Firefox of Explorer?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met Webbrowsers.

Deze week heb ik er weer eens Firefox bij mij opgezet, en ik moet zeggen dat het mij met sommige dingen beter bevalt dan Explorer.

Wat bevalt mij beter: de snelheid lijkt mij op diverse sites stukken beter, en ook denk ik dat de weergave duidelijker is dan bij explorer...

Als ik via explorer naar bijvoorbeeld FTN2Day ga, dan loopt het voor geen meter deze site, maar ga ik er na toe via Firefox, dan gaat dit stukken beter, en ook zie ik volgens mij meer posts staan?

Maar nou ben ik toch wel eens benieuwd wat jullie als favoriet gebruiken, en waarom.

Hier al jaren Firefox en voor mail Thunderbird, ik werk nooit met explorer dus !

Bevalt me dus erg goed, regelmatig updates voor deze 2 toepassingen.....

Yes, steady as a rock die Firefox!!
En veel beter dan IE. Er zitten nauwelijks bugs in (heb ze nog niet ontdekt).
Bij IE heb ik de melding wel eens gehad "internet explorer heeft een fout gemaakt, report sturen?". Of hij kan niets meer vinden en is zijn instellingen kwijt.
Firefox werkt dan altijd direkt.
Net als overigens netscape navigator. Maar die is me ook wat groot geworden.
Nog belangrijker!
Firefox werkt ook perfekt in suse linux (KDE dus).
Ook daar heb ik nog netscape lopen. En opera eveneens, en is ook OK!
Zodat ik met konqueror 4 browsers in linux kan gebruiken.
Om het kompleet te maken:
Voor de nieuwsgroepen kan ik in linux Klibido gebruiken.
Die ziet er een beetje uit als grabit en kan ook nzb's aan. Prima dus.

Grtz.

explorer heeft dus eigenlijk een andere naam Exploder ik gebruik ook heel vaak Firefox maar probeer ook eens Opera ook een prima bowser

Sinds een dik half jaar ben ik ook over op Firefox.
Ook thunderbird is er afgelopen maand op gekomen.
Firefox heb ik op de beide systemen waar ik met regelmaat op werk.
De andere systemen niet dus, maar daar zit ik dus nooit mee te internetten.
Die systemen hebben andere taken en staan normalerwijze altijd aan.
Op beide systemen heb ik nog wel IE staan, en er zijn ook toepassingen die IE starten in plaats van de windhoos standaard browser.
Maar ik heb IE alleen behouden omdat ik wel eens experimenteer met websites, en je dan gewoon met beiden even moet kijken of dat wel goed gaat.

Zowel IE 7.x als windhoos vista gaat er hier niet opkomen, ook niet op het systeem dat ik over een week of 2 (HCC dagen) zal aanschaffen.
Dan maar een linux versie erop met wat beperkingen die dat zal opleveren.
(voor sommige zaken heb je helaas gewoon windhoos nodig)
Overigens heeft ook de M$ live zooi geen kans hier.

Firefox is veel flexibeler dan IE (<= 6.x).
Dat er zogenaamd geleerden zijn die roepen dat Firefox terrein verliest de laatste tijd is verklaarbaar.
Ten eerste zijn er nou eenmaal veel mensen die de nieuwe software willen proberen.
Maar vooral ook, ik blokkeer dankzij Firefox zoveel mogelijk sites die wat doen met advertenties en met statistieken.
Het gaat niemand wat aan wat ik zoal doe op internet.
Daarmee zou dus niet geregistreerd worden dat ik als Firefox gebruiker bepaalde sites bezocht heb.
En dus is de onvermijdelijke consequentie dat er geen Firefox bezoekers zijn geweest op die bepaalde site.
Nou, ik was er wel maar ik werd niet gezien.
En ik ben echt niet de enige die de instellingen op deze manier heeft staan.
Zo heeft Firefox nog wel meer voordelen die vooral dankzij de plug-ins groot in getale zijn.
Die plug in functionaliteit zie ik wel als de zwakke schakel als het om veiligheid gaat.
Firefox zou met vreemde of zelfs gevaarlijke plug-ins een reputatie kunnen krijgen (in dat geval wel onterecht want je hebt ze zelf ge?nstalleerd) die vergelijkbaar is met M$'s IE.

MAS3;169433 zei:
Die plug in functionaliteit zie ik wel als de zwakke schakel als het om veiligheid gaat.
Firefox zou met vreemde of zelfs gevaarlijke plug-ins een reputatie kunnen krijgen (in dat geval wel onterecht want je hebt ze zelf ge?nstalleerd) die vergelijkbaar is met M$'s IE.

Ja beste Mas3...

Nu ik dit dus lees, dan rijst bij mij een vraag, want ik krijg sinds een paar dagen een vreemde melding?

Die vraag staat in een ander draadje

Of staat er dit los van?

Ik heb Firebos en Internerd Exploder beiden, maar ik hou het fijn bij IE.

Ik draai normaal met firefox maar de toolbar van Duck krijg ik er niet op. Dus terug naar exploder.

Maar er was nog iets wat me niet beviel; mijn processor begon heel erg warm te worden met firefox. Ben toen gaan zoeken en er waren er meer die, die klachten hadden. Gebruik nu regelmatig weer firefox en wil ik even snel naar Duck dan even via exploder want ik vind de toolbar prachtig. (graag nog een schermpje waarbij er te zien is of er mensen in de chat zitten, dan is het perfect)

;)
Nr.10

Heb ze hier ook allebei,, maar heb na 2 weken testen met firefox toch besloten om weer terug te gaan naar IE.

Waarom,, omdat toch best wel veel sites niet goed worden geopend met Firefox,, ook het kopieren met firefox tgaat niet lekker,, vaak moet je urls een aantal maal aanklikken voordat ze geselecteerd zijn en bij explorer maar 1keer.

Ook vind ik het lastig dat bij veel sites als je over de links scrold hij niet aangeeft welke link er precies staat en bij explorer zie je wel altijd waar die precies naar toe linkt.

En als laatste vind ik het ook vervelend dat als je in firefox een link aanklikt hij hem niet merkt dat je hem aangeklikt hebt en bij explorer zie je dat weer wel.

Dat snap ik niet jack!
Bij mij juist het omgekeerde!
Vergeet echter hetvolgende niet.
Ik heb bij IE nog de Netscape pop-up blocker bar geinstalleerd, haha!
Die werkt goed, echter openen bepaalde sites niet als je de pop-up block niet uitzet.
Ik weet niet zometeen hoe dat bij andere browsers is, maar je moet eraan denken!
Maar zoals ik al gezegd heb loopt firefox bij mij echt prima en vloeiend.

Grtz.

Ik zal wel iets verkeerd doen met die browser, maar ik krijg de toolbar er niet op....

ook kom ik net als @Jack al zei niet op bepaalde sites, ik blijf gewoon op de login hangen, verder kom ik niet.

Kom ik op de site van BT ( satellitefun) dan zie ik daar bij de users een balkje lopen van de spellen die je daar kunt spelen, en waar men kampioen van is, bij explorer zie ik alles, en bij firefox mis ik een heel stuk van die regel.

Afijn ik moet de plussen en de minnen nog bij elkaar gaan zetten, ik heb nu al wel dat ik bepaalde sites niet meer via explorer bezoek maar via firefox, dus ergens heb ik er al een beetje voordeel bij, buiten dat ik nu 2 browsers gebruik.

Bijft raar dan want ik kan gewoon naar satellitfun en werkt alles goed,, heb je wel de laatste versie van firefox Freggel,, heb hier 2.0 erop staan en er zijn geen updates verder hiervoor.

Maar het blijft geklooi,, satscreen loopt voor geen meter met IE maar met firefox geen probleem.

Trouwens nog een vraagje over firefox.

Als ik een web adres heb ingetypd onthoud hij die als ik later op het pijltje klik,, maar hoe kan ik ze allemaal weer weghalen.

@jack
klik daarvoor boven in op extra
dan op opties
klik dan op privacy
klik dan op: navigatiegeschidenis nu wissen
dan is het weg.
je kan ook aangeven hoeveel dagen hij moet onthouden staat standaard geloof ik op 9 dagen.
klik in het zelfde veld ook eens op instellingen
daar kan je aangeven welke prive gegevens je zou willen opruimen.
suc 6

Ik heb hier idd 2.0 maar als ik kijk dar bij satellitefun dan zie ik maar de helft van dat balkje....

Dus dat is vreemd.

Maar nu even een vraagje aan jou:

Geraak jij via Firefox binnen bij FTA?

Ikke niet, blijf gewoon op het login-scherm hangen.

Ga ik naar explorer dan hoppa meteen erin, maar daarentegen werkt ftn2day wel beter bij f-fox...

Zomaar een paar voorbeeldjes, want dat zijn sites die ik vaak bezoek.

freggel1;170017 zei:
Ik heb hier idd 2.0 maar als ik kijk dar bij satellitefun dan zie ik maar de helft van dat balkje
heb je ook de extensie ie tab freggel? kun je zo overschakelen in firefox naar internet explorer.

Moet ik even kijken waar dat zit. ;)

Neem aan dat je FTA club bedoeld,, ja daar kan ik gewoon naar binnen,, werkt hier goed.

@Keymaker,

Wat bedoel jij precies met extensie ie tab

@Keymaker,
Wat bedoel jij precies met extensie ie tab[/QUOTE] ie tab is een extensie voor firefox waarmee je kunt overschakelen tussen firefox en internet explorer in de browser firefox zelf .werkt prima je krijgt een icoontje onder in het midden erbij en kun je zo schakelen tussen de 2 browsers. firefox gedraagt zich dan als internet explorer.

Doordat ik vanavond een vraag kreeg van een goeie bekende van mij, ben ik weer even aan het lezen gegaan...

De vraag die gesteld was:

De eerste versie van de Holly Dolly song als ringtone.

Of beter gezegd het meisje met de prei.

Eerst natuurlijk op mp3 gezocht, maar de intro's bleken te lang.

Toen verdergezocht wat er met "SWF" kan.

Blijkbaar is dat onder Firefox erg makkelijk, je gaat naar extra's, en dan naar paginainfo, en daarna media opslaan als.

Je hebt dan het SWF-bestand op je pc staan.

Men download een swf-converter en zet het om naar mp, en voila gewenste ringtone binnen.

Maar wat nu de vraag is: waar en hoe sla je een swf op via IE???

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan