Filmzenders van canal plus naar Irdeto-2

S

Satslope

Half oktober gaat C+ beginnen met uitwisselen van de SC's van Multichoice tegen een nieuwe Irdeto-kaart, enkel voor de abonnees op de premium kanalen. Hierdoor wordt zwartkijken vanaf 15 november niet meer mogelijk. Een voordeel is dat ook andere zenders zoals 16/9 in I-2 gaan uitzenden.

(bron: dutchmedia, eigen samenvatting)

Canal Digitaal Satelliet (CDS) start met de omwisseling van Irdeto1 naar
Irdeto2-kaarten voor haar Canal+-premiumabonnees op satelliet (Canal+
Blauw en Canal+ Rood). De omwisseling zal tussen 15 oktober en 15
november plaats vinden. Daarna zal het Irdeto1-signaal op Canal+
Blauw en Canal+ Rood worden uitgeschakeld. Volgens Kees F?rber,
directeur van CDS, gaat het om 'enkele duizenden' abonnees. Hieronder
bevinden zich ook institutionele kijkers: ziekenhuizen, gevangenissen,
kabelkopstations en hotels. De omwisseling wordt gepleegd omdat volgens
F?rber er een stuk piraterij aanwezig is op de premiumzenders van Canal+.
Met de uitfasering van Irdeto 1 op Canal+ Blauw en Canal+ Rood is het na
omstreeks 15 november niet meer mogelijk om op illegale wijze naar de films
en sportwedstrijden van de premiumzenders te kijjken. Omzet rechtvaardigt in
de optiek van F?rber de omwisseling, alsmede het niet willen omswitchen naar
Mediaguard2 van de bestaande Irdeto-kijkers. De premiumkijkers van Canal+
via satelliet krijgen de Irdeto2 smartcard kosteloos toegestuurd. Met de Irdeto2
smartcard kan overigens ook naar het standaardpakket gekeken worden. De
premiumkijkers krijgen daarbij overigens voor het eerst ook beeld op Canal+ 16/9
aangezien deze per 15 oktober ook in Irdeto2 zal worden aangeboden..
Het standaardpakket van publieke en commerci?le zenders (met Nederland 1, 2, 3
en o.a. de SBS en RTL-zenders) blijft overigens onveranderd in Irdeto 1 beschikbaar.
Dit is met circa 160.000 huishoudens verreweg de grootste Irdeto-groep. Volgens
Kees F?rber speelt piraterij bij dit pakket een minder grote rol en is het economisch
'niet haalbaar' om hier een omwisseling van Irdeto 1 naar Irdeto 2 te doen. Vooral bepaalde
satelliethuishoudens buiten Nederland maken overigens van deze illegale 'kijk' mogelijkheid
gebruik. Irdeto 2 zal met maandelijkse updates werken, waardoor bepaalde
blokkerfunctionaliteiten (bij bepaalde ontvangers) uitgeschakeld dienen te
zijn voor continuerende ontvangst.

Dus dan is het echt over he. Kan mijn sateliet van de muur af rukken en bij het vuil zetten.....

Of een abbo nemen natuurlijk....

Kan een pace500 irdeto 2 decoderen???

Waarom als dit waar is, hebben ze dit niet al veel eerder gedaan??

Er zouden denk ik niet zoveel mensen meer zijn met een Pace 500 welke een premium pakket hebben. Bij Irdeto zat de smartcard namelijk bij de ontvanger en moest op het aanmeldingsformulier vermeld worden welke je ontvanger je gebruikte.

In de gevallen dat mensen toch een Pace 500 hebben met premium pakket zal men wel deze mensen een Strong 8000 aanbieden als alternatief. Dat is veel goedkoper dan de schade welke men heeft door gratis kijken.

Waarom men dat niet eerder gedaan heeft lijkt me duidelijk. Seca 2 invoer had begrijpelijk meer voorkeur en voorrang. Nu dat gelukt is gaat men Irdeto overzetten.

Houd het in dat canal+ dan ook de Canal+ erkende receivers vervangt die alleen irdeto1 kunnen decoderen?. Lijkt mij sterk!!

M.vr.gr

Hugow

PACE was indertijd de ?nige goedgekeurde receiver, en daar zou je nu ineens geen films meer op kunnen ontvangen omdat ie I-2 niet ondersteunt?

Als dat waar is, dan moeten alle bezitter van zo'n pees eens een vette klacht indienen: eerst word je GEDWONGEN 1600 gulden neer te tellen anders heb je geen RTL4 meer. Dat was al bedenkelijk. Maar nou blijkt dat meneer BROMBEEK ook nog rotzooi verkocht heeft.

Allemaal schadeclaims indienen bij die l..

Nee? Hoeveel G4's zijn er al kapot omdat ze te warm werden?

Bovendien kon je er maar een paar zenders op aan. Omdat ze niet 100% dvb conform waren. En het ergste was dat gedurende 1/2 jaar er een monopolie was. Op die manier wil ik ook wel zaken doen.

Dit slaat helemaal nergens op!, omdat meneer bombeek als enige digitale ontvangers aanbood, ie hij nu opeens een l*l??, Ik volg je niet helemaal. En niemand word gedwongen 1600 pegels neer te tellen dat doe je altijd nog zelf. Je hoeft geen tv te kijken toch.

daar naast blijft rtl 4 en anderen nog steeds in irdeto 1 uitzenden

En wie zegt dat de oude irdeto doosjes niet met irdeto kaart versie "2" (nieuwe algo en key's) overweg kan ???

Ja, deze stap lijkt mij logies van canal +
Maar ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen met de pace en C+ abo volgens mij kan die namelijk geen irdeto 2 aan
En ik weet dat er nog genoeg van die bakjes werken na reparatie
Denk niet dat ze hem omruilen voor BV een Topfield 5000
Maar misschien eerder voor een droom machine :)

greetz comtech

Originally posted by pic-o-matic
Dit slaat helemaal nergens op!, omdat meneer bombeek als enige digitale ontvangers aanbood, ie hij nu opeens een l*l??, Ik volg je niet helemaal. En niemand word gedwongen 1600 pegels neer te tellen dat doe je altijd nog zelf. Je hoeft geen tv te kijken toch.

Dat zeg jij. Als consument hoor je keuze te hebben. TV is een primaire levensbehoefte, en als er maar ??n aanbieder is dan is er sprake van monopolie. Als daarna ook nog blijkt dat dit de zwakste ontvangers zijn dan heb ik nog altijd het idee dat er ooit een gezellig onderonsje geweest is tussen enkele heren.

Het zou uiterst saillant zijn als die ontvanger nu weer niet goed blijken te zijn. Maar misschien valt het mee.

Dus het slaat wel degelijk ergens op. De grote held toen was de heer Bakker die het monopolie van "enkel kaartjes bij de decoder" heeft weten te breken.
Tot zover de geschiedenis. Nou maar eens kijken wat de toekomst brengt.

Nu denken ze dat we geen voetbal meer kunnen zien hahahaha.
Daar draait het allemaal om,als je in het weekend een beetje surft zul je zien dat al onze topwedstrijden in het buitenland ook uitgezonden worden en als je iets draaibaars hebt zie je nog wel wat feeds ook,zonder commentaar van de heer Kieft pffffffff.

Ik zie zowiezo alees hoor heb mijn luxcript nog bewaard en net us ff gekeken en hij doet ut nog als een tierelier,ff een lokaal radiostaan erbij voor het commentaar zit je ook weer gebeiteld.

En nee voor de rest kijk ik nooit naar het geweldige aanbod van onze satelliettechneuten uit hilversum.
Er zullen er wel een hoop het voetbal gaan missen denk ik.
Hebben ze eindelijk ook eens wat bereikt.
Allemaaal suc6.

ja ik heb ook nog een luxcript decoder liggen dan maar om 24.00 eerst de hond uitlaten heb ik ook er weer commetaar bij

heb mijn luxcript nog bewaard

---

hahaha, daar zal wel weer een run op komen, ik heb er ook nog 2 liggen, ik heb alleen geen kabeltelevisie meer .. grmbl .. :)

lol,
merDe

En deze zijn zo om te bouwen heren.......

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan