg te krijgen is, vroeger was dat ook toch zo met Gbox,
hoe meer er naar dezelfde zender keken, des temeer freezes.

Hoelang zijn ze al niet bezig om The Piratebay uit de lucht te halen?
Ik kom deze via de torrents nog regelmatig tegen.

Hoelang zijn ze al niet bezig om The Piratebay uit de lucht te halen?
had dat niet met ouderwetse wetgeving in zweden te maken?
De hebzucht en graaicultuur van de contentaanbieders hebben dit aan zichzelf te danken.
ben ik gedeeltelijk met je eens.
als ik zie wat er in de grond gegooid is en nog gedaan gaat worden ... dat is ook niet met €2 klaar.
en tuurlijk zitten er investerings maatschappijen achter die een graantje mee willen pikken maar denk dat in dit soort gevallen je wel aan de kosten voorbij gaat.
dat gezegt hebbende is het natuurlijk altijd leuk om de kwa jongens streken nog uit te halen ;)

• Haha
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan