Firefox of Explorer?

Met Firefox kun je een extra add-on downloaden: VideoDownloader.
Deze neemt het geheel gewoon voor zijn rekening.

Met IE is het anders.
Bij de versies die ik gebruikt heb, kon ik vaak (dus niet altijd) een vals truukje toepassen (I :hartje: valse truukjes).
Je speelt het flash dingetje 1 keer in z'n geheel af om ervoor te zorgen dat je echt alles hebt.
IE en/of de flash plugin laat je niet zomaar die flash opslaan.
Nu ga je naar de tijdelijke internet bestanden (het kan een hele tijd duren voordat er een enorme map word geopend.
Selecteer dat je op type bestand wil zoeken en ga naar het stukkie waar de flash bestandjes staan.
Ik geloof wel dat er verschillende extensies zijn dus daar moet je ff rekening mee houden .swf is in ieder geval de bekendste.
Open nog een verkenner scherm en ga naar de locatie waar je je bestand wil hebben.
Sleep nu het bestandje van de map tijdelijke internet bestanden naar het tabje op je taakbalk en houd m daar totdat dat verkenner schermpje naar voren komt.
Zet het bestandje in dit nieuwe scherm.
Als het goed is heb je nu je bestandje gekopieerd.
Als het om een spelletje of zo gaat kan het zijn dat je meer onderdelen moet slepen.
Daar kom je natuurlijk snel genoeg achter, en kun je dan op dezelfde manier doen.

Suc7 ermee.

Rechter muisknop ->bestand opslaan of bestand opslaan als.

Kan ook zijn dat je "doel opslaan als" moet gebruiken. Gezien het onder de rechter muisknop zit vindt ik dat persoonlijk nog zelfs eenvoudiger dan bij Firefox.:)
Alhoewel.... heeft FF niet ook zo'n funktie onder de rechter muisknop? Dacht het wel, weet niet meer zeker.

Black Tiger;177974 zei:
Rechter muisknop ->bestand opslaan of bestand opslaan als.

Dat werkt met mp3 en dergelijke idd BT, maar met .swf niet.

Waarom werkt dat bij mij dan wel met .swf?
Ik heb dat namelijk geprobeerd van tevoren met die link die jij hier gaf.;)

Dan doe ik dus iets fout?

Dat heb ik niet gezegd, kan ook zijn dat er iets mis is met je IE of dat je misschien IE7 gebruikt en dat die dat niet meer ondersteund.

Ik doe het volgende:
1.) Ik ga naar pagina 1 van deze thread.
2.) Ik scroll down naar de posting waar die link van je staat.
3.) Ik klik met de rechter muisknop op die link en kies "doel opslaan als".

Resultaat: Op mijn HD staat nu een file genaamd: loituma__.swf en als ik er dubbel op klik speelt ie hem ook nog af in Macromedia Flashplayer.

Ik denk dat ik de oplossing voor dit al zie staan in jou laatste reply, voor mij.

Ik gebruik g??n IE7, maar ook geen Macromedia Flashplayer, en ik denk dat dat de reden is dat ik niet kan kiezen uit de optie "opslaan als" hierdoor.

Jawel hoor dat kun jij ook.
Het verschil zit 'm erin de BT niet eerst de link volgt en 'm dan wil opslaan.
Hij slaat 'm eerst op door met rechts op de link te klikken.
Dat is inderdaad een optie.
Maar er zijn mogelijkheden om de rechter muis functie uit te schakelen op een pagina (met HTML of java code).
En tegenswoordigs worden de links ook vaak niet als linkje geplaatst maar als een stukkie java code waardoor je dat stukkie java code opslaat en niet de link.

In dergelijke gevallen gaat BT's werkwijze dus niet op.
De flash player zelf heeft mij nog nooit de mogelijkheid geboden het betreffende bestandje op te slaan door een rechtsklik.

Het verschil zit 'm erin de BT niet eerst de link volgt en 'm dan wil opslaan.
Hij slaat 'm eerst op door met rechts op de link te klikken.
Klopt dat staat ook een paar keer heel duidelijk zo beschreven.

Heeft zoals je zegt ook niets met Macromedia flashplayer te maken, de "doel opslaan als" funktie is iets wat al sinds het begin dacht ik in IE zat.

Maar als ze de rechter muisknop uitschakelen dan is het lastiger, overigens ook nog wel te omzeilen.
Als dan die truuk van FF wel werkt, is dat natuurlijk wel meegenomen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan