externe harde schijf

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Ik heb vandaag bij de aldi in Belgie een externe harde schijf gekocht van 250 gig groot.

Nu heeft dat ding fat32.

Ik wil dat ding naar NTFS brengen, dat hebben de rest van mijn harde schijven ook, nu is mijn vraag hoe ik dat moet doen zonder de rest van de pc te moeten formateren.

Ik wil dus die externe schijf naar ntfs omzetten, heb hier windows xp pro in gebruik.

 
Als het goed is heeft de computer je externe drive een drive letter gegeven.

Klik 1 maal op die drive letter zodat je hem selecteer (blauw maakt dus en niet openen) en druk daarna op de rechtermuis toets. Kies dan eigenschappen en daarna formateren.

Je komt dan in het formatiescherm en klik daar NTFS aan en klik dan snel formateren aan. En na een minuut is kees klaar...

Het is overigens wat die schijf... zag hem ook staan....

Succes ermee......

 
beter is het om in je configuratie scherm te klikken op systeem beheer,

dus config.scherm> systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer..

in dit veld kan je alle handelingen van toewijzen tot partitioneren afhandelen.

ook zal hierin je volledige schijfgrootte zichtbaar zijn.

mocht je dus op je nieuwe ext schijf een besturing willen zetten, dan ben je hier het snelste klaar.

 
Thx het is gelukt.

Loop nu tegen een ander probleem heb geen usb 2.0 erin zitten dus daar even een kaartje erin voor zetten.

Had geprobeerd om een file van 4 gig daar heen te verzetten gaf hij aan dat dat zowat 2 uur zou duren.

Neem aan dat dat met usb 2.0 wel wat sneller gaat.

 
Ja 2 uur is wel erg lang. Met USB 2.0 moet het inderdaad een behoorlijk stuk sneller gaan. En je hebt gelijk, dat betekent dat je er even een USB 2.0 kaartje in zult moeten zetten.

 
Zit ondertussen 2.0 kaartje in en gaat een file van een gig of 4 in een minuut of 5 zowat.

 
Kijk, dat scheelt toch alweer een paar minuten. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan